• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • lyckligast80
    Miktor skrev 2018-06-26 15:26:57 följande:

Hur går det för alla som har plussat hittills? Håller det i sig än? Själv plussade jag igår och är så himla nervös att det inte ska gå vägen. När kan man börja släppa lite på den känslan och kunna njuta lite också? Hur många vill/har gjort/kommer göra KUB-test och i vilken vecka?

Grattis! : )

Efter v.12 är den största missfallsrisken förbi sägs det.

Men försök njuta redan nu! Klart det kommer gå vägen: )

Själv jobbar vi vidare, och blir vi gravids kommer vi göra KUB test och allt som går att testa. Är 38 så det känns givet.

Lycka till!
  • Miktor
    lyckligast80 skrev 2018-06-26 15:42:22 följande:

Grattis! : )

Efter v.12 är den största missfallsrisken förbi sägs det.

Men försök njuta redan nu! Klart det kommer gå vägen: )

Själv jobbar vi vidare, och blir vi gravids kommer vi göra KUB test och allt som går att testa. Är 38 så det känns givet.

Lycka till!

Tack för peppen! :) ska försöka njuta lite av det, känns så läskigt bara att knyta an till något som man inte vet kommer stanna kvar! Men ska tänka positiv ;)

Åh lycka till! Det kommer gå super för er :)
  • Miktor
    bumblebeez skrev 2018-06-26 15:41:06 följande:

Det funkar, försöker tänka positivt!

Jag tror att jag släpper det först efter vecka 12-13, vågar inget annat. :) Ska inte göra KUB-test men kommer nog fråga efter UL för att se att bebisen är där (har inte mycket symtom denna graviditet). 

Grattis till dig också! :) Varför väljer du att inte göra KUB? Nyfiken på att höra för och emot :) kan man göra ett UL lika tidigt som ett KUB? Eller har jag missförstått det hela? :)
  • Frallanz

Plus idag äntligen efter 2 missfall mars och maj. Bim på lördag, lovade mig själv att inte testa förrän bim men kunde inte hålla mig idag så vid lunch tog jag detta. Trots att våra två tidigare försök slutat i MF så känner jag mig ändå lugn denna gången och tror o hoppas att tredjegången gillt stämmer! :)

• Iväntanpåtrean
    Frallanz skrev 2018-06-26 16:41:34 följande:

Plus idag äntligen efter 2 missfall mars och maj. Bim på lördag, lovade mig själv att inte testa förrän bim men kunde inte hålla mig idag så vid lunch tog jag detta. Trots att våra två tidigare försök slutat i MF så känner jag mig ändå lugn denna gången och tror o hoppas att tredjegången gillt stämmer! :)

Grattis! Skönt att du känner ett lugn trots allt, nu måste det väl ändå vara er tur!
  • Frallanz
    Iväntanpåtrean skrev 2018-06-26 16:51:40 följande:

Grattis! Skönt att du känner ett lugn trots allt, nu måste det väl ändå vara er tur!

Ja det tycker jag också! :) får hålla tummarna på att pyret vill stanna o att vår 3 åring blir storebror i mars då :) grattis till er med!
  • bumblebeez
    Miktor skrev 2018-06-26 15:56:50 följande:
    Grattis till dig också! :) Varför väljer du att inte göra KUB? Nyfiken på att höra för och emot :) kan man göra ett UL lika tidigt som ett KUB? Eller har jag missförstått det hela? :)

Tack :) 

Har man tur med sin barnmorska så kan man få det bara för att lugna sina nerver lite. 

Vet inte vad jag ska svara på frågan om KUB, förstår inte varför det har blivit en grej att titta detta. Jag har full respekt för de som vill titta, men låt oss säga att det är avvikelser - sådant ser man oftast på RUL. Och är det Downs syndrom man specifikt vill veta kring, så är nog svaret att jag skulle älska och vårda mitt/mina barn oavsett. :) Resultaten man får tillbaka efter KUB kan vara missvisande, så hellre en "överraskning" vid förlossningen än att blint tro att det inte är kromosomfel. Om du förstår? :) Men det är bara min mening, ser inget fel med att ta KUB om man önskar det och tycker att det ger något. :D

• SL185

Hur går det för alla som har plussat hittills? Håller det i sig än? Själv plussade jag igår och är så himla nervös att det inte ska gå vägen. När kan man börja släppa lite på den känslan och kunna njuta lite också? Hur många vill/har gjort/kommer göra KUB-test och i vilken vecka?

Här går det bra, har haft mkt symtom i form av illamående, ryggvärk, trötthet, ömmande bröst o kramper. Nu senaste 2 dagarna känner jag dock inte mkt alls, vilket så klart gör att man blir orolig :( har drömt om missfall 4 dagar i rad nu, fyfan :(

har tidigt vul inbokat nästa fredag, kommer vara i vecka 8 då (7+0) o hoppas o ber att alls ser bra ut. Sedan har jag inskrivning veckan därefter. Ska absolut göra KUB!
  • anny1

"So far so good" tror jag Är i v7 nu snart v8. Haft lite symtom men just nu är jag bara lite tröttare än vanligt. Får se hur det blir med illmående den här graviditeten. Med sonen så mådde jag illa den här tiden från v7-10 ungefär... lite orolig för att det inte kommit ännu men alla graviditeter är ju olika så jag hoppas att allt ändå går bra i magen! 

Jag ska ev få ett ultraljud om 2 veckor - då kommer nog mina nerver lugna sig lite om man får se ett hjärta som slår Vi ska göra KUB-test även om jag inte är berättigad det gratis eftersom jag är 30 och inte 35 som de har som gräns i Västra Götaland så betalar vi för det själva på en privat klinik men det blir inte förrän i början av augusti (v13).

• FGK
    Frallanz skrev 2018-06-26 16:41:34 följande:

Grattis! Vad skönt att du är lugn, hoppas jag också kommer vara det nästa gång jag plussar :) Har också haft 2 missfall, mars/april och i maj. Ska ta ett test på torsdag om jag inte fått mens då. Är rätt nervös inför det men har ändå inga höga förhoppningar..
Svar på tråden BIM juni 2018