• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Heliena

Jag slutade med minipiller för 15 dagar sen och är mitt uppe i min pillermens nu.. Alltså första blödningen efter pillerstopp.

Är det fler än jag som upplevde den värsta mensvärken någonsin då?! Blöder som en gris och har brutalt ont i magen.. Usch!!! Jag hade mens under tiden jag käkade Mini-Pe också, men det var inte i närheten av detta..

• Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-23 20:59:43 följande:

Haha okej! Nice! Då har vi BIM typ samtidigt! Förutsatt att min kropp lyckades få till äl vill säga... Håller tummarna för oss! :)

Håller tummar för båda!!
  • Arpe86
    MizzMariah skrev 2018-08-24 00:09:43 följande:

Hej! Slutade med mina cerazette i slutet av april och har haft ägglossning och mens varje månad sedan dess. Ätit cerazette i 4.5 år men p piller sammanlagt i nästan 16 år utan uppehåll.. mensen har de senaste 2 gångerna varit extremt sparsam vilket fått mig att hoppas. Alla tester är dock vad jag upplever som toknegativa. Ska se om jag kan infoga en bild på de jag tog imorse. I vissa ljus anar man en antydan tillstreck men jag har tolkat det som spökstreck. Det konstiga är att jag hade bim i söndags och blödde sparsamt måndag och tisdag.. brösten fortsätter dock att klia och sticka till och från och kännas varma. Väldigt skummt

Hej!

Snarlik bakgrund som mig alltså, yasmin ca 8 år men sen helt fri från blödningar under mina sista 4 år med cerazette.

Fick riktig mens 32 dagar efter cerazettestoppet. Blödningarna i maj och juni var extremt sparsamma, uteblev helt i juli, visade sig att jag var gravid och befruktning skedde i slutet av april!
  • WanderChild
    MizzMariah skrev 2018-08-24 00:13:29 följande:

Bild på dem..

Ser inget :( Men testa om några dagar igen! Är du säker på att du haft äl? Kan ju va så att den uteblivit o det är därför mensen varit sparsam.
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-08-24 06:53:35 följande:

Håller tummar för båda!!

Tempen upp +0,3 grader till idag efter att ha varit exakt samma 3 dagar i rad så det ser lovande ut!
  • Arpe86
    Heilena skrev 2018-08-24 04:59:08 följande:

Jag slutade med minipiller för 15 dagar sen och är mitt uppe i min pillermens nu.. Alltså första blödningen efter pillerstopp.

Är det fler än jag som upplevde den värsta mensvärken någonsin då?! Blöder som en gris och har brutalt ont i magen.. Usch!!! Jag hade mens under tiden jag käkade Mini-Pe också, men det var inte i närheten av detta..

Jag fick tvärtom ovanligt lite mensvärk första blödningen 32 dagar efter stoppet. Var iof helt fri från blödningar under 4 år med cerazette. Innan dess hade jag extrem mensvärk....varje gång.
  • Arpe86
    WanderChild skrev 2018-08-24 07:03:01 följande:

Tempen upp +0,3 grader till idag efter att ha varit exakt samma 3 dagar i rad så det ser lovande ut!

Nått på G helt klart!
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-23 23:52:20 följande:
    Ajdå, krya på dig! Här har det bara blivit mys en gång så får se om det räcker... Men mens är nästan ok det också med tanke på att jag inte haft någon sen pillerstopp för 2,5 mån sedan... Blir det inget så gör vi uppehåll i verkstan då jag absolut inte vill få barn mitt i sommaren med underbemanning, övertidsarbete, stress som leder till misstag o allt möjligt annat på landets sjukhus... Har inte speciellt hög tilltro till svensk sjukvård tyvärr :/.
    Vi kommer ta en paus under september då alldeles för många redan fyller år i juni (jag, sonen, svärmor, sonens kusin och sonen kusins pappa) så vi vill inte ha en junibebis om det inte råkar bli så av "misstag" såklart. Men jag är redan nu inställd på att mensen kommer mellan 7:e och 10:e september och vi sen försöker i oktober eller november igen och då har nog sambons kalla fötter blivit varmare 
    Kärlek till er
  • JenniB
    WanderChild skrev 2018-08-23 19:49:10 följande:
    Om jag inte hade äl igår/inatt o får tempökning från i morgon så ska jag boka tid hos gyn snarast! FY satan vad ont jag hade i höger äggstock igårkväll! Molande värk hela dagen o starka streck på stickorna så sa till mannen att vi fick ta o mysa på kvällen även om jag inte va ett dugg sugen (inte blivit av på 2 veckor pga omständigheterna men blev bra ändå igår!). Fick gå hukad hela kvällen o när jag skulle hoppa in i duschen vid 21 så fick jag så ont att jag va tvungen att sätta mig ner på huk o bara andas! Ilade ut från höger sida till hela nedre delen av magen o ner i blygdbenet. AJ! Har aldrig ens haft så ont av mensvärk! :O

I morse va det mkt bättre, ?bara? lite öm o svullen känsla över nedre delen av magen samt att jag inte kunnat spänna magen, känns som mina magmuskler tappat all kraft(?!), tempen har varit prick samma 3 dagar i rad nu. Dagens sticka visade svaaaaagt streck så det va igårkväll det hände - om kroppen lyckades få till äl vill säga! Lyckades den inte så har jag nog problem med flera blåsor som stör ut varandra o orsakar smärtan o då måste jag gå o få hjälp. Syrran har PCOS så det är inte helt osannolikt...
    usch det låter inte skönt det, men såå roligt att du nu äntligen fått din ägglossning :D jag vet första gången efter pillerstoppet när jag hade ägglossning, gjorde det också jätteont en dag, men endast i ca 30min. Var på jobbet då och visste inte vart jag skulle ta vägen. Efter det har jag inte känt av nånting vid ägglossningen. Hoppas det är likadant för dig och att du inte behöver ha ont lika mycket varje gång ifall det inte tar sig redan nu! <3
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp