• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-07 11:13:58 följande:

Jag bor i Sthlm, har tidigare gått på 3 olika mottagningar (för preventivmedel + cellprov) så kollade hos dem först....

Hade sån tur tidigt imorse att det dök upp en tid redan imorgon på morgonen så den bokade jag in mig på direkt!! Förväntar mig dock att det enbart blir inskrivning.

Men jäkligt nervöst är det nu.

Plus att jag fick dra till med en nödlögn på jobbet imorse för att komma in senare imorgon.

Vilken himla tur! :) Ser fram emot att läsa hur det gick imorrn. Jag vill ju ändå tro att de på nåt sätt ska vilja kolla hur långt gången man är, eftersom man inte haft någon mens/någon regelbunden mens.. men det är nog bara önsketänkande.

Ibland går jag och tänker att jag nog inte är gravid på riktigt, att jag bara fått för mig det. Det är brösten som är rejält ömma, annars känner jag inget. Hur mår du? Symptom?
  • WanderChild
    WanderChild skrev 2018-08-07 08:45:05 följande:

Nej jag har också läst det, o tidigare har jag bara fått helt blanka test tills för 10 dagar sedan då det började komma lite rosa streck. Bifogar bild på testen nedan, ser ni en stegring? 1/8 tog jag på jobbet men glömde tyvärr testet där o där ligger det kvar än, haha. Tog ett test sen på kvällen men kvällstid verkar jag få överlag lägre styrka, bäst test-tid för mig är runt lunch. Har jobbat hemma men ska till kontoret i morgon så då ska jag få med mig den glömda stickan hem så jag kan se helheten. Inga barn sen innan och detta är första försöket! Ätit p-piller i 16 år!

Jag fick faktisk också väldigt ont kring höger äggledare/äggstock igår när jag gjorde en hastig rörelse, kan ju vara follikeln från ägget som reagerar kanske? Jag tänker mig iaf att eftersom där är fortsatt aktivitet i den sida som släppt iväg ägget så är man kanske lite mer känslig där?

Hmm... Nu blev jag ju fundersam! Dagens test visar ungefär lika starkt som det starkaste jag haft tidigare, om inte kanske tom aningen starkare(?). Dock är det möjligt att urinen var mer koncentrerad idag än den varit tidigare, har gråtit en del pga sjukt husdjur ;( Men funderar på om det kan ge SÅ stort utslag. Har även liksom kännt av livmodern idag, trodde i morse att det va pga nervositet för veterinärbesök men nu efter när den värsta oron/sorgen lagt sig o magen känns lugnare så känner jag det fortfarande, samt att det liksom ilar neråt i bäckenet... Får se vad morgondagens test och temp säger...
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-07 12:33:22 följande:

Vilken himla tur! :) Ser fram emot att läsa hur det gick imorrn. Jag vill ju ändå tro att de på nåt sätt ska vilja kolla hur långt gången man är, eftersom man inte haft någon mens/någon regelbunden mens.. men det är nog bara önsketänkande.

Ibland går jag och tänker att jag nog inte är gravid på riktigt, att jag bara fått för mig det. Det är brösten som är rejält ömma, annars känner jag inget. Hur mår du? Symptom?

Hur långt gången är du, jag kanske har missat det??

Jag har tempat ett tag och får så länge utgå från när NC satte ut ägglossning (även om mina teststickor sa annat). Isf befruktning någon gång 24-26 juni.

Mina symptom började faktiskt redan innan midsommar och håller i sig... större/svullna/tunga bröst, ömmade till en början men inte längre. Mådde lite illa ett tag, kändes som att jag fick blodsockerfall, men det har jag inte kännt av alls sedan mitten av juli.

Extrem hunger, äter inte mer direkt men gärna oftare. Gått upp ca 1 kg. Magen/tarmarna känns svullna (min sambo tror jag skyller på tarmarna fast det redan skulle vara mage, nja... inte redan....)

För övrigt mår jag faktiskt väldigt bra!
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-08-07 11:23:22 följande:

Så himla roligt, nu har du något att se fram emot :D Hoppas det blir lite mer än bara inskrivningen ;)

Jäkligt spännande vågar absolut inte tro på mer än inskrivning, men jag var tydlig även i hälsodeklarationen att jag INTE vet när befruktning skett. Har börjat spekulera ännu mer själv nu.. haha
  • Malmö86

Slutade med Cerazette 31/7, vi planerar vårt första barn. Sjukt nervöst. Hade lättare mens/bruna flytningar några dagar efter pillerstopp. Får se vad som händer nu. Det är sjukt nervöst. Vill ha barn men är samtidigt vettskrämd inför graviditet och ovisshet om hur allt blir...

• Malmö86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 10:18:12 följande:

Ni som slutat på mellanpiller/cerazette/vinelle.... hur länge har ni haft ont i tjejmagen så att säga efter att ni slutat?

hade menslikande smärta i en dag typ 2-3 dagar efter att jag slutade
  • EnBlivandeWestring
    Malmö86 skrev 2018-08-07 16:13:18 följande:
    hade menslikande smärta i en dag typ 2-3 dagar efter att jag slutade
    Oj bara? Jag hade små blödningar och mensliknande smärta från 29/7 till 5/8. Igår hade jag inte ont alls men idag känner jag mig typ döende. Känns exakt som när jag har ägglossning (dock ingen stegring på test och bara väldigt lite glansiga flytningar). Hoppas verkligen på att det är som att äggblåsorna jobbar och det kommer inom några dagar för denna smärtan är svår att hantera om inget kommer ur den
    Kärlek till er
  • Malmö86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 16:36:11 följande:

Oj bara? Jag hade små blödningar och mensliknande smärta från 29/7 till 5/8. Igår hade jag inte ont alls men idag känner jag mig typ döende. Känns exakt som när jag har ägglossning (dock ingen stegring på test och bara väldigt lite glansiga flytningar). Hoppas verkligen på att det är som att äggblåsorna jobbar och det kommer inom några dagar för denna smärtan är svår att hantera om inget kommer ur den

Fast nu har jag väldigt mycket tur när det kommer till menssmärtor. Brukade nästan aldrig känna av det när jag inte gick på piller. Så det kanske är individuellt? Kan vara att det kändes lite mer denna gången, men är inte helt säker, i och med att det var länge sen jag hade vanlig mens och menssmärta, så minns inte riktigt hur det var ????
  • Malmö86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 16:36:11 följande:

Fast nu har jag väldigt mycket tur när det kommer till menssmärtor. Brukade nästan aldrig känna av det när jag inte gick på piller. Så det kanske är individuellt? Kan vara att det kändes lite mer denna gången, men är inte helt säker, i och med att det var länge sen jag hade vanlig mens och menssmärta, så minns inte riktigt hur det var ????
  • EnBlivandeWestring
    Malmö86 skrev 2018-08-07 17:07:26 följande:
    Okej. Jag hade aldrig mensvärk innan sonen föddes. Kände dock alltid av äl och exakt så känns det nu men ingen stegring alls på stickorna. Ska testa ikväll igen (försöker få grepp om cykeln nu när jag slutat med vinelle) och se om min kropp fortfarande bara vill plåga mig
    Kärlek till er
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp