• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Hjärtat80

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki, belletristik

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

• novemberregn
    Glädje5 skrev 2018-07-28 13:55:15 följande:

Känner ni något ägglossning + 5-6?

Alla symtom som avviker från det normala skulle jag vilja höra som ni känner såhär tidigt.

Vill så gärna ha +

- Ömma bröst/bröstvårtor.

- Molvärk som innan mens (men den ska komma 7/8). Hade samma några dagar efter ÄL när dottern blev till.
  • WanderChild
    mammatill2boys skrev 2018-07-28 16:09:05 följande:

Jag är i precis samma situation! Oxå 6 veckor sen jag slutade. Haft bruna flytningar i 2 veckor men inget mer. Mina ÄL-stickor visar svaga streck varje gång förutom igår lite starkare men idag svagare igen.

Jag trodde oxå kroppen skulle komma igång snabbt efter jag slutade med mina cerazette...:(

Segt alltså... Har du testat att ta något för att få igång kroppen? Har googlat en massa o läst en massa här på fl men de flesta trådar handlar om åtgärder när man redan har en cykel, bara att den är för lång/kort/oregelbunden/osv. Har inte direkt hittat ngn åtgärd som man på egen hand kan ta till för att få igång det hela från första början. I så fall handlar trådarna om receptbelagda preparat som man fått utskrivet o det är ju tyvärr lång väntan dit...
  • Hejsvejset

Hej!

Jag hoppar in här, är andra barnet som förhoppningsvis är på g.

Vet inte riktigt när jag har BIM men någon gång i börjanav aug. När dottern kom till visste jag med en gång att jag var gravid, och det känns samma nu.

Molvärk

Onda bröstvårtor

Trötthet ( kan ju vara pga värme såklart)

Känner mig liksom svullen

Håller tummarna för er alla! :)

• Glädje5
    Sobika skrev 2018-07-28 15:42:03 följande:

Det kan säkert vara olika från gång till gång :) håller tummarna för ett plus! :D när har du bim?

8/8
  • Udde

Magknip och gaser även här. Bim 3/8.

Idag på eftermiddagen drabbades jag också av stora tröttheten som jag känner igen från tidigare graviditeter. Lade mig på soffan när barnen lekte och somnade bums. Brukar inte hända. Men känns lite väl tidigt att vara gravidtrött? Hoppas, hoppas.....

• Timal89
    Udde skrev 2018-07-28 21:21:17 följande:

Magknip och gaser även här. Bim 3/8.

Idag på eftermiddagen drabbades jag också av stora tröttheten som jag känner igen från tidigare graviditeter. Lade mig på soffan när barnen lekte och somnade bums. Brukar inte hända. Men känns lite väl tidigt att vara gravidtrött? Hoppas, hoppas.....

Haha sååå trött jag med. Sovit 6 ggr idag. På 3 bussar och sen vis poolen två gånger o powernap på rummet. Men tror det är värmen :)
  • mammatill2boys
    WanderChild skrev 2018-07-28 20:03:57 följande:

Segt alltså... Har du testat att ta något för att få igång kroppen? Har googlat en massa o läst en massa här på fl men de flesta trådar handlar om åtgärder när man redan har en cykel, bara att den är för lång/kort/oregelbunden/osv. Har inte direkt hittat ngn åtgärd som man på egen hand kan ta till för att få igång det hela från första början. I så fall handlar trådarna om receptbelagda preparat som man fått utskrivet o det är ju tyvärr lång väntan dit...

Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.

Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.
  • Linepj
    mammatill2boys skrev 2018-07-28 22:15:09 följande:

Jag har hört att det kan ta upp emot ett år.. innan dess får man nog ingen hjälp. Några månader ska tydligen va ganska normalt. Men verkar som jag äntligen slutat att blöda dom äckliga ?flytningarna?.

Tror faktiskt inte man får nån hjälp nu för kroppen kan ta tid på sig tyvärr. Frustrerande.. jag hade planerat bli gravid senast i september så slutade därför innan midsommar.

Första gången jag svarar i en tråd. Har följt flera bim-trådar men aldrig skrivit eftersom jag inte vet när jag har bim... men era inlägg gjorde att jag ville svara.

Jag slutade med mina cerazette 1 januari i år, fick en mens på 6 dagar i februari, sen har det varit helt tyst fram till maj, då jag igen fick en mens på 6 dagar. Efter det - ingenting. Har blivit så nojig över detta så jag har kört med ältest och fick positivt utslag tre dagar i rad med start 11 juli.. men sen fick jag positivt utslag igen, denna gång i fem dagar i rad med start den 21 juli.. Suck, är så less på min röriga kropp. Har testat med cb digitalt ägglossningstest så man får tydliga svar. Ska till gyn i augusti för undersökning, om inte mens eller plus kommit innan dess. Men om mensen nu kommer - vad är det som säger till den inte kommer hålla sig borta i tre månader igen? Sabla p-piller, de borde vara bättre på att informera om eventuella bieffekter...
Svar på tråden BIM Augusti <3