• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Hej,

Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-06-24 22:08:29 följande:

Lyssna på avsnitt 14 av "ruvarpodden" som heter en överlevnadsguide för Ruvardagarna :D jag testade på Ruvardag 9 men det försöket gick tyvärr åt skogen.

Har lyssnat på den rd 1 haha :) tycker inte de hjälpt:(

Va tråkigt stt det inte gick :(
  • Marcellan
    HH2016 skrev 2018-06-24 15:14:50 följande:
    Lite brun flytning tror jag inte är några konstigheter. Men du, för upp tabletten med fingret istället. Mycket skonsammare för fitti  
    Jag kanske får återgå till det :)
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-24 20:54:30 följande:

Det kliar såååå i fingrarna att ta ett alldeles för tidigt test imorgon.... meeeeen jag ska inte... rd5 bara. Hur gör ni för att få dagarna att gå?

Det är ju en ljuvlig väntan de dagar/stunder man tror sig vara gravid och plågsamt resten av tiden när man tvivlar. Jättebra fråga. Hade nog varit bra att jobba för min del, för bokar jag in aktiviteter så brukar jag avboka om jag är för låg. Man orkar ju inte prata med alla om detta även om merparten av mina vänner vet.
  • Emgr91

Ingen blödning igår på BIM för frun så nu håller vi tummarna att även denna dag får gå förbi utan blödningar... får se om vi kan hålla oss ända till söndag att testa... kan bli tjuvtestning på torsdag då jag gått av nattjobb och är hemma på morgonen för att varmed utanför vid gravtest :) det borde väll visa på torsdag om det är nått? Då är det ju 13dgr efter insättning och 18dgr efter ÄL m ovitrelle... :) men men först ska vi ta oss till torsdag ;p

• Marcellan

Jag blöder. Man blir helt förstörd men har nåt litet ynka hopp kvar. Kommer ta Lutinus tills jag fått annat bud från läkarna.

• Långväntanefterdig

Tog ett test idag på rd 5 , gaaaaalet tidigt. Men jag KAN inte låta bli!!! Kommer testa varje dag nu fram till testdag tror jag..... idag visade det absolut ingenting. Känner inte av några direkta symtom heller. Mer än att jag är sjukt mycket tröttare än sig bör....

• Långväntanefterdig
    Marcellan skrev 2018-06-25 16:01:24 följande:

Jag blöder. Man blir helt förstörd men har nåt litet ynka hopp kvar. Kommer ta Lutinus tills jag fått annat bud från läkarna.

Åh neeeeej :'( va tråkigt att du blöder! Men der måste ju inte va kört än!!
  • Långväntanefterdig
    Emgr91 skrev 2018-06-25 13:06:09 följande:

Ingen blödning igår på BIM för frun så nu håller vi tummarna att även denna dag får gå förbi utan blödningar... får se om vi kan hålla oss ända till söndag att testa... kan bli tjuvtestning på torsdag då jag gått av nattjobb och är hemma på morgonen för att varmed utanför vid gravtest :) det borde väll visa på torsdag om det är nått? Då är det ju 13dgr efter insättning och 18dgr efter ÄL m ovitrelle... :) men men först ska vi ta oss till torsdag ;p

Härligt! Hoppas det går vägen!
  • Elcca

Hej!

Jag känner verkligen så mycket med er! Jag är själv inne på RD 2. Fick tillbaka en fryst blastocyst i lördags. Har idag fått liiiiiite rosa/beiga flytningar. Dock endast något som märks när jag torkat mig. Man blir ju nervig för minsta lilla!

Stort lycka till alla ni som ruvar! Och för er som inte har tur denna gången, stor kram!

• Emgr91

Min fru kunde inte hålla sig, ingen mens på hela dagen men massa molvärk och gravtestet ikväll var staaarkt positivt :) nu hoppas vi att det vill fortsätta så!!!:)

Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018