• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej,

Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-27 22:03:26 följande:

Ruvardag 7

Plusset är lite starkare idag, följer utvecklingen med spänning. Vågar inte tro på det. Vågar inte fatta att det är sant.... väntar på cb veckoindikator test, borde komma imorgon.... då kanske jag känner mig lite lugnare om det visar pos....

Annars är biverkningarna som jag känner, större och ömma bröst, man ser tydligare ådror över dom. Jag har haft halsbränna hela dagen vilket jag aldrig annars har. Och det är en liten molande känsla i magtrakten som antingen beror på lutinus eller fröet...

Kära snälla frö, stanna hos mig <3

Å vilken härlig känsla <3 Klart det ska stanna! :)
  • Långväntanefterdig
    Elcca skrev 2018-06-27 22:19:03 följande:

Åh! Håller alla tummar o tår för dig!

Själv är jag på RD4, har egentligen inga direkta känningar mer än att jag hade lite rosa/beige flytning 1-2 dagar efter insättning. Nu är jag bara lite öm i magen/ryggen från o till. Senaste insättningen hade jag molvärk från första stund och hade ibland riktiga kramper. Visade då först positivt och sen fick jag en blödning dag 13 efter insättning. Så jag hoppas på att brist på symtom kan vara positivt denna gången. ????????

Åh va tråkigt att det inte gick vägen förra gången :(

Vi håller tummarna att det tar sig för er denna gången!!

Är livrädd för blödning här också.... bara vill att allt ska gå bra nu!!
  • Elcca
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-28 07:36:52 följande:

Åh va tråkigt att det inte gick vägen förra gången :(

Vi håller tummarna att det tar sig för er denna gången!!

Är livrädd för blödning här också.... bara vill att allt ska gå bra nu!!

Ja, men verkligen! Varje toalettbesök är ren pina.
  • Emgr91

Hej alla! Kul att det trillar in några plus!:) jag o min fru väntar nu på VUL som inte blir fören 25/7 alltså v9 pga ont om tider i sommar... är alltså i v7 nu:) vi har detta försök inte berättat för någon i vår omgivning och det känns spännande att ha denna hemlis för oss självavrinning ett tag till :)

• Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-28 07:37:17 följande:
    Jaaa jag hoppas verkligen det <3
    Hej!! Hur går det för dig :)? några fler gravtecken i sikte ;)?Hjärta har du bokat tid för VUL ännu? spännande spännande Glad
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-07-18 09:20:17 följande:

Hej!! Hur går det för dig :)? några fler gravtecken i sikte ;)? har du bokat tid för VUL ännu? spännande spännande 

Hej :)

Det går bra, fortfarande gravid , är i v 7 nu. Kliniken öppnar kring slutet på juni så inget bokat än. Men räknar med ul i v 9 direkt när dom öppnar:) Hur går det för dej ?
  • jaktenpaflow

Imorgon tar jag första sprutan gonal f och första besök med ultraljud på onsdag nästa vecka. Känns som att det är lite sent? Hon sa att eventuellt blir äggplock måndag tisdag v 31. Hur många dagar efter första spruta "brukar" äggplocket ske? Hur många ultraljud gjorde ni i samband med behandlingen innan äggplock?

• Långväntanefterdig
    jaktenpaflow skrev 2018-07-18 16:17:26 följande:

Imorgon tar jag första sprutan gonal f och första besök med ultraljud på onsdag nästa vecka. Känns som att det är lite sent? Hon sa att eventuellt blir äggplock måndag tisdag v 31. Hur många dagar efter första spruta "brukar" äggplocket ske? Hur många ultraljud gjorde ni i samband med behandlingen innan äggplock?

Jag gjorde 2 st ultraljud, började med spruta på måndag och ultraljud fredag och sen måndag. Äggplock onsdagen.

Kan återkomma med mer exakta dagar :)
  • jaktenpaflow
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-18 16:25:42 följande:

Jag gjorde 2 st ultraljud, började med spruta på måndag och ultraljud fredag och sen måndag. Äggplock onsdagen.

Kan återkomma med mer exakta dagar :)

Tack för svar!! Det var lite så jag räknat själv också att jag borde göra ultraljud på måndag och inte vänta till onsdag. Är rädd för att 1. Bli överstimulerad och 2.få ägglossning innan äggplock... Behövde du korrigera din dos ngt?
  • Långväntanefterdig
    jaktenpaflow skrev 2018-07-18 17:13:11 följande:

Tack för svar!! Det var lite så jag räknat själv också att jag borde göra ultraljud på måndag och inte vänta till onsdag. Är rädd för att 1. Bli överstimulerad och 2.få ägglossning innan äggplock... Behövde du korrigera din dos ngt?

Jag korrigerade dosen bägge gångerna, fick höja då jag producerade för lite ägg :) fick iaf ut 11 ägg tillslut varav 7 befruktades, 3 kunde frysas å 1 tillbaka :)
  • slinder

Hej alla!

Jag undrar hur det ser ut för er med symptom efter embryo transfern? Jag gjorde en transfer i måndags (16 Juli) så det är bara några dagar sen. Jag hade en väldigt svag molande ?mensvärk? första 1-2 dagarna men känner ingenting just nu mer än nervositet :)

Vi får testa 29 Juli, alla verkar få olika lång väntetid vad jag förstått av läsning här?

Jag bor i England och vet inte om allt heter likadant men jag tar 4st blå tabletter varje dag (jag tror att dom heter progynova eller liknande, har inte förpackningen på mig just nu) samt två vaginal tabletter varje kväll innan läggdags. Vad jag förstått så ger deras biverkningar också tecken som kan förväxlas med graviditet?

Detta är vår första IVF och på äggplocket tog dom ut 63st varav 30 var bra och av dom fick vi slutligen 5st färdiga blasto att frysa ned då jag var överstimulerad.

Barnlängtan är så påtaglig och man vill ju inget annat än att få ta testet och plussa! Har någon fuskat lite dagarna innan? :)

Jag vet att det sällan lyckas på första försöket men är det någon som kan inge lite hopp till en nervös ruvare?! :)

• jaktenpaflow
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-18 17:27:28 följande:

Jag korrigerade dosen bägge gångerna, fick höja då jag producerade för lite ägg :) fick iaf ut 11 ägg tillslut varav 7 befruktades, 3 kunde frysas å 1 tillbaka :)

Vilket drömresultat!! Stort grattis till dig! Hoppas jag får joina gravidklubben snart haha:)
  • Långväntanefterdig
    jaktenpaflow skrev 2018-07-19 18:06:40 följande:

Vilket drömresultat!! Stort grattis till dig! Hoppas jag får joina gravidklubben snart haha:)

Ja det gick över förväntan helt klart!! Väntar på UL v 9 och är nu inne i v 7 . Så överlycklig och försiktigt optimistisk , hoppas du får joina klubben efter behandlingen !
  • jaktenpaflow
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-19 18:13:22 följande:

Ja det gick över förväntan helt klart!! Väntar på UL v 9 och är nu inne i v 7 . Så överlycklig och försiktigt optimistisk , hoppas du får joina klubben efter behandlingen !

Åh så spännande!! Hur mår du? Nå illamående eller liknande? Ja jag med!!:)
  • Långväntanefterdig
    jaktenpaflow skrev 2018-07-19 22:40:34 följande:

Åh så spännande!! Hur mår du? Nå illamående eller liknande? Ja jag med!!:)

Svullen mage , brösten har vuxit så det knakar! Illamående från och till, dock inga spyor än vilket jag är glad för:) kissar sjuuukt mycket och är väldans trött. Dock blivit mer morgonpigg:)
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-18 14:30:19 följande:
    Hej :)

Det går bra, fortfarande gravid , är i v 7 nu. Kliniken öppnar kring slutet på juni så inget bokat än. Men räknar med ul i v 9 direkt när dom öppnar:) Hur går det för dej ?
    Hej!! Hr haft en paus över sommaren och ska köra igång med FET i sep! nu måste du ju vara typ i v 12??? OJ vad tiden springer iväg!!! har du fått UL än?
  • Långväntanefterdig
    Inalina skrev 2018-08-15 09:04:22 följande:

Hej!! Hr haft en paus över sommaren och ska köra igång med FET i sep! nu måste du ju vara typ i v 12??? OJ vad tiden springer iväg!!! har du fått UL än?

Ja jag har sett det lilla livet och hjärtat pickade fint. Helt overkligt. Jag är i slutet på vecka 11 nu, går in i v 12 till helgen.

Va härligt, jag håller alla tummar och tår för dej att det blir en lyckad insättning!!
  • Inalina
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-15 15:13:04 följande:
    Ja jag har sett det lilla livet och hjärtat pickade fint. Helt overkligt. Jag är i slutet på vecka 11 nu, går in i v 12 till helgen.

Va härligt, jag håller alla tummar och tår för dej att det blir en lyckad insättning!!
    Men så härligt Hjärta hehe förstår att det är overkligt för oss som måste kämpa så hårt, andra tror ju att bebisar blir till bara man slutar med p-piller... oj så fel de har... njut av att vara gravid om det går! det är ju det alla här inne längtar efter Flört!
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018