Sirest01 skrev 2018-08-25 21:32:12 följande:
Hej. Jag slutade med p-piller den 5/8, fick piller-mensen den 8/8. Hur lång tid tog det för ägglossning att komma igång för er efter pillerstopp?
Igår och idag har jag haft lite "mensvärk" till och från under dagen, känner av det när jag sitter/ligger ner men inte så mkt när jag står eller rör på mig. Kan detta va tecken på att ägglossning är på gång? Är på cd18, har tagit äl-test sedan cd9. Inget positivt test ännu, har fått svag/ljusa streck alla dagar fram till idag då det var lite starkare, dock inte lika stark som kontrollstrecket.
Men vi hade lite myspys idag iaf, men efteråt när jag gick på toa, så var det blod (ljust blod) på pappret. Har läst att man kan få en liten blödning runt ägglossning. Har aldrig fått blod efter sex innan. (sorry för alla info, men vill vara tydlig bara :p)
Kan ägglossning vara på g om nån/några dagar tros?
Lägger till en bild på gårdagens 24/8 (underst) och dagens 25/8 (överst) test. Svårt att få rättvis bild men man ser en skillnad iaf.
Det verkar va extremt stor skillnad hur lång tid det tar efter pillerstopp. Vissa får äl direkt o för andra tar der flera månader. För mig tog det 2 månader (tror jag) innan första äl, testade med stickor från ca 1 mån efter pillerstopp o fick lite olika styrka på strecken men alla ganska svaga. Ibland tyckte jag det ökade lite precis som dina så trodde ngt va på gång men så minskade det igen efter en/ett par dagar... Hade även lite känningar i sidan till o från under tiden - särskilt i början, som att kroppen testkörde något. Men så nu i tisdags gjorde det mkt mer ont så tog ett test o det va väldigt starkt o även onsdagens streck va nästan som kontrollstrecket kombinerat med extrem smärta på höger sida. Skrev (tror jag) ovan då jag ännu ej fått bekräftat att jag faktiskt haft äl, det borde morgondagens temp visa...
Rekommenderar dig att fortsätta testa så ser du hur det utvecklas. Tempa är även bra att kombinera men för att bekräfta att äl faktiskt skett. Bara för att testet visar positivt så betyder det inte att äl faktiskt kommer ske, utan bara att hormonell förutsättning för det finns.