• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-29 15:16:48 följande:

Okej! Ja får nog nöja mig med NC än så länge tror jag! De blir för mycket med två st ????????

Ja får hoppas vi inte missade ÄL nu bara. Myste igår och för två dagar sen! Blir väl nåt ikväll och imorn också. På självaste dagen då stegringen va som högst mös vi första gången! Håller tummarna för oss båda nu då :)

Lillamiia skrev 2018-10-29 15:17:21 följande:

Det ska inte vara så där många frågetecken haha. Skulle vara en smiley

FL kan inte hantera emojis fråm telefonen bara gammeldags skrivemojis (om de är glada eller ledsna, eventuellt också blinkande men inte tungan ut) och de man lägger in via emojipanelen på deras hemsida

Ja, lycka till. Låter ju som ni har tajmat väldigt bra då. Hur var tempen idag?
  • oshark
    oshark skrev 2018-10-29 15:56:28 följande:

FL kan inte hantera emojis fråm telefonen bara gammeldags skrivemojis (om de är glada eller ledsna, eventuellt också blinkande men inte tungan ut) och de man lägger in via emojipanelen på deras hemsida

Ja, lycka till. Låter ju som ni har tajmat väldigt bra då. Hur var tempen idag?

Ah, det skrev du ju redan duh :-P

Imorn om du har en temphöjning så vet du ju då att det troligtvis var igår.
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-29 15:57:37 följande:

Ah, det skrev du ju redan duh :-P

Imorn om du har en temphöjning så vet du ju då att det troligtvis var igår.

Okej! Absolut! Jag hade 36,9 imorse. Ska kolla imorn bitti också. Förra ÄL var det samma sak, jag kände direkt att jag var varmare morgonen efter. Dagen då ÄL var frös jag nåt så vansinnigt. Imorse vaknade jag upp varm!
  • oshark

Asså jag hade precis världens konsiga känsla i höger sida av magen. Det liksom stack och pirrade i kanske en halv minut fram och tillbaka.

Tänk om det var ägget som fäste. Är på ÄL+7 idag enligt FF. Jag som lovade mig själv att inte hoppas!

• Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-29 21:11:06 följande:

Asså jag hade precis världens konsiga känsla i höger sida av magen. Det liksom stack och pirrade i kanske en halv minut fram och tillbaka.

Tänk om det var ägget som fäste. Är på ÄL+7 idag enligt FF. Jag som lovade mig själv att inte hoppas!

Ohhh! Hoppas hoppas!!! Har du fått nån liten blödning också? Man måste ju få hoppas lite tycker jag. Om de kommer nån blödning också så är de stor chans att det är en nidis, men alla behöver inte få den för att ägget ska fästa har jag hört
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-30 00:27:46 följande:

Ohhh! Hoppas hoppas!!! Har du fått nån liten blödning också? Man måste ju få hoppas lite tycker jag. Om de kommer nån blödning också så är de stor chans att det är en nidis, men alla behöver inte få den för att ägget ska fästa har jag hört

Nä, ingen blödning. Och nä, det är tydligen ganska ovanligt att man känner det/får en blödning. Jag försöker fortfarande hålla mig från att hoppas, men det var bara en så konstig känsla, har aldrig varit med om det förut. Får se vad som händer i helgen och om det blir någon mens helt enkelt.
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-30 08:18:11 följande:

Nä, ingen blödning. Och nä, det är tydligen ganska ovanligt att man känner det/får en blödning. Jag försöker fortfarande hålla mig från att hoppas, men det var bara en så konstig känsla, har aldrig varit med om det förut. Får se vad som händer i helgen och om det blir någon mens helt enkelt.

Då får du skriva igen hur det gick jag måste vänta tills 8e alt 9e innan mensen ska komma. Vi hann bara få till två försök, killen orkade inte igår och eftersom min mens är så pass oregelbunden så kan de dröja länge innan nästa ägglossning. Blev lite ledsen faktiskt. Har haft sånna problem vid mens innan, med smärta och väldigt riklig. Därför började jag med p piller, men nu är det ett fåtal dagar vi hade kunnat få till myset och då orkade han inte. Ja får givetvis acceptera det, men då känns det onödigt att jag slutade med p piller för över huvudtaget..då kommer ju mensen..vet inte varför jag blev så förtvivlad bara, ska man göra barn är de väl lika bra att ta alla chanser som finns. Mensen kommer att komma på dag 54 typ. De är ganska långt om det ska bli så igen nästa gång.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-30 10:03:19 följande:

Då får du skriva igen hur det gick jag måste vänta tills 8e alt 9e innan mensen ska komma. Vi hann bara få till två försök, killen orkade inte igår och eftersom min mens är så pass oregelbunden så kan de dröja länge innan nästa ägglossning. Blev lite ledsen faktiskt. Har haft sånna problem vid mens innan, med smärta och väldigt riklig. Därför började jag med p piller, men nu är det ett fåtal dagar vi hade kunnat få till myset och då orkade han inte. Ja får givetvis acceptera det, men då känns det onödigt att jag slutade med p piller för över huvudtaget..då kommer ju mensen..vet inte varför jag blev så förtvivlad bara, ska man göra barn är de väl lika bra att ta alla chanser som finns. Mensen kommer att komma på dag 54 typ. De är ganska långt om det ska bli så igen nästa gång.

Ja det är ju inge kul när man vet att man har färre chanser.

Du kanske ska testa munkpeppsr då i nästa cykel? Det ska ju kunna hjälpa mot PMS och så enligt vissa studier?
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-10-30 10:34:21 följande:

Ja det är ju inge kul när man vet att man har färre chanser.

Du kanske ska testa munkpeppsr då i nästa cykel? Det ska ju kunna hjälpa mot PMS och så enligt vissa studier?

Ja jag funderade på att testa det faktiskt. Kanske för att öka chansen att bli gravid samt få mer regelbunden cykel. Hur känns allt för dig än så länge? Har du fått några hintar på att du kanske är gravid?
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-10-30 16:05:44 följande:

Ja jag funderade på att testa det faktiskt. Kanske för att öka chansen att bli gravid samt få mer regelbunden cykel. Hur känns allt för dig än så länge? Har du fått några hintar på att du kanske är gravid?

Tycker det är värt ett försök min ÄL kom två-tre dagar tidigare denna cykeln men har ju ingen aning om munkpepparn bidrog eller inte eftersom skillnaden mellan förra cykeln och första efter pillerstoppet var sju-åtta dagar (kortare då).

Asså jag är ganska säker på att jag bara överanalyserar men har känt mig lite svagt illamående både igår och idag. Tänker dock verkligen försöka att inte börja hoppas för mycket innan helgen är över! Chansen att det ska ha tagit sig är ju inte jättestor ändå och jag vill inte bli ledsen om mensen kommer i helgen eftersom jag ska åka utomlands..
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp