• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • oshark
    MizzMariah skrev 2018-10-11 14:59:15 följande:

Oj gud jag är alldeles skakig! Vet inte vart jag ska ta vägen. Nu vet jag att mina symtom va riktiga

Gud vad kul! Grattis!!!
  • WanderChild

Postar här också eftersom vi är flera som pratat här med! Fick brun blödning sön-mån på äl+8-9. Va hos bm igår, tisdag, o klagade på min korta lutealfas. Fick inte särskilt mkt förståelse där tyvärr... Men nu i morse på äl+11 fick jag detta!!! Munkpeppar o progesterall har jag använt!

• Arpe86
    WanderChild skrev 2018-10-17 07:24:23 följande:

Postar här också eftersom vi är flera som pratat här med! Fick brun blödning sön-mån på äl+8-9. Va hos bm igår, tisdag, o klagade på min korta lutealfas. Fick inte särskilt mkt förståelse där tyvärr... Men nu i morse på äl+11 fick jag detta!!! Munkpeppar o progesterall har jag använt!

Kul att få en uppdatering!! Grattis!!
  • oshark

Hur går det för alla?

Mitt ägg släppte inatt, så NC kommet lägga in idag som ÄL. Då har jag BIM någon gång nästa helg (inte helt koll på min lutealfas eftet pillerstoppet eftersom det bara är tredje cykeln).

• EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-10-17 07:24:23 följande:

<3<3<3
    Nilo Westring - 170616
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-10-24 18:53:37 följande:

<3<3<3

:D <3 Hur går det för dig??? Hur långt har du kommit nu?
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-10-24 22:48:59 följande:
    :D <3 Hur går det för dig??? Hur långt har du kommit nu?
    Jag är i 10+5 och fick e den lill* senast igår :D  Någon kanske vill gissa kön för skojs skull?
    Nilo Westring - 170616
  • Arpe86
    EnBlivandeWestring skrev 2018-10-25 05:59:42 följande:

Jag är i 10+5 och fick e den lill* senast igår :D  Någon kanske vill gissa kön för skojs skull?

Åh vad fin!! Hur mår du??

Har själv gått in i v.28 nu, mår prima.

Hade själv jättesvårt att tyda UL fast vi visste vad det var... överlåter gissning till er andra hi hi
  • EnBlivandeWestring
    Arpe86 skrev 2018-10-25 08:20:53 följande:
    Åh vad fin!! Hur mår du??

Har själv gått in i v.28 nu, mår prima.

Hade själv jättesvårt att tyda UL fast vi visste vad det var... överlåter gissning till er andra hi hi

Jag mår illa och har redan foglossningen men det funkar :D 

Oj, så långt redan :D

Nilo Westring - 170616
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-10-25 05:59:42 följande:

Åh vad kul med bild! Fick ni själv bekosta tidigt ul? Jag har iiiingen aning, men gissar på... pojke!
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp