• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej,

Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-26 13:48:02 följande:

Någon med plus som kan dela med sig?

Mina bröst är större helt klart, känns tyngre :) å sjuuuukt trött!
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 14:44:13 följande:
    Mina bröst är större helt klart, känns tyngre :) å sjuuuukt trött!
    Samma symtom som jag har, plus att jag har sjukt ont i mina. Och tröttheten ja! men jag får för mig att det är Lutinus som gör det...
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:14:46 följande:

Ruvardag 6 pch JAG SER ETT PLUS!!!!

Gratulerar!!!
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-25 16:01:24 följande:

Jag blöder. Man blir helt förstörd men har nåt litet ynka hopp kvar. Kommer ta Lutinus tills jag fått annat bud från läkarna.

Hur går det med dina blödningar?
  • Marcellan
    HH2016 skrev 2018-06-26 14:57:12 följande:

Hur går det med dina blödningar?

Blödningarna satte igång mer ordentligt igår. Som mens. Förmodligen är det kört men jag fortsätter med Lutinus pga liten strimma av hopp och ska testa imorgon. Hann ju inte testa tidigare men har lovat att återkomma om det till kliniken så då gör jag väl det. Känner mig lite avstängd just nu men har varit ganska ledsen och är det alltjämt. Orkar bara inte, så jag skjuter det hela ifrån mig lite.
  • Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-26 14:47:42 följande:

Samma symtom som jag har, plus att jag har sjukt ont i mina. Och tröttheten ja! men jag får för mig att det är Lutinus som gör det...

Jag hade ju inga biverkningar innan jag satte tillbaka ägget. Så tror att i mitt fall beror de på att fröet bor in sig. Hoppas i alla fall på det.

Beställt hem cb digitalt nu och ska fortsätta testa med billiga stickor å se så plusset blir starkare. Hur går det för dig ???
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-26 15:16:34 följande:
    Blödningarna satte igång mer ordentligt igår. Som mens. Förmodligen är det kört men jag fortsätter med Lutinus pga liten strimma av hopp och ska testa imorgon. Hann ju inte testa tidigare men har lovat att återkomma om det till kliniken så då gör jag väl det. Känner mig lite avstängd just nu men har varit ganska ledsen och är det alltjämt. Orkar bara inte, så jag skjuter det hela ifrån mig lite.
    Jag förstår att det är svårt. Både att ge upp hoppet och att inte våga tänka att det inte fungerat. Håller alla tänkbara tummar tills imorgon!
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 15:24:04 följande:
    Jag hade ju inga biverkningar innan jag satte tillbaka ägget. Så tror att i mitt fall beror de på att fröet bor in sig. Hoppas i alla fall på det.

Beställt hem cb digitalt nu och ska fortsätta testa med billiga stickor å se så plusset blir starkare. Hur går det för dig ???
    Nu när jag tänker efter så var brösten inte så ömma innan faktiskt... Åh kanske det är något!!

Jag har inte vågat testa än. Är på ruvardag sex
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018