• FrozenGarden

Tycker inte om min sambos son

Min sambo och jag har varit tillsammans i över 4 år. Vi har en son tillsammans på drygt 1 år. Min sambo har en son sen innan på 10 år. Jag har aldrig lyckats knyta än till honom. Jag blir bara irriterad på allt han gör och tar mer och mer avstånd. Vi har honom varannan helg men det är nu prat på varannan vecka. Pojkens mamma har ensam vårdnad och styr och ställer som hon vill. Nu har hon bestämt att vi ska ha honom så mycket när det enligt inte henne passade innan. Hon vägrar att göra det lagligt för hon får mindre pengar då. Hon vägrar att ens ge oss halva barnbidraget. Men vi ska ha råd att försörja ännu ett barn på halvtid. Pojken i fråga sitter bara och spelar tv-spel och tittar på Youtube hela dagarna, sitter med keps vid matbordet, lämnar skräp överallt. Det är bagateller men det är som en inre irritation hos mig som byggts upp. Jag tycker det är så skönt när han ska hem. Det låter hemskt. Jag in inte förklara det. Men jag känner ingenting för honom och tycker mest han är i vägen. Min sambo ställer inga krav på honom och har under större delen av hans uppväxt inte tagit ansvar alls. Det känns lite som att vi skulle bygga vår familj och den här pojken är en fripassagerare som bara finns där för att irritera mig. Det är konstanta saker och jag blir orimligt irriterad på allt han gör

• Svar på tråden Tycker inte om min sambos son
  • GGN

Du får skälla på din sambo TS. Det är han som ska se till att grabben tackar för maten. Det är han som ska se till att underhållet kommer in!

• Ess
    MammaSol0 skrev 2018-06-03 18:45:00 följande:
    Eh... då har väl barnet förlorat väldigt väldigt mycket skulle jag vilja säga... 
    Barnet förlorar ännu mer när det blir satt i mitten och använt som slagträ mot den andra föräldern. 
  • MammaSol0
    Ess skrev 2018-06-04 17:00:10 följande:
    Barnet förlorar ännu mer när det blir satt i mitten och använt som slagträ mot den andra föräldern. 
    Om en föräldrapart bara bryr sig om barnen på premissen att jävlas med den andra föräldern tillika sitt ex så är väl barnen i allra högra ett slagträ som slår i luften - för sen när sanningen kryper fram så är det nog inte så roligt vare sig för pappan eller barnen... 
  • Ess
    MammaSol0 skrev 2018-06-05 22:49:11 följande:
    Om en föräldrapart bara bryr sig om barnen på premissen att jävlas med den andra föräldern tillika sitt ex så är väl barnen i allra högra ett slagträ som slår i luften - för sen när sanningen kryper fram så är det nog inte så roligt vare sig för pappan eller barnen... 
    Nej det slår inte i luften, har du aldrig träffat på någon människa som är duktig på att manipulera?
    Har du ens en aning om hur mycket en sådan person har makten att förstöra?

• Ess
    Nej det slår inte i luften, har du aldrig träffat på någon människa som är duktig på att manipulera?
    Har du ens en aning om hur mycket en sådan person har makten att förstöra?

• Anonym (Gå)

Du ska göra slut. Hade du velat växa upp med en styvmor som irriterar sig på allt du gör och önskade att du inte fanns? Som bara älskade hans halvsyskon, sitt eget barn?

• Ess
    Anonym (Gå) skrev 2018-06-06 10:05:43 följande:

Du ska göra slut. Hade du velat växa upp med en styvmor som irriterar sig på allt du gör och önskade att du inte fanns? Som bara älskade hans halvsyskon, sitt eget barn?

Att man bara älskar sitt eget barn är inte speciellt konstigt. Det andra barnet är (förhoppningsvis) älskat lika mycket av båda SINA föräldrar.
  • Anonym (svårt)

När en förälder väljer att använda sitt barn som slagträ så kan det sluta ohyggligt illa. Det krossar liv.
  • Fillibom

Ts, har det skett någon förändring i situationen? Har du pratat med din sambon om gemensamma riktlinjer eller har något annat skett som förändrat saker och ting till det bättre för dig och de andra?

• Anonym (illa)
    Ess skrev 2018-05-23 17:06:57 följande:
    Men tyckte du inte att det var rätt skönt att han struntade i era barn, du slapp ju allt bråk och tjafs om allt och inget. Det finns både fördelar och nackdelar med allt.
    Men just det att slippa allt bråk som kan bli, måste va en tungt vägande fördel.
    Hur kan man någonsin tycka att det är bra att ens barn förlorar kontakten med sin pappa? Hur f-n är du funtad när du tänker så? Att din egen bekvämlighet att slippa tjafs skulle uppväga ett barns förlust av en förälders omsorg och omvårdnad.
Svar på tråden Tycker inte om min sambos son