• Jahajaa

BIM vid Midsommar, följas åt?

Fler med BIM nära midsommar som vill följas åt? Känner att månadstrådarna blir lite för stora så alla med BIM midsommarveckan +- någon dag är välkomna här så kan vi följas åt :)

Kort om mig.. 29 år, sambon 33 år. Fjärde försöket med första barnet. Har troligtvis BIM den 20:e så jag hoppas på ett pluss till midsommar :)

• Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?
  • Trullis82
    NiMi12 skrev 2018-06-22 11:13:41 följande:

Fick blödning idag så jag behöver inte ens testa :(

Bättre lycka någon annan månad hoppas jag.

Grattis till alla er som har plussat <3

Helt 100 på det? Jag trodde min mens kom när jag fick min rikliga blödning men gjorde ett CB digitalt ändå. Visade Gravid 1-2 veckor
  • Trullis82
    Jagerika skrev 2018-06-22 12:22:20 följande:

Jag måste bara få fråga er som varit med om tidigt missfall...

Jag fick svaga streck 3 gånger och på olika test nu denna månaden. Alltså så svaga så jag inte tolkade det som positivt. Sen kom mensen på Bim +4 och mensen är inte som vanligt utan slemmig med klumpar i. Både genomskinliga och svarta klumpar. Ser it som ÄL sekret fast mensaktig. Trådarna kan bli väldigt långa, alltså 10cm utan att gå sönder. Är detta ett tidigt missfall eller bara en konstig mens? Jag har fått svarta blodklumpar förut men mycket mindre och tänkt att det är själva ägget man ser då, men denna gången är det större och mer :/

Skulle rekommendera dig att ta ett CB digitalt. Jag hade såna blödningar i början o jag var gravid. Sedan upphörde blödningarna för att senare komma tillbaka o sista blödningen var MF.

Det e vanligt att man har små blödningar i början av graviditeten
  • NiMi12
    Trullis82 skrev 2018-06-22 16:53:52 följande:

Helt 100 på det? Jag trodde min mens kom när jag fick min rikliga blödning men gjorde ett CB digitalt ändå. Visade Gravid 1-2 veckor

Är bara ljust rött blod och inte speciellt mycket. Så kanske skulle testa imorgon iaf för att vara på den säkra sidan.
  • Maka94

Plussade precis på Bim+2, är helt i chock. Fattar fortfarande inte..
  • Smulan87

Jag har en lutelfas på 12 dagar. Är på ÄL +9 och BIM -3. På ÄL +7 fick jag ner, igår på ÄL +8 fick jag jättesvagt på både morgon och kvällstid text, och idag på ett CB fick jag faktiskt också ett jätte jätte svagt plus. Men visst var det där. Kanske fortfarande för tidigt för att se något trovärdigt resultat? Ni som plussat (ni som e kvar) när plussat ni efter ÄL?

• Smulan87

Är digitala testet ultrakänsligt på något sätt? Sätt jätte många med jätte jätte svaga streck knappt märkbart och sedan på digitalt test är det gravid 1-2? Tänkte om det funkade på ett annat sätt?

• Trullis82
    Maka94 skrev 2018-06-23 06:42:53 följande:

Jätte grattis till dig.... jag e oxå på BIM+2 men här var det ?Inte gravid?
  • Smulan87
    Maka94 skrev 2018-06-23 06:42:53 följande:
    Grattis! =)
  • Majflickan90

Hej!

Vet inte riktigt om jag "passar in" här ???? Är en mamma på 28 år, har en son på 3 år och vill gärna ha fler barn. Slutade med p-piller i mars-april, men utan preventinmedel så är min mens väldigt oregelbunden. Jag ska ha mens nu första veckan i juli (om den är regelbunden), följer en app nämligen. Är den oregelbunden så vet jag faktiskt inte när jag har beräknad mens.

Nu till min fråga... började med ÄL-test (clearblue) innan helgen förra veckan bara för skojs skull se hur lång tid efter mens jag är fertil. Första 2 dagarna så visade den inget, 3e dagen blev det "hög fertilitet" på testet. Nu har jag testat varje dag sen förra helgen och den stannar alltid vid hög? Den går aldrig över till maximal som den ska göra om man har ÄL. (Det är en dubbel hormonindikator). Så börjar undra om jag faktiskt inte har nån ÄL? ???? Eller är jag bara knäpp? Sen läste jag i papprena man fick ihop med testen att visar testen "hög fertilitet" i mer än 9 dagar så ska man typ bara slänga dom o vänta tills "nästa gång". Så börjar tvivla lite och undra om jag ens är fertil.. Har någon av er vatt med om samma sak? Är bara nyfiken.

• NiMi12
    Trullis82 skrev 2018-06-22 16:53:52 följande:

Testade imorse, inte gravid. Väldigt lite blödning så jag kanske inte ens hade ägglossning den här månaden. Börjar med ägglossningstest så fort jag har slutat blöda den här gången :)
Svar på tråden BIM vid Midsommar, följas åt?