• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Arpe86

Puh alla blodprov (

Linepj skrev 2018-08-10 09:30:20 följande:

Jag vet inte, jag kastas mellan hopp och förtvivlan. De bruna flytningarna fortsatte hela dagen igår och kom även idag (om än inte lik rikliga).

Jag tog ett test igår för att se om det var svagare (trots att jag vet att jag borde vänta) och det var det inte.. men det lugnar ju inte - jag vet ju att jag testar för tidigt, vad dum man är.

Hoppfullt är i alla fall att jag inte haft någon smärta, inga klumpar eller så. Och jag kunde ändå lugna ner mig lite när jag efter googlingar insåg att det är ganska vanligt med flytningar av alla sorter och färger, i början av grav. Samtidigt verkar det vara 50/50 hur det gått för de som upplevt det:

Mina bruna flytningar ändrade färg/form och höll i sig som mest i över 1 v i sträck... var lugnt några dagar o sen återkom de ett par dagar till... ingen "mens"-värk eller liknande.

Håller tummar här och tror absolut det bara är normalt!
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-10 09:30:20 följande:
    Jag vet inte, jag kastas mellan hopp och förtvivlan. De bruna flytningarna fortsatte hela dagen igår och kom även idag (om än inte lik rikliga).

Jag tog ett test igår för att se om det var svagare (trots att jag vet att jag borde vänta) och det var det inte.. men det lugnar ju inte - jag vet ju att jag testar för tidigt, vad dum man är.

Hoppfullt är i alla fall att jag inte haft någon smärta, inga klumpar eller så. Och jag kunde ändå lugna ner mig lite när jag efter googlingar insåg att det är ganska vanligt med flytningar av alla sorter och färger, i början av grav. Samtidigt verkar det vara 50/50 hur det gått för de som upplevt det:
    Åh du!! Jag hoppas så att allt går bra, det verkar ju faktiskt som att det inte behöver vara något farligt! <3
  • Arpe86

Oj blev lite tokigt skulle skriva av mig att de precis tömt mig på 6 rör blod...avskyr blodprov.

Skönt att ha det avklarat...

Igår fick jag plötsligt första känningarna.. som "håll" på ena sidan av buken. Även kännt att det bubblar lite när jag ska lägga mig. Magen är helt klart mer spännd men inte så att jag inte kommer i mina byxor.. men lite mer tight.

• Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-10 09:41:01 följande:

Puh alla blodprov (

Mina bruna flytningar ändrade färg/form och höll i sig som mest i över 1 v i sträck... var lugnt några dagar o sen återkom de ett par dagar till... ingen "mens"-värk eller liknande.

Håller tummar här och tror absolut det bara är normalt!

Tack, det känns något lugnande att höra, önskar att jag bara kunde vara lite cool, tänka på nåt annat.. Så glad att det gått bra för dig!
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-10 09:57:08 följande:

Åh du!! Jag hoppas så att allt går bra, det verkar ju faktiskt som att det inte behöver vara något farligt! <3

Tack för stödet jag får här, det är så skönt att kunna skriva med er om det, ingen annan vet ju ens att vi försöker så det är så skönt att ha er att ventilera med. <3
  • EnBlivandeWestring

Okej, nu börjar det nog hända något. Tog sista tabletten vinelle för 14 dagar sen, hade mellanblödning/stänkblödning i en vecka och har sen pillerstoppet haft ont i tjejmagen och ryggen pch vattniga flytningar. Idag vaknade jag och kände direkt att jag kunde tänka mig att leka av mig (gillar inte att göra det på morgonen egentligen) och tappen ömmade lite. Ju längre in på dagen jag kommit desto större tryck har jag känt i tjejmagen och ryggen. Just nu kan jag knappt röra mig och ligger med värmedyna och känner mig supersvullen. Var på toa nyligen och hade då det där efterlängtade äggvitesekretet och kunde dra det i alla fall 4 cm mellan fingrarna innan det gick av. Nu jävlar längtar jag tills det är dags för äl-test vid 18.30-19. Håll tummarna för mig :)

Kärlek till er
  • Linepj

Och bara för jag skrev så så kom såklart smärtan. Som hugg, med jämna mellanrum. Och massa bruna flytningar. Det här kommer inte gå bra.

• Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-10 12:53:55 följande:

Okej, nu börjar det nog hända något. Tog sista tabletten vinelle för 14 dagar sen, hade mellanblödning/stänkblödning i en vecka och har sen pillerstoppet haft ont i tjejmagen och ryggen pch vattniga flytningar. Idag vaknade jag och kände direkt att jag kunde tänka mig att leka av mig (gillar inte att göra det på morgonen egentligen) och tappen ömmade lite. Ju längre in på dagen jag kommit desto större tryck har jag känt i tjejmagen och ryggen. Just nu kan jag knappt röra mig och ligger med värmedyna och känner mig supersvullen. Var på toa nyligen och hade då det där efterlängtade äggvitesekretet och kunde dra det i alla fall 4 cm mellan fingrarna innan det gick av. Nu jävlar längtar jag tills det är dags för äl-test vid 18.30-19. Håll tummarna för mig :)

Håller tummarna!!
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-10 13:32:17 följande:

Och bara för jag skrev så så kom såklart smärtan. Som hugg, med jämna mellanrum. Och massa bruna flytningar. Det här kommer inte gå bra.

Hur känns smärtan/huggen? Är det som extreeem mensvärk typ?
  • Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-10 13:32:17 följande:

Önskar att jag kunde säga att det är lugnt, hoppas naturligtvis fortfarande det är normalt och övergående.

Små hugg har jag iof kännt av då och då men detta är ju på senare dagar, när jag tex rör mig hastigt, hostar/nyser.. ilande smärta som går över fort.

Hur är denna smärta? Typ mensvärk?

Håller fortf tummar..
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp