• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej,

Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 15:24:04 följande:
    Jag hade ju inga biverkningar innan jag satte tillbaka ägget. Så tror att i mitt fall beror de på att fröet bor in sig. Hoppas i alla fall på det.

Beställt hem cb digitalt nu och ska fortsätta testa med billiga stickor å se så plusset blir starkare. Hur går det för dig ???
    Nu när jag tänker efter så var brösten inte så ömma innan faktiskt... Åh kanske det är något!!

Jag har inte vågat testa än. Är på ruvardag sex
  • Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-26 15:38:27 följande:

Nu när jag tänker efter så var brösten inte så ömma innan faktiskt... Åh kanske det är något!!

Jag har inte vågat testa än. Är på ruvardag sex

Du ser :) vänta med å testa om du kan, jag började egentligen alldeles för tidigt. Men ser ett plus som sagt så nu ska de bara bli starkare varje dag!
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 15:46:51 följande:
    Du ser :) vänta med å testa om du kan, jag började egentligen alldeles för tidigt. Men ser ett plus som sagt så nu ska de bara bli starkare varje dag!
    Ja, min fru insisterar å det bestämdaste att vi skall vänta till bestämd testdag Vågar inget annat
  • Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-26 15:51:50 följande:

Ja, min fru insisterar å det bestämdaste att vi skall vänta till bestämd testdag Vågar inget annat

Bra fru du har! :) å duktigt att du lyssnar. Jag är testnarkoman, beställde just hem cb veckoindikator å ska se vad det visar när det kommer:)
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:14:46 följande:
    Ruvardag 6 pch JAG SER ETT PLUS!!!!
    men åååååhhhhhh =)!!!!! jag ser också ett plus!!! stort grattis!!! så härligt!!Solig
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-06-26 16:32:18 följande:

men åååååhhhhhh =)!!!!! jag ser också ett plus!!! stort grattis!!! så härligt!!

Åh men tack fina du!
  • jaktenpaflow

Då jag och min man vill komma igång med IVF så fort som möjligt (gjorde utredning i våras) så övervägde vi att åka till Danmark eftersom klinikerna i Sverige är stängda under sommaren. Men till min lycka så hittade jag av en slump en klinik här i Sverige som har sommaröppet! Så första besöket blir redan på fredag och sprutstart så fort mensen kommer. Den första mensen man längtat efter på länge haha! :)

Någon som har erfarenhet av operation av äggledare som vet om det påverkar ägglossningen? Eller kan ägglossning störas av alla olika operationer?

• Långväntanefterdig

Ruvardag 7

Plusset är lite starkare idag, följer utvecklingen med spänning. Vågar inte tro på det. Vågar inte fatta att det är sant.... väntar på cb veckoindikator test, borde komma imorgon.... då kanske jag känner mig lite lugnare om det visar pos....

Annars är biverkningarna som jag känner, större och ömma bröst, man ser tydligare ådror över dom. Jag har haft halsbränna hela dagen vilket jag aldrig annars har. Och det är en liten molande känsla i magtrakten som antingen beror på lutinus eller fröet...

Kära snälla frö, stanna hos mig <3

• Elcca
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-27 22:03:26 följande:

Ruvardag 7

Plusset är lite starkare idag, följer utvecklingen med spänning. Vågar inte tro på det. Vågar inte fatta att det är sant.... väntar på cb veckoindikator test, borde komma imorgon.... då kanske jag känner mig lite lugnare om det visar pos....

Annars är biverkningarna som jag känner, större och ömma bröst, man ser tydligare ådror över dom. Jag har haft halsbränna hela dagen vilket jag aldrig annars har. Och det är en liten molande känsla i magtrakten som antingen beror på lutinus eller fröet...

Kära snälla frö, stanna hos mig <3

Åh! Håller alla tummar o tår för dig!

Själv är jag på RD4, har egentligen inga direkta känningar mer än att jag hade lite rosa/beige flytning 1-2 dagar efter insättning. Nu är jag bara lite öm i magen/ryggen från o till. Senaste insättningen hade jag molvärk från första stund och hade ibland riktiga kramper. Visade då först positivt och sen fick jag en blödning dag 13 efter insättning. Så jag hoppas på att brist på symtom kan vara positivt denna gången. ????????
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018