• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • rubie
    Thorax skrev 2018-07-27 09:35:56 följande:

Kan ju vara skengravid också. Då brukar symtom försvinna snabbt om ett test visar negativt, liksom huvudet fattar och kroppen hänger på. Men kan ju ven vara på riktigt. Hur långt från ÄL är du?

Ja, har varit med om det innan, tagit graviditetstest och sedan har mensen kommit dagen efter typ.

Fast symptomen försvann redan igår på eftermiddagen. Hade värk i ljumsken/äggstocken på morgonen, intensivt i kanske 20 minuter sen gick det över i mildare molande värk i kanske 2 h. Men sedan dess har jag knappt känt något... är på äl + 8. Är så sjukt otålig som person och ännu värre nu när man bara vill plussa.
  • Thorax
    rubie skrev 2018-07-27 09:50:20 följande:

Ja, har varit med om det innan, tagit graviditetstest och sedan har mensen kommit dagen efter typ.

Fast symptomen försvann redan igår på eftermiddagen. Hade värk i ljumsken/äggstocken på morgonen, intensivt i kanske 20 minuter sen gick det över i mildare molande värk i kanske 2 h. Men sedan dess har jag knappt känt något... är på äl + 8. Är så sjukt otålig som person och ännu värre nu när man bara vill plussa.

Lagom tid för ägget att fästa så kan ju vart de :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Esofe

Alltså det känns som om någon kramar om min livmoder extremt hårt... Sist och endaste gången jag känt detta var efter mitt pillerstopp då jag fick alla möjliga symptom då hormonerna kom tillbaka (var dock ej gravid)

• rubie
    Thorax skrev 2018-07-27 10:04:46 följande:

Lagom tid för ägget att fästa så kan ju vart de :)

Tack för att du ger mig lite hopp!
  • Sobika

Idag har jag fått lite rödbrunt på pappret när jag torkat mig. Är bara på äl+4 så det är väl alldeles för tidigt för nidis?! Mellanblödning eller väldigt tidiga spottings? Känns typ som mensen ska komma. Brukar ha 12 dagars lutealfas.

• Udde

Har också känt av illamående, molvärk m.m. Fick dessutom kraftiga "hugg" i livmodern under ett par minuter i onsdags. Det ryktas ju att det ska gå att känna ägget fästa sig. Så jag håller tummarna för att det var det som hände! Har aldrig känt något liknande i mina två tidigare graviditeter.

För övrigt så kan jag inte minnas några supertydliga tecken innan bim vid tidigare graviditeter.

• lindabinda

Bara några dagar kvar till bim och jag känner verkligen ingenting. Lite ont i ena bröstet. Men det är precis som varje månad. Tänker tillbaka till min förra graviditet och minns inte att jag kände några symtom då heller. Dock är det något i magkänslan som säger att det inte tog sig. Vi får väl se. Tänker att jag väntar in bim och tar test någon dag efter om inte mensen kommit.

• novemberregn

Idag kom äntligen ägglossningstesterna. Cykeldag 17. Normal menslängd för mig är 28-29 dagar.

Testade nyss för att se om det ens skulle bli något resultat eftersom jag var osäker på om jag haft ägglossning den här cykeln. Så här såg det ut:

• babytjejen

Fått hem gravtest idag...ska verkligen försöka spara dom tills bim varit o inte testa i förväg, kan ju inte slänga ut hur mkt pengar på test. Har ju ett digitalt hemma med men vill inte ta det innan man är relativt säker,vill få ett plus på annat test först...

• Thorax
    novemberregn skrev 2018-07-27 14:15:08 följande:

Idag kom äntligen ägglossningstesterna. Cykeldag 17. Normal menslängd för mig är 28-29 dagar.

Testade nyss för att se om det ens skulle bli något resultat eftersom jag var osäker på om jag haft ägglossning den här cykeln. Så här såg det ut:

Dom visar negativt.

Normal äl kommer mellan 10-16 dagar så stor risk du redan haft det.

Men skulle de inte ta sig denna månad så spara till nästa:)
    Behind every legend, lies an impossible dream
Svar på tråden BIM Augusti <3