• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • babytjejen
    Timal89 skrev 2018-07-26 08:58:51 följande:

[/quote]

Såg att vi hade bim samma dag. Hur lång är din cykel? När hade du äl? :)

Hade äl i söndags-måndag...har oftast 28 dagar men haft tidig äl senaste gångerna....hoppas en regelbunden cykel betyder att kroppen fortfarande är pigg trots att mitt fertila fönster börjar stänga sig.. fyller 39 i höst...
  • Canary
    Fallan skrev 2018-07-25 22:08:13 följande:

Hej allihop!

Helt ny mark för mig men jag hoppar på. Vi försökte för första gången nu under ÄL i juli. Beräknad mens (förstår jag rätt att BIM menas den dagen då mensen förväntas men att man säger icke mens för vi hoppas på det? ????) den 4/8. För övrigt gifter vi oss då, så hoppas inte att jag får det den dagen ????

Mvh

BIM betyder datum för missad mens, dvs en dag efter missad mens.

Grattis till giftermålet!
  • Fallan
    Canary skrev 2018-07-26 09:20:36 följande:

BIM betyder datum för missad mens, dvs en dag efter missad mens.

Grattis till giftermålet!

Tack!

Okej, så ja skulle då säga att BIM är 5/8?:)

Alla mina ? Var smileys.
  • Periksson90
    Fallan skrev 2018-07-25 22:08:13 följande:

Hej allihop!

Helt ny mark för mig men jag hoppar på. Vi försökte för första gången nu under ÄL i juli. Beräknad mens (förstår jag rätt att BIM menas den dagen då mensen förväntas men att man säger icke mens för vi hoppas på det? ????) den 4/8. För övrigt gifter vi oss då, så hoppas inte att jag får det den dagen ????

Mvh

BIM står för beräknad icke mens, alltså den dagen då du förväntar dig att mensen ska komma men förhoppningsvis är gravid istället :) om mensen är tex en dag sen så är det BIM+1. Vad kul med bröllop! Håller tummarna för att mensen håller sig borta då och du får ett plus istället. Jag gifter mig i augusti också fast den 18e :)
  • Canary
    Fallan skrev 2018-07-26 10:08:45 följande:

Tack!

Okej, så ja skulle då säga att BIM är 5/8?:)

Alla mina ? Var smileys.

Var visst lite trött. Menade förväntad mens andra gången!
  • Barnlängtan90

Hej, är ny på familjeliv!

Lägger in mig på listan :))

-BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987, lindabinda, Issari

2/8 - Esofe, kattblomman, rubie

3/8 - LLW, sariiparii, Trana123, Jahajaa, tinz

3/8 - Udde

4/8 - sobika, Periksson90, Danielsson21, Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley

6/8 - skrollan94 Sanfo1 timal89, babytjejen

7/8 - ksrg8887, Jennib, Neleda

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn

9/8 - månflicka, Canary

11/8 - Tessaloniki

12/8 - niiskueiti

13/8 - mammatill2boys

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80

17/8 - Roran1

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90

24/8- AnonymAB

• Esofe

ÄL+8 och jag är sååå trött på att vänta på BIM hahaha... Tiden går sååå långsamt. Bröstvårtorna ömmar fortfarande och idag började det även knippa i magen. Hoppas det är ett gott tecken.. BIM om en vecka...

• Timal89
    Esofe skrev 2018-07-26 17:26:17 följande:

ÄL+8 och jag är sååå trött på att vänta på BIM hahaha... Tiden går sååå långsamt. Bröstvårtorna ömmar fortfarande och idag började det även knippa i magen. Hoppas det är ett gott tecken.. BIM om en vecka...

Samma här! Dock Vet jag inte riktigt När jag har bim då det är min första månad utan spiral. Har gissat på 6/8 för att vara på ?säkra sidan? (isåfall cykel på 35 dagar) har dock inga symptom eller känningar. De enda som känns är pulsen långt ner i magen när jag ligger på mage - men de har väl inget me graviditet o göra :)

Vill oxå ha ömma bröstvårtor haha!
  • novemberregn

Undrar om jag ens haft ägglossning den här cykeln. Cykeldag 16, brukar ha runt dag 13-14. Ägglossningstesterna jag beställde förra veckan har inte kommit än, så kan väl inte vara helt säker men efter att ha kollat flytningar/temp den senaste veckan har inte helt indikerat att ägglossning skett/sker. Hade dock ökad sexlust, lite ömma bröst och lite molvärk över vänster sida i några dagar. Det har jag inte idag.

Tempen är fortfarande låg/ingen höjning.

Flytningar är inte som äggvita utan grötiga.

Livmodertappen är däremot högt upp och tycker väl att den är öppen men tappen är hård.

Får se när testerna kommer eller vid BIM med hjälp av graviditetstest, men jag tror inte att detta är vår cykel... :(

Suck.

• rubie

Bim - 7 idag. Haft molande värk i äggstocken i två dagar, ömma bröstvårtor sedan tre dagar tillbaka, lite synligare blodkärl på brösten (kan också vara värmen!) Det jag funderar på är om någon annan upplevt mensvärk-ish i ljumsken. Har känt i äggstocken två dagar men imorse kände jag en kraftig värk i just ljumsken... blir lite fundersam.

Svar på tråden BIM Augusti <3