• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:54:02 följande:

Tack! Vet inte ens om jag vill eller borde göra KUB. Trodde att man fick information om det på inskrivningssamtalet. Tack

[quote=78835427][quote-nick]Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:57:51 följande:[/quote-nick]Jag tog ett test precis, ville bara se en stegring. Kanske dumt eftersom det var ett annat märke och kanske annan känslighet. Men borde det inte vara starkare i vecka 4+2? Jag har iofs druckit massor och kissat massor. Men ändå, kan inte låta bli att oroa mig. Har inte haft så mycket symptom idag.

I söndags:

Idag:

Men visst är det starkare? :)
  • Systeryster33
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:54:02 följande:

Tack! Vet inte ens om jag vill eller borde göra KUB. Trodde att man fick information om det på inskrivningssamtalet. Tack

[quote=78835427][quote-nick]Lilly2015 skrev 2018-06-27 17:57:51 följande:[/quote-nick]Jag tog ett test precis, ville bara se en stegring. Kanske dumt eftersom det var ett annat märke och kanske annan känslighet. Men borde det inte vara starkare i vecka 4+2? Jag har iofs druckit massor och kissat massor. Men ändå, kan inte låta bli att oroa mig. Har inte haft så mycket symptom idag.

I söndags:

Idag:

• Systeryster33
    SL185 skrev 2018-06-27 18:53:09 följande:

Ja nu ska vara vi vara positiva :) Hoppas att du det står så på fredag då, håller tummarna :)

Gick o hämtade ut testet idag, ska försöka hålla mig till lördag o då ta med morgonurin för bäst resultat. Hoppas o ber att det slagit om till 3v då :) har tid för vul nästa vecka på fredag, är så orolig

<3 ja tiden är lååång! Jag är helt klart gravid just nu iaf! Mår sjukt illa från och till.. redan i veckan 5 liksom haha! Men jag klagar absolut inte, nöjd så länge liten lever <3

Håller alla tummar för att båda slår om till helgen nu då! När har du bim?

Berätta gärna hur det går!!! Kram
  • Frallanz
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 10:07:31 följande:

Tjejer, vill ni hjälpa mig tänka?

Jag har bim 5/3 cirka! Vecka 5 nu 4+2

Jag har två missfall bakom mig (april och maj i år)

Och jag förstod dem tidigt då jag tog cb digitala test som aldrig ökade till gravid 1-2 veckor utan stod 1-2 veckor hela tiden! Fick missfall vecka 6 båda gångerna (motsvarande som på tisdag nu veckan som kommer)

Är såklart lite nervös, men mår illa den här gången till skillnad från de andra gångerna vilket känns ?bra? om nu fattar :)

Hade ni tagit cb digital den här gången med för att förhoppningsvis lugna mig och se att hcg ökar, eller låtit bli? Om jag ska ta, när hade ni då gjort det! Jag har två som ligger på posten som jag ska hämta i EM! Borde det inte ha slått om på fredag iaf om allt är som det ska?

Vet inte hur jag ska göra.. vill göra allt för att lugna mig, men tänk om testet visar 1-2 och sen är graviditeten ändå som den ska ... då mår jag ju bara dåligt!

Hur hade ni gjort?

Jag tycker helt ärligt du ska skrota dem där digitala med veckoindikator, jag vet 3 av mina kompis som fått felvisade veckor vid sina graviditeter, vara en av dem fick bara "1-2 veckor" vid 4 tillfällen, hon testade sig i vecka 4, 9 och 13.

Samt att min bm jag hade med sonen sa att dem där veckoindikatorerna inte är att lita på, jag själv har aldrig använt mig av dem, stickor är "bättre" på den fronten. Jag har själv precis plussat igår, vecka 4 (3+4) och fick jöttestarkt plus nu jämfört med mina två missfall mars och maj i år. Men eftersom det blev så starkt redan nu och dök upp direkt så är jag tryggare med resultatet på stickan, än tidigare vid missfalleb som varit supersvaga. Jag blev erbjuden att mäta min hcg hos bm vid nästa graviditet sa hon vid sista missfallet så du kanske ska göra det istället? :) Grattis till plusset!
  • BellaKH
    Lilly2015 skrev 2018-06-27 13:08:55 följande:
    Håller tummarna!

Får jag passa på att fråga dig när vi är på samma dag. Har du bokat tid hos barnmorskan? Jag gjorde precis det och fick inskrivning 14 augusti. Enligt henne var jag då 10 fullgångna veckor och inne i vecka 11. Men jag räknar det till att jag är i vecka 12. Är inte det lite sent för inskrivning? När gör man KUB? Är inte det typ också då?

Hej! 

Jag har fått inskrivning 16/8, vilket innebär att jag är i v 14 (13+2).

Men före det kommer jag att ha gjort första UL och sedan NIPT (och fått resultatet), så det känns inte så dumt att ha inskrivningen så sent, även om jag helst hade haft den tidigare... Det gick tyvärr inte pga semestrar osv. 

• Lilly2015
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 19:28:51 följande:

Ja, det är nog det. Såg det först när jag la upp bilden :)
  • Lilly2015
    BellaKH skrev 2018-06-27 20:01:25 följande:

Hej! 

Men före det kommer jag att ha gjort första UL och sedan NIPT (och fått resultatet), så det känns inte så dumt att ha inskrivningen så sent, även om jag helst hade haft den tidigare... Det gick tyvärr inte pga semestrar osv. 

Aha okej! Så många val att göra :)
  • Lilly2015
    BellaKH skrev 2018-06-27 20:01:25 följande:

Hej! 

Aha okej! Så många val att göra :)
  • SL185
    Systeryster33 skrev 2018-06-27 19:31:29 följande:

<3 ja tiden är lååång! Jag är helt klart gravid just nu iaf! Mår sjukt illa från och till.. redan i veckan 5 liksom haha! Men jag klagar absolut inte, nöjd så länge liten lever <3

Håller alla tummar för att båda slår om till helgen nu då! När har du bim?

Berätta gärna hur det går!!! Kram

Visst blir man glad av symtomen :)

Jag har bf 21 februari 2019, du då?

Absolut, kommer uppdatera er <3
  • Systeryster33
    SL185 skrev 2018-06-28 10:12:22 följande:

Visst blir man glad av symtomen :)

Jag har bf 21 februari 2019, du då?

Absolut, kommer uppdatera er <3

Ca 5/3 :) så ditt test borde ju slå om nu! Hoppas :)

Mitt skulle slå om nu först för typ 2 dagar sen så får se om jag testar imorgonbitti eller lördag morgon!

Vill inte blir besviken! Gah! Haha
Svar på tråden BIM juni 2018