• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Ssarawilhelmsson
    Linepj skrev 2018-08-09 08:40:51 följande:

Tror tyvärr inte detta kommer gå vägen.. har haft ljust, ljust rosa flytningar sedan i måndags vilket jag viftade bort men idag kom bruna flytningar.. Mycket bruna flytningar. Så jag tror att det är MF på gång. Visste inte att jag skulle reagera såhär starkt, har alltid trott att jag logiskt skulle tänka ?vad synd men skönt att det hände så tidigt? om jag fick tidigt MF, men likt förbannat sitter jag här på jobbet och lipar så snoret rinner. Jag vet att flera haft tidiga blödningar och det gått bra ändå men jag har en dålig känsla i kroppen så jag kan inte tillåta mig själv att hoppas, känner jag. Känns självklart som att det är mitt fel, fast jag rent logiskt vet att det med största sannolikhet beror på att något var fel och att detta är kroppens sätt att hantera det. Vill bara att tiden ska gå så jag kan ta ett test om ett par veckor och se hur det verkligen gått..

Vad säger ni om det översta testet? Det understa är testet jag tog i vecka 5 med min dotter.
  • Arpe86

Tror tyvärr inte detta kommer gå vägen.. har haft ljust, ljust rosa flytningar sedan i måndags vilket jag viftade bort men idag kom bruna flytningar.. Mycket bruna flytningar. Så jag tror att det är MF på gång. Visste inte att jag skulle reagera såhär starkt, har alltid trott att jag logiskt skulle tänka ?vad synd men skönt att det hände så tidigt? om jag fick tidigt MF, men likt förbannat sitter jag här på jobbet och lipar så snoret rinner. Jag vet att flera haft tidiga blödningar och det gått bra ändå men jag har en dålig känsla i kroppen så jag kan inte tillåta mig själv att hoppas, känner jag. Känns självklart som att det är mitt fel, fast jag rent logiskt vet att det med största sannolikhet beror på att något var fel och att detta är kroppens sätt att hantera det. Vill bara att tiden ska gå så jag kan ta ett test om ett par veckor och se hur det verkligen gått..

Nej tror du?? Jag hade ju både bruna och röda flytningar/mens..såpass att jag varvade mellan trosskydd och liten tampong, hoppas innerligt att det bara är ofarliga blödningar!

När tror du att man kan ta ett nytt test?
  • Arpe86
    Ssarawilhelmsson skrev 2018-08-09 08:59:39 följande:

Vad säger ni om det översta testet? Det understa är testet jag tog i vecka 5 med min dotter.

Jag som själv bara tagit ett test säger Positivt!!

Mitt såg ut som ditt nedersta men det översta är ju bara aningen suddigare!!
  • JenniB

Åh jag förstår att du är ledsen, det hade jag också varit :( Vi får ändå hoppas och hålla tummarna för att allt går bra!! Hjärta
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-09 09:01:32 följande:

Nej tror du?? Jag hade ju både bruna och röda flytningar/mens..såpass att jag varvade mellan trosskydd och liten tampong, hoppas innerligt att det bara är ofarliga blödningar!

När tror du att man kan ta ett nytt test?

Din upplevelse ger hopp, men jag vågar inte tro att jag har sån tur. Tack för att du peppar och hoppas, jag uppskattar det verkligen.

Jag har googlat runt lite och det verkar som att man ska avvakta tills det gått 10-14 dagar.. Det kommer bli låååånga dagar. :(
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-09 09:11:34 följande:

Åh jag förstår att du är ledsen, det hade jag också varit :( Vi får ändå hoppas och hålla tummarna för att allt går bra!! 

Tack, känns skönt att höra att reaktionen är normal, blev själv överraskad över de överväldigande känslorna.. Tack för att du håller tummarna för mig <3
  • Ssarawilhelmsson
    Arpe86 skrev 2018-08-09 09:04:02 följande:

Jag som själv bara tagit ett test säger Positivt!!

Mitt såg ut som ditt nedersta men det översta är ju bara aningen suddigare!!

Tror du jag testade för tidigt? Bör jag vänta några dagar innan jag testar igen? Tog ert clearblue idag mitt på dagen, men det var negativt. Stickan på bilden tog jag imorse i mitt morgon. Skulle alltså vara 2 veckor sedan jag blev befrukad ungefär om jag skulle vara gravid.
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-09 09:28:46 följande:
    Tack, känns skönt att höra att reaktionen är normal, blev själv överraskad över de överväldigande känslorna.. Tack för att du håller tummarna för mig <3
    Hur har det gått för dig? Har det hänt något mer?? :( <3
  • Arpe86
    Ssarawilhelmsson skrev 2018-08-09 16:34:20 följande:

Tror du jag testade för tidigt? Bör jag vänta några dagar innan jag testar igen? Tog ert clearblue idag mitt på dagen, men det var negativt. Stickan på bilden tog jag imorse i mitt morgon. Skulle alltså vara 2 veckor sedan jag blev befrukad ungefär om jag skulle vara gravid.

Inte kan stickan visa så "fel" det måste vara positivt!!

Är det RFSU-test? Den körde jag samt CB digital m veckoindikator, men visst kan vara lite tidigt men visst finns det även ett CB testa-tidigt test.. man kan ju alltid dubbelkolla (gjorde jag).
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-10 09:04:42 följande:

Hur har det gått för dig? Har det hänt något mer?? :( <3

Jag vet inte, jag kastas mellan hopp och förtvivlan. De bruna flytningarna fortsatte hela dagen igår och kom även idag (om än inte lik rikliga).

Jag tog ett test igår för att se om det var svagare (trots att jag vet att jag borde vänta) och det var det inte.. men det lugnar ju inte - jag vet ju att jag testar för tidigt, vad dum man är.

Hoppfullt är i alla fall att jag inte haft någon smärta, inga klumpar eller så. Och jag kunde ändå lugna ner mig lite när jag efter googlingar insåg att det är ganska vanligt med flytningar av alla sorter och färger, i början av grav. Samtidigt verkar det vara 50/50 hur det gått för de som upplevt det:
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp