• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Linepj
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-15 19:07:44 följande:

Jo det sa jag till min bm också men hon sa att det finns en liten chans. Dock tror vi mer på att mensen kommer snart. Men när plussade du för första gången på äl?

Jag slutade med cerazette januari, någon slags blödning i februari (jag räknade det som mens men var nog mer spottings egentligen) och sedan en riktigt mens i maj, sen började jag ältesta i juni och fick positivt ältest först 11 juli och sedan igen 21 juli (troligtvis den senare som gav ägg och resulterade i mitt pågående mf).
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-15 22:07:18 följande:

Det kommer bli en nästa gång snart känner jag på mig! Håller tummar håll oss uppdaterade.

Jag pratar med min sambo... vi skrattar mest åt det och känner oss löjligt glada och tillfreds med situationen. Påminner mig själv genom att titta på ultraljudsbilderna och filmklippen gång på gång - det är på riktigt! Skönt att kunna skriva av sig här också.

Bara de senaste dagarna tycker jag mig se att magen framträder allt mer också.

Jag hoppas så att du har rätt.

Skönt att det är så! chocken kan ju annars skapa helt andra känslor, som man inte ens anade att man skulle känna.

Åh vad mysigt, längtar också efter en mage.. och tänk, snart kommer även sparkar!
  • EmmalinneaS

Usch vilken skit dag det var igår. Hade otrolig pms i form av riktiga humörsvängningar, konstant hunger och viss ångest. Men det som är konstigt är att min mens tog slut i måndags. Är det vanligt med pms liknade symtom efter mensen också? Jag kommer inte ihåg hur det var eftersom jag gick på piller i nästan 9 år och då var ju livet alltid jobbigt, gymnasietiden var tuff för mig..

Är detta också obalans pga piller eller kommer livet fortsätta såhär?

Kände att jag behövde skriva av mig lite. Hur mår ni andra?

• EnBlivandeWestring

Asså jag är så trött på denna smärta nu. Ländryggen molar bara mer och mer och känns hela tiden som att nu, nu jäklar kommer mensen (eller ägglossningen). Men inget blod och inget positivt test varken i äl eller graviditet. Jag är trött på att vara trött och jag är less på att ha ont. Över tre veckor sen jag slutade med cerazetten och innan dess hade jag "mens" så har nu haft molvärk i en månad. JAG ORKAR INTE MER!

Kärlek till er
  • Blomma10

Hej! Någon här som vet när ungefär man kan börja med att testa för ägglossning? Ska ha ägglossning på söndag. Hopps på svar!!

• EnBlivandeWestring
    Blomma10 skrev 2018-08-20 20:13:12 följande:

Hej! Någon här som vet när ungefär man kan börja med att testa för ägglossning? Ska ha ägglossning på söndag. Hopps på svar!!

Hur många dagar har du på din cykel?
    Kärlek till er
  • Blomma10
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-20 20:18:27 följande:

Hur många dagar har du på din cykel?

Jag har egentligen ingen aning. Har PCOS. Tagit provera och fått regelbunden mens. Alltså 28 dagar.
  • EnBlivandeWestring
    Blomma10 skrev 2018-08-20 21:15:14 följande:
    Jag har egentligen ingen aning. Har PCOS. Tagit provera och fått regelbunden mens. Alltså 28 dagar.
    Börja då på CD8 (CD1 om du inte vet är första dagen du har mens)
    Kärlek till er
  • Sirest01

När det ändå pratas om ägglossningstester så undrar jag om man ska testa flera gånger om dagen? Det är första gången jag testar. Just nu testar jag runt 18:30 och endast fått ljusa/svaga test. Är på cd13, testat en gång om dagen sen cd9.

• Blomma10
    Sirest01 skrev 2018-08-20 21:49:38 följande:

När det ändå pratas om ägglossningstester så undrar jag om man ska testa flera gånger om dagen? Det är första gången jag testar. Just nu testar jag runt 18:30 och endast fått ljusa/svaga test. Är på cd13, testat en gång om dagen sen cd9.

Jag brukar bara testa en gång om dagen, då har de varit olika tider. Ibland runt 10 ibland runt 13 och någon enstaka gång efter 17.. ja kör annars på morgonen där runt 10-11
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp