• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej,

Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • LillaAw
    Challe2018 skrev 2018-05-27 10:57:22 följande:

Nu på morgonen fick jag ett svaaaaagt svaaaagt streck på RFSUs test, får upp hoppet liiiite. Ruvardag 20.

Är du redan på Ruvardag 20? :O antar att du skrev fel ;) men guuud vad spännande! Jag tänker ta ett testa tidigt test om en vecka och då är det några dagar innan min riktiga testdag från kliniken men tänker inte vänta längre än nödvändigt med att veta. Dagarna går redan så jäkla långsamt som det är så varför pina sig själv i onödan :D

Hoppas ditt plusstreck fortsätter att öka i styrka! Kram
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Challe2018
    LillaAw skrev 2018-05-27 17:07:20 följande:

Är du redan på Ruvardag 20? :O antar att du skrev fel ;) men guuud vad spännande! Jag tänker ta ett testa tidigt test om en vecka och då är det några dagar innan min riktiga testdag från kliniken men tänker inte vänta längre än nödvändigt med att veta. Dagarna går redan så jäkla långsamt som det är så varför pina sig själv i onödan :D

Hoppas ditt plusstreck fortsätter att öka i styrka! Kram

Ha ha ha! Ja jävlar! Ruvardag 20 hade varit en plåga!

10 ska det såklart vara;)

Jag började testa dag 7, helt blankt. Så jag har som sagt fått upp lite hopp.
  • LillaAw
    Challe2018 skrev 2018-05-27 17:48:00 följande:

Ha ha ha! Ja jävlar! Ruvardag 20 hade varit en plåga!

10 ska det såklart vara;)

Jag började testa dag 7, helt blankt. Så jag har som sagt fått upp lite hopp.

Ja jag läste någonstans en tråd där de fått rösta på vilken ruvardag de fick plus och då fick flest plus på Ruvardag 11 så det känns som däromkring borde det ge utslag med ett känsligt testatidigt-test :)

Håller mina tummar för dig nu! Uppdatera om du tar något mer test :D kram
  • Challe2018
    LillaAw skrev 2018-05-27 20:39:04 följande:

Ja jag läste någonstans en tråd där de fått rösta på vilken ruvardag de fick plus och då fick flest plus på Ruvardag 11 så det känns som däromkring borde det ge utslag med ett känsligt testatidigt-test :)

Håller mina tummar för dig nu! Uppdatera om du tar något mer test :D kram

Ruvardag 11 idag och ett ännu lite tydligare streck;) hoppas hoppas hoppas att vi är ett steg närmre!! Hur går det gör dig?
  • LillaAw
    Challe2018 skrev 2018-05-28 22:27:31 följande:

Ruvardag 11 idag och ett ännu lite tydligare streck;) hoppas hoppas hoppas att vi är ett steg närmre!! Hur går det gör dig?

Det ger hopp! Såå roligt med två streck.

Vi har ju lite liknande story med många ägg men få blastisar (du fick iaf någon) :) vi gjorde dock icsi pga manlig faktor.

Jag börjar bli otålig nu på ruvardag 5. Känns som tiden bara sniglar sig fram trots att jag jobbar heltid och så. Min sambo är bortrest till onsdag så hinner googla symtom och noja när jag är ensam hemma på kvällarna nu. Pendlar mellan att tro på det och andra stunden inte alls tro på det. Längtar till söndag när jag ska få svart på vitt!
  • My102

Hej! Tror jag klassificeras i den här tråden.

Är 30 år, min sambo är 34, försökt nu i prick 3 år, dock inte aktivt hela tiden ska tilläggas. Började utredning april förra året, fått testa både letrozol och gonal f med bra resultat men ingen graviditet, oförklarad barnlös. Så nu är vi inne i IVF bubblan.

Har tagit gonal f 200 ie sen i tisdags, vul idag visade 7 blåsor på höger äggstock och en mindre sketen blåsa på vänster, har aldrig tidigare dykt upp en blåsa på vänster äggstock, fler som har så?

VUL igen på torsdag och from imorgon oragultral (vill säga orangutang, alla dessa medicinska ord!)

Går det framåt blir det äggplock på tisdag-onsdag.

Humöret är sisådär, känns smått meningslöst att det aldrig kommer att gå, jag är medveten om statistiken och tror att vi faller i den dåliga delen. Förlåt för negativiteten. En dag i taget, så jäkla svårt att inte veta hur det kommer att bli!

• Challe2018
    LillaAw skrev 2018-05-28 22:59:10 följande:

Det ger hopp! Såå roligt med två streck.

Vi har ju lite liknande story med många ägg men få blastisar (du fick iaf någon) :) vi gjorde dock icsi pga manlig faktor.

Jag börjar bli otålig nu på ruvardag 5. Känns som tiden bara sniglar sig fram trots att jag jobbar heltid och så. Min sambo är bortrest till onsdag så hinner googla symtom och noja när jag är ensam hemma på kvällarna nu. Pendlar mellan att tro på det och andra stunden inte alls tro på det. Längtar till söndag när jag ska få svart på vitt!

Ja alltså dessa 16 dagar känns som 120. Men andra veckan går bättre tycker jag. Trots sjuk uppsvullenhet överallt och bröst som jag helst vill separera från kroppen!

OM du börjar testa tidigt, tänk på att det ju är alldeles för tidigt. Mina test var ju kritvita första gångerna.

Håller tummarna för dig! Hur känns kroppen?
  • LillaAw
    Challe2018 skrev 2018-05-29 07:28:42 följande:

Ja alltså dessa 16 dagar känns som 120. Men andra veckan går bättre tycker jag. Trots sjuk uppsvullenhet överallt och bröst som jag helst vill separera från kroppen!

OM du börjar testa tidigt, tänk på att det ju är alldeles för tidigt. Mina test var ju kritvita första gångerna.

Håller tummarna för dig! Hur känns kroppen?

Jag fick hem mina testatidigt-test igår och tog ett direkt för skojs skull. Tänkte ovitrelle borde gått ur kroppen igår då den innehåller HcG och det hade den för det fanns bara ett streck.

Jag har ont i brösten och lite svullen över magen samt humörsvängningar och lätt till tårar när jag kollar program på tv. Grät igår flera gånger men är lättrörd annars med haha. Extremt just nu bara!

Hur mår du i kroppen? :) tar du test nu varje dag?

Kram!
  • Challe2018

[quote=78751645][quote-nick]LillaAw skrev 2018-05-29 12:50:38 följande:[/quote-nick]Jag fick hem mina testatidigt-test igår och tog ett direkt för skojs skull. Tänkte ovitrelle borde gått ur kroppen igår då den innehåller HcG och det hade den för det fanns bara ett streck.

Jag har ont i brösten och lite svullen över magen samt humörsvängningar och lätt till tårar när jag kollar program på tv. Grät igår flera gånger men är lättrörd annars med haha. Extremt just nu bara!

Kram![/

Yes, varje morgon. Tar både RFSUs, apotekets egna och Clearblue, för att liksom vara extra säker;)

Jag har haft molvärk, första veckan. Nu är jag mest väldigt uppblåst och som sagt stora onda bröst, yr och trött. Får hålla i mig när jag reser mig för snabbt för att det snurrar till i huvudet.

• LillaAw
    Challe2018 skrev 2018-05-29 16:13:47 följande:

[quote=78751645][quote-nick]LillaAw skrev 2018-05-29 12:50:38 följande:[/quote-nick]Jag fick hem mina testatidigt-test igår och tog ett direkt för skojs skull. Tänkte ovitrelle borde gått ur kroppen igår då den innehåller HcG och det hade den för det fanns bara ett streck.

Kram![/

Yes, varje morgon. Tar både RFSUs, apotekets egna och Clearblue, för att liksom vara extra säker;)

Jag har haft molvärk, första veckan. Nu är jag mest väldigt uppblåst och som sagt stora onda bröst, yr och trött. Får hålla i mig när jag reser mig för snabbt för att det snurrar till i huvudet.

Det låter ju lovande! :)

Jag ska försöka hålla mig till att testa på söndag nu. Blir lite deppig varje gång jag ser ett negativt test. Det sitter väl i även fast jag vet att det omöjligt kan vara positivt såhär tidigt. Men söndag är Ruvardag 11 och då borde det visa något tycker man ;) jag har varit gravid förut och då hade jag lågt blodtryck som gjorde mig yr. Extrem trötthet är det jag minns mest dock. Kunde sova middag flera timmar om dagen och sen somna tidigt på kvällen så det är lite de jag väntar på nu..

kan du inte bifoga en bild på något test? Så man vet hur det kan se ut dag 11. Kram
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018