• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-28 17:29:18 följande:

Exakt, mensens första dag till ÄL. Tempar du? Jag fick två positiva ÄL-tester lör och sön, negativt mån och temphöjning tisdag, så tog då inga på tisdagen.

Okej!! Ja det gör jag! Hade 36,5 igår, 36,6 imorse. ÄL testet visade plus igår men idag var det svagare? Vet du hur det kommer sig fast tempen fortfarande var låg? och enligt NC ska jag ha ÄL imorgon.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 17:51:54 följande:

Okej!! Ja det gör jag! Hade 36,5 igår, 36,6 imorse. ÄL testet visade plus igår men idag var det svagare? Vet du hur det kommer sig fast tempen fortfarande var låg? och enligt NC ska jag ha ÄL imorgon.

ÄL-tester visar en stegring i LH som sker ca 24-48 timmar (har jag för mig) före själva ÄL. Så mina två cykler jag har testat ÄL-tester har jag först haft positivt test och normal temp runt 36.25, sen negativt test och en dipp till ca 36.05-36.1, sen en temphöjning till min baslinje, sen upp över resten av lutealfasen. Så FF sätter ut ÄL samma dag som tempdippen och NC dagen efter dippen, när jag ligger på baslinjen.

Så om du får ett negativt test efter du fått ett positivt är det troligt att du ska ha ÄL inom mindre än 24h
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-28 18:00:48 följande:

ÄL-tester visar en stegring i LH som sker ca 24-48 timmar (har jag för mig) före själva ÄL. Så mina två cykler jag har testat ÄL-tester har jag först haft positivt test och normal temp runt 36.25, sen negativt test och en dipp till ca 36.05-36.1, sen en temphöjning till min baslinje, sen upp över resten av lutealfasen. Så FF sätter ut ÄL samma dag som tempdippen och NC dagen efter dippen, när jag ligger på baslinjen.

Så om du får ett negativt test efter du fått ett positivt är det troligt att du ska ha ÄL inom mindre än 24h

Alright då hänger jag med. :) vilken app föredrar du? Jag har bara testat NC, inte FF. Det var bara tur att jag tempar så jag kunde se när ÄL skulle ske på ett ungefär. När man har så oregelbundet i början efter pillerstoppet är det annars svårt tycker jag att avgöra när man har vad haha! Förutom då mensen kommer såklart. Min vanliga temp är runt 36,8-36,9 grader. Hoppas mensen inte dyker upp och det tar sig för dig denna gången! Jag förväntar mig inte att något ska ske för min del, men det är lika bra att mysa på dessa dagar då! Hur gör ni om man får fråga? Har ni sex varje dag eller varannan typ?
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-28 18:00:48 följande:

Här är min temp kurva denna cykeln.

[img=/gallery/image/5344114/full_600/phpc1dUbb71527.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 18:36:23 följande:

Alright då hänger jag med. :) vilken app föredrar du? Jag har bara testat NC, inte FF. Det var bara tur att jag tempar så jag kunde se när ÄL skulle ske på ett ungefär. När man har så oregelbundet i början efter pillerstoppet är det annars svårt tycker jag att avgöra när man har vad haha! Förutom då mensen kommer såklart. Min vanliga temp är runt 36,8-36,9 grader. Hoppas mensen inte dyker upp och det tar sig för dig denna gången! Jag förväntar mig inte att något ska ske för min del, men det är lika bra att mysa på dessa dagar då! Hur gör ni om man får fråga? Har ni sex varje dag eller varannan typ?

Vi bor i olika länder men ses oftast på helgen. Så den här ÄL har vi prickat ganska bra - hade ÄL mån/tis. Två tidigare ÄL var sämre prickat.

Jag gillar utseendet på NC bättre, men gillar att man kan lägga in så mycket annat i FF. Tex olika symptom som ÄL-värk, PMS, huvudvärk, ömma bröst, och även hur flygningarna ser ut, hur livmodertappen känns, mm.

Vad hoppig din temp är? Är du noga med hur du tar tempen? Här är min förra cykel, denna cykeln har jag legat lite högre före ÄL och lite lägre efter ÄL - vet inte varför.

• Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-28 19:00:06 följande:

Vi bor i olika länder men ses oftast på helgen. Så den här ÄL har vi prickat ganska bra - hade ÄL mån/tis. Två tidigare ÄL var sämre prickat.

Jag gillar utseendet på NC bättre, men gillar att man kan lägga in så mycket annat i FF. Tex olika symptom som ÄL-värk, PMS, huvudvärk, ömma bröst, och även hur flygningarna ser ut, hur livmodertappen känns, mm.

Vad hoppig din temp är? Är du noga med hur du tar tempen? Här är min förra cykel, denna cykeln har jag legat lite högre före ÄL och lite lägre efter ÄL - vet inte varför.

Ok, vart bor han annars? Jag kanske laddar ner den appen också.

Jag somnar och vaknar lite olika tider så det kan ju vara därför tempen diffar? Tar alltid temp när jag vaknar. Det funkar inte för mig att ställa klockan varje dag utan jag måste få sova så mycket jag kan.

Innan jag fick mens första gången efter pillerstoppet hade jag högre än 37 grader hela tiden men hade vart sjuk så kan ju bero på det.

Ja din temperatur kurva är ju mer stadig!

Vet inte vad jag mer kan göra för att få min mer stabil? Det funkar ju dock hittills med att jag hittat båda mina ägglossningar :)
  • Lillamiia

Så här har tempen legat typ senaste 13 dagarna, är ju ganska stabilt ändå, eller börjar bli! :)

• oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-28 19:36:31 följande:

Så här har tempen legat typ senaste 13 dagarna, är ju ganska stabilt ändå, eller börjar bli! :)

Ja det ser ju bra ut!

Jag vaknar nästan alltid samma tid när jag jobbar, ibland har jag något frukostseminarium att gå på men inte så ofta, sen när min man är här blir det oftast avvikande temperaturer eftersom jag somnar fyra timmar senare och vaknar senare. Har dock märkt att när han inte är här på helgen vaknar jag runt samma tid jag brukar tempa av mig själv haha!

Om du inte kan göra på nåt annat sätt så är det väl bara att köra på och hoppas NC hittar rätt - vilket de verkar göra. Du kan ju också avaktivera upp till två tempningar i veckan och ändå ha bra data, så beroende på hur dina helger ser ut kan du ju testa det?

Det är spännande att man kan vara så olika. Jag kommer aldrig upp över 37 grader, tror min högsta temp har varit runt 36.7 (36.72 idag, vilket definitivt är bland de högsta).
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-28 19:47:11 följande:

Ja det ser ju bra ut!

Jag vaknar nästan alltid samma tid när jag jobbar, ibland har jag något frukostseminarium att gå på men inte så ofta, sen när min man är här blir det oftast avvikande temperaturer eftersom jag somnar fyra timmar senare och vaknar senare. Har dock märkt att när han inte är här på helgen vaknar jag runt samma tid jag brukar tempa av mig själv haha!

Om du inte kan göra på nåt annat sätt så är det väl bara att köra på och hoppas NC hittar rätt - vilket de verkar göra. Du kan ju också avaktivera upp till två tempningar i veckan och ändå ha bra data, så beroende på hur dina helger ser ut kan du ju testa det?

Det är spännande att man kan vara så olika. Jag kommer aldrig upp över 37 grader, tror min högsta temp har varit runt 36.7 (36.72 idag, vilket definitivt är bland de högsta).

Jaha, ja Såklart när ni väl träffas så blir det andra tider man somnar och vaknar :) ja, då får jag avaktivera dom dagarna som jag sovit för lite/ eller för länge/ alt vaknar för sent. Jobbar på helger oftast, men är ledig vissa söndagar. Jag tänkte att det är lika bra att tempa ändå och lägga in det än inte alls :)

Jaså, men mellan ÄL och BIM är tempen aldrig högre än 36,72 menar du?
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp