• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-10-25 18:22:12 följande:
    Åh vad kul med bild! Fick ni själv bekosta tidigt ul? Jag har iiiingen aning, men gissar på... pojke!
    Nej :D Jag var först på VUL för att fastställa hur långt gången jag var men då kunde dem inte riktigt mäta ordentligt för det var så tidigt så fick ett ul till :D Sen blir det KUB den 9/11 :D har världens bästa bm som fixar detta åt oss :D 
    Nilo Westring - 170616
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-10-25 09:18:50 följande:

Jag mår illa och har redan foglossningen men det funkar :D 

Oj, så långt redan :D

Huvudsaken att det funkar!

Hade också ett fantastiskt bemötande av bm i början ..snabba kallelser till UL eftersom vi inte visste hur långt gången jag var osv.

Tyvärr blev jag tilldelad en annan bm och kände direkt efter första besöket - nja vi klickar nog inte, känslan stärktes veckorna efter, strul m läkartiden som vi fick men som aldrig bokades in av henne, blev ifrågasatt ang min och sambons tankar/oro/funderingar kring förlossning även när hon skulle fixa den nya läkartiden.

Hade sån ångest att behöva gå tillbaka så jag har bokat in nästa besök hos en annan bm på en annan mottagning.

Vet inte hur vanligt det är att känna sig oviktig och överkörd av sin bm.....
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-10-26 13:20:50 följande:
    Huvudsaken att det funkar!

Hade också ett fantastiskt bemötande av bm i början ..snabba kallelser till UL eftersom vi inte visste hur långt gången jag var osv.

Tyvärr blev jag tilldelad en annan bm och kände direkt efter första besöket - nja vi klickar nog inte, känslan stärktes veckorna efter, strul m läkartiden som vi fick men som aldrig bokades in av henne, blev ifrågasatt ang min och sambons tankar/oro/funderingar kring förlossning även när hon skulle fixa den nya läkartiden.

Hade sån ångest att behöva gå tillbaka så jag har bokat in nästa besök hos en annan bm på en annan mottagning.

Vet inte hur vanligt det är att känna sig oviktig och överkörd av sin bm.....
    Du gjorde helt rätt. En bm ska vara ens trygghet under graviditeten. Jag älskar min och det är samma som jag hade med sonen för 2 år sen :D
    Nilo Westring - 170616
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-10-26 14:54:12 följande:

Du gjorde helt rätt. En bm ska vara ens trygghet under graviditeten. Jag älskar min och det är samma som jag hade med sonen för 2 år sen :D

Tack behövde höra det! Hoppas jag har tur med den nya nästa vecka!

Vilken tur du har!!
  • Lillamiia

Hej alla!

Jag hoppar in här! Är på andra försöket efter stoppet av minipiller i augusti och tyckte denna tråden passade mig fint!

Grattis till er som blivit gravida! :)

Någon annan här som har oregelbunden mens efter pillrena?

• oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-26 22:01:45 följande:

Hej alla!

Jag hoppar in här! Är på andra försöket efter stoppet av minipiller i augusti och tyckte denna tråden passade mig fint!

Grattis till er som blivit gravida! :)

Någon annan här som har oregelbunden mens efter pillrena?

Jag slutade också med piller (fast helpiller) i augusti (5e) och har haft olika längd på mina cykler. Tror kroppen bara håller på att hitta tillbaka till sig själv - det har ju bara gått någon månad.

Cykel 1 hade jag ÄL CD27/28 och cykeln blev 33 dagar. Cykel 2 hade jag ÄL CD20/21 och cykeln blev 29 dagar. Nu är jag på cykel 3, men har även ätit rosenrot och munkpeppar denna cykel. Hade ÄL CD17/18 och är nu på cykeldag 21. (Får olika ÄL i mina två appar, personligen tror jag ÄL sker mitt i natten så den senare dagen stämmer nog bättre.)

Så jag skulle ge det lite mer än två-tre månader för att se om du verkligen är oregelbunden eller om det bara är kroppen som ställer om sig

Välkommer och lycka till hur som!
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-26 22:52:03 följande:

Jag slutade också med piller (fast helpiller) i augusti (5e) och har haft olika längd på mina cykler. Tror kroppen bara håller på att hitta tillbaka till sig själv - det har ju bara gått någon månad.

Cykel 1 hade jag ÄL CD27/28 och cykeln blev 33 dagar. Cykel 2 hade jag ÄL CD20/21 och cykeln blev 29 dagar. Nu är jag på cykel 3, men har även ätit rosenrot och munkpeppar denna cykel. Hade ÄL CD17/18 och är nu på cykeldag 21. (Får olika ÄL i mina två appar, personligen tror jag ÄL sker mitt i natten så den senare dagen stämmer nog bättre.)

Så jag skulle ge det lite mer än två-tre månader för att se om du verkligen är oregelbunden eller om det bara är kroppen som ställer om sig

Välkommer och lycka till hur som!

Tack! Ja jag hoppas den ställer sig normalt snart! Första månaden var regelbunden. Efter piller stoppet. Nu fick jag utslag på ÄL testet igår och är på dag 42 idag. Får hoppas din luteal fas blir lite längre denna cykel då? Jag hade tolv dagar emellan ägglossning och mens den senaste cykeln som var 27 dagar. Denna har ju vart 42 dagar lång än så länge så har bara hunnit ha en mens sen pillerstopp. Hoppas det tar sig denna gången. Förväntad ägglossning imorgon.

Ja angående munkpeppar, det verkar vara hormonbalanserande? Kanske kan vara nåt att testa. Även rosenrot då jag är väääääldigt trött av mig nuförtiden. Förr gick jag upp 6.00 och sprang till gymmet. Nu är det knappt att jag orkar upp på mina lediga dagar. Kan lätt sova till 12-13 tiden.

När tror du att du tidigast ska grav testa dig? Om någon vecka? :)
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 09:04:55 följande:

Tack! Ja jag hoppas den ställer sig normalt snart! Första månaden var regelbunden. Efter piller stoppet. Nu fick jag utslag på ÄL testet igår och är på dag 42 idag. Får hoppas din luteal fas blir lite längre denna cykel då? Jag hade tolv dagar emellan ägglossning och mens den senaste cykeln som var 27 dagar. Denna har ju vart 42 dagar lång än så länge så har bara hunnit ha en mens sen pillerstopp. Hoppas det tar sig denna gången. Förväntad ägglossning imorgon.

Ja angående munkpeppar, det verkar vara hormonbalanserande? Kanske kan vara nåt att testa. Även rosenrot då jag är väääääldigt trött av mig nuförtiden. Förr gick jag upp 6.00 och sprang till gymmet. Nu är det knappt att jag orkar upp på mina lediga dagar. Kan lätt sova till 12-13 tiden.

När tror du att du tidigast ska grav testa dig? Om någon vecka? :)

Om jag inte fått mens innan nästa måndag (5/11) kommer jag köra på ett test. För då är det ÄL+13.

Du kan ju alltid testa och se vad som händer. Jag köpte rosenrot på Apotea (finns lite överallt) men munkpeppar från Graviditetskollen.
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-28 09:27:46 följande:

Om jag inte fått mens innan nästa måndag (5/11) kommer jag köra på ett test. För då är det ÄL+13.

Du kan ju alltid testa och se vad som händer. Jag köpte rosenrot på Apotea (finns lite överallt) men munkpeppar från Graviditetskollen.

Ja det låter som en bra plan! Okej! Håll mig uppdaterad hur det går! Jag får vänta och se då för man ska väl inte ta det om man är gravid. Köper och inväntar mensens första dag då eller hur?
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 16:55:47 följande:

Ja det låter som en bra plan! Okej! Håll mig uppdaterad hur det går! Jag får vänta och se då för man ska väl inte ta det om man är gravid. Köper och inväntar mensens första dag då eller hur?

Exakt, mensens första dag till ÄL. Tempar du? Jag fick två positiva ÄL-tester lör och sön, negativt mån och temphöjning tisdag, så tog då inga på tisdagen.
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp