• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej,

Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-23 21:02:30 följande:
    Vet inte hur man räknar men mitt lilla knyttet är ca 10 dagar ? tror inte jag kommer kunna hålla mig mer än en vecka till innan jag börjar tjuvtesta :)
    Jag räknar från dag ett, alltså dagen efter uttag. 
  • Långväntanefterdig
    Marcellan skrev 2018-06-23 21:02:30 följande:

Vet inte hur man räknar men mitt lilla knyttet är ca 10 dagar ? tror inte jag kommer kunna hålla mig mer än en vecka till innan jag börjar tjuvtesta :)

Ruvardag 1 är dagen efter insättning
  • Långväntanefterdig
    HH2016 skrev 2018-06-23 19:51:13 följande:

Det känns så konstigt Man skall leva som om man vore gravid, men vet inte om den ens är kvar där inne och det finns inget sätt att ta reda på det. Hatar väntan. 

Ah men eller hur!!! Jag med !!! Såååå jobbigt.... här går man och beter sig precis som en gravid. Svullen å dan så ser man ju ut som en också! Men som du säger så vet man inte.... å det är SÅ jobbigt.
  • Emgr91

Hejsan!:)

Hoppar in här! Jag o min fru började barnresan m två inseminationer i höstas som inte tog och gör nu ivf 1 i vår:) Är i ett lesbiskt förhållande och det är min fru som förhoppningsvis ska bära vårt barn, kanske just nu!?:) vi gjorde ivf färskförsök i februari som fastna men slutade i tidigt missfall så FET i maj som inte tog och så gjorde vi en sista FET på denna ivf nu 15/6 med en blastocyst och vi håller tummar o tår :) testdag 1/7! Min fru tar nu lutinus morgon+kväll så blastisen ska vilja stanna :) men vi får se, jobbigt när lutinus, pms och gravid har samma symtom ;p

Mvh!

Lycka till alla!!

• ivfochhoppas
    Emgr91 skrev 2018-06-23 23:30:04 följande:

Hejsan!:)

Hoppar in här! Jag o min fru började barnresan m två inseminationer i höstas som inte tog och gör nu ivf 1 i vår:) Är i ett lesbiskt förhållande och det är min fru som förhoppningsvis ska bära vårt barn, kanske just nu!?:) vi gjorde ivf färskförsök i februari som fastna men slutade i tidigt missfall så FET i maj som inte tog och så gjorde vi en sista FET på denna ivf nu 15/6 med en blastocyst och vi håller tummar o tår :) testdag 1/7! Min fru tar nu lutinus morgon+kväll så blastisen ska vilja stanna :) men vi får se, jobbigt när lutinus, pms och gravid har samma symtom ;p

Mvh!

Lycka till alla!!

Jag har också testdag 1/7 och tar Lutinus morgon och kväll. BIM för mig är den 27/6. Håller med om att Lutinus ger samma symptom. Det är värst på morgonen tycker jag. Man vaknar och tänker- oj vilken mensvärk och illamående och trötthet! Känns som jag var ute och drack och dansade till kl.05, fast jag gick och la mig 22. Ska jag må så här hela dan? Men om det hjälper en eventuell graviditet är det ju inget att klaga på tänker jag.

Jag håller tummar och tår för er!
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-23 21:21:48 följande:

Ruvardag 1 är dagen efter insättning

Just ja. Då är det ruvardag 9 idag. :)

Köpte precis ett sånt där test som visar tidigt om man är gravid. Ska försöka hålla mig till nästa helg dock... Tyvärr fick jag pytte lite brun flytning igår när jag satte in kvällstabletten. Kändes som att jag skadade mig lite med plastgrejen. Idag kom lite rosa flytning. Man blir ju helskärrad...
  • Marcellan
    ivfochhoppas skrev 2018-06-24 08:55:41 följande:

Jag har också testdag 1/7 och tar Lutinus morgon och kväll. BIM för mig är den 27/6. Håller med om att Lutinus ger samma symptom. Det är värst på morgonen tycker jag. Man vaknar och tänker- oj vilken mensvärk och illamående och trötthet! Känns som jag var ute och drack och dansade till kl.05, fast jag gick och la mig 22. Ska jag må så här hela dan? Men om det hjälper en eventuell graviditet är det ju inget att klaga på tänker jag.

Jag håller tummar och tår för er!

Precis så! Jag genomlider gärna nästan vad som helst om det gör mig gravid :)
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-24 15:07:12 följande:
    Just ja. Då är det ruvardag 9 idag. :)

Köpte precis ett sånt där test som visar tidigt om man är gravid. Ska försöka hålla mig till nästa helg dock... Tyvärr fick jag pytte lite brun flytning igår när jag satte in kvällstabletten. Kändes som att jag skadade mig lite med plastgrejen. Idag kom lite rosa flytning. Man blir ju helskärrad...
    Lite brun flytning tror jag inte är några konstigheter. Men du, för upp tabletten med fingret istället. Mycket skonsammare för fitti  
  • Långväntanefterdig

Det kliar såååå i fingrarna att ta ett alldeles för tidigt test imorgon.... meeeeen jag ska inte... rd5 bara. Hur gör ni för att få dagarna att gå?

• LillaAw
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-24 20:54:30 följande:

Det kliar såååå i fingrarna att ta ett alldeles för tidigt test imorgon.... meeeeen jag ska inte... rd5 bara. Hur gör ni för att få dagarna att gå?

Lyssna på avsnitt 14 av "ruvarpodden" som heter en överlevnadsguide för Ruvardagarna :D jag testade på Ruvardag 9 men det försöket gick tyvärr åt skogen.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018