• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Sirest01
    Blomma10 skrev 2018-08-20 22:37:08 följande:

Jag brukar bara testa en gång om dagen, då har de varit olika tider. Ibland runt 10 ibland runt 13 och någon enstaka gång efter 17.. ja kör annars på morgonen där runt 10-11

Okej, jag får prova mig fram lite då.
  • JenniB
    Sirest01 skrev 2018-08-21 04:57:40 följande:
    Okej, jag får prova mig fram lite då.
    Jag har också bara testat en gång om dagen och det har funkat jättebra de 2 senaste ägglossningarna. :)
  • WanderChild

Hej alla! Nu är jag tillbaka efter en tids frånvaro. Har tyvärr haft bortgång i nära familjen efter en mycket kort och plötslig tids sjukdom så fokus har varit på helt andra saker ;(. Väldigt chockartad upplevelse och mycket stor sorg som kommer finnas kvar under lång tid... Men livet måste ju gå vidare för oss andra även om det är oerhört tungt. Är tillbaka på jobbet igen nu och det känns skönt att ha annat att fokusera på under dagarna.

Spännande att du redan gått så långt Arpe86, grattis till att det blir en pojke! Och tråkigt med missfallet Linepj :(.

Själv trodde jag ju att jag hade äl för 3 veckor sedan men min temp dippade flera ggr efter det så till sist ändrade ff sig o sa att jag ändå inte haft äl, vilket jag inte heller tror. Har bara testat o tempat sporadiskt senaste tiden o fått svaga svaga streck. Har dock kännt lite molande värk på höger sidan under dagen idag så testade när jag kom hem o då fick jag starkare streck än jag någonsin fått tidigare, inte positivt men inte heller långt ifrån! Så nu ska jag komma igång o testa dagligen igen o se om vi orkar oss på lite mys i morgon kanske, även lusten till det har av förklarliga skäl varit helt borta senaste tiden... Är på CD60 nu, 64 dagar sedan pillerstopp o varken äl eller blödning sedan pillermensen än... Hade lättat upp stämningen en del om min kropp kom igång nu, vi hade behövt lite positivt...

• JenniB
    WanderChild skrev 2018-08-21 19:12:36 följande:

Hej alla! Nu är jag tillbaka efter en tids frånvaro. Har tyvärr haft bortgång i nära familjen efter en mycket kort och plötslig tids sjukdom så fokus har varit på helt andra saker ;(. Väldigt chockartad upplevelse och mycket stor sorg som kommer finnas kvar under lång tid... Men livet måste ju gå vidare för oss andra även om det är oerhört tungt. Är tillbaka på jobbet igen nu och det känns skönt att ha annat att fokusera på under dagarna.

Spännande att du redan gått så långt Arpe86, grattis till att det blir en pojke! Och tråkigt med missfallet Linepj :(.

Själv trodde jag ju att jag hade äl för 3 veckor sedan men min temp dippade flera ggr efter det så till sist ändrade ff sig o sa att jag ändå inte haft äl, vilket jag inte heller tror. Har bara testat o tempat sporadiskt senaste tiden o fått svaga svaga streck. Har dock kännt lite molande värk på höger sidan under dagen idag så testade när jag kom hem o då fick jag starkare streck än jag någonsin fått tidigare, inte positivt men inte heller långt ifrån! Så nu ska jag komma igång o testa dagligen igen o se om vi orkar oss på lite mys i morgon kanske, även lusten till det har av förklarliga skäl varit helt borta senaste tiden... Är på CD60 nu, 64 dagar sedan pillerstopp o varken äl eller blödning sedan pillermensen än... Hade lättat upp stämningen en del om min kropp kom igång nu, vi hade behövt lite positivt...

Så tråkigt, jag beklagar verkligen. :( Förhoppningsvis är ägglossningen på väg och då får ni fira lite att det äntligen går framåt! <3 Håller tummarna och skickar en kram till dig!
  • EnBlivandeWestring

Någon här som är vis på ägglossning?

Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara. 

Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?

OBS, bilderna vill inte vändas rätt av någon anledning men hoppas att ni kan tyda ändå

Kärlek till er
  • WanderChild
    JenniB skrev 2018-08-22 08:29:30 följande:

Så tråkigt, jag beklagar verkligen. :( Förhoppningsvis är ägglossningen på väg och då får ni fira lite att det äntligen går framåt! <3 Håller tummarna och skickar en kram till dig!

Tack så mycket!

Haft ännu mer värk hela dagen idag och riktigt rejält nu på kvällen, nu får det gärna hända ngt för det är rätt jobbigt att ha såhär ont! Är helt öm på höger sida av magen men känner inget om jag trycker på vänster sida. Även ytterligare tydligare streck nu idag så det verkar får framåt!
  • JenniB
    WanderChild skrev 2018-08-22 20:51:16 följande:
    Tack så mycket!

Haft ännu mer värk hela dagen idag och riktigt rejält nu på kvällen, nu får det gärna hända ngt för det är rätt jobbigt att ha såhär ont! Är helt öm på höger sida av magen men känner inget om jag trycker på vänster sida. Även ytterligare tydligare streck nu idag så det verkar får framåt!
    Vad roligt :D Ska du ta ett test idag på morgonen/förmiddagen med?
  • svelis

Hoppas allt är väl med er alla. Trots att jag läser att vissa av er har det jobbigt med olika saker. Styrkekram till er! Idag är det prick tre veckor sedan på dagen jag slutade med mina p-piller (zoely). Har haft en del symtom och har de senaste dagarna trott att jag är gravid men antagligen inte så här tidigt? Beställer tester idag, så de lär väl komma på måndag! Blödde nästan en vecka efter sista pillret (troligtvis en "pillermens"?), började efter ca tre-fyra dagar. Nu senaste veckan har jag varit illamående till och från, molnande värk i magen, några enstaka flytningar och lite tröttare än vanligt. Hur går det för er?!

• EnBlivandeWestring

Nu jävlar är kroppen igång efter de där hemska mellanpillerna. Problemet är bara att jag blivit dunderförkyld med feber och sambon har fått kalla fötter så drt blir nog inget mysa :( Lekte lite igår och hoppas på det bästa. BIM 8/9 enligt Flo i alla fall

Kärlek till er
  • WanderChild
    JenniB skrev 2018-08-23 08:11:41 följande:

Vad roligt :D Ska du ta ett test idag på morgonen/förmiddagen med?

Om jag inte hade äl igår/inatt o får tempökning från i morgon så ska jag boka tid hos gyn snarast! FY satan vad ont jag hade i höger äggstock igårkväll! Molande värk hela dagen o starka streck på stickorna så sa till mannen att vi fick ta o mysa på kvällen även om jag inte va ett dugg sugen (inte blivit av på 2 veckor pga omständigheterna men blev bra ändå igår!). Fick gå hukad hela kvällen o när jag skulle hoppa in i duschen vid 21 så fick jag så ont att jag va tvungen att sätta mig ner på huk o bara andas! Ilade ut från höger sida till hela nedre delen av magen o ner i blygdbenet. AJ! Har aldrig ens haft så ont av mensvärk! :O

I morse va det mkt bättre, ?bara? lite öm o svullen känsla över nedre delen av magen samt att jag inte kunnat spänna magen, känns som mina magmuskler tappat all kraft(?!), tempen har varit prick samma 3 dagar i rad nu. Dagens sticka visade svaaaaagt streck så det va igårkväll det hände - om kroppen lyckades få till äl vill säga! Lyckades den inte så har jag nog problem med flera blåsor som stör ut varandra o orsakar smärtan o då måste jag gå o få hjälp. Syrran har PCOS så det är inte helt osannolikt...
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp