• eman303

BIM Augusti <3

Hej!

Såg att det inte fanns en tråd för bim i augusti så jag tänkte att jag startar en.

Jag börjar med bimlistan här nedan då min mens kom idag i Juli :/

Bättre lycka i augusti säger jag bara :D

• Svar på tråden BIM Augusti <3
  • Thorax

Avskyr denna tid.

Den går sjukt långsamt men samtidigt vill jag inte den ska skynda heller då jag börjar jobba igen om 3 veckor. Motstridiga känslor.

Behind every legend, lies an impossible dream
  • Jahajaa
    soffipropp1987 skrev 2018-08-03 07:15:28 följande:

Tack :) Och gratis till dig med! Han nog precis lägga in mig på listan innan du skrev det. Det värsta är att vi ska på kräftskiva ikväll, som tur är ska vår son med så en av oss måste vara nykter. Konstigt egentligen att man ska behöva förklara sig för att man inte dricker någon alkohol.

Tack! :) Nej det är jättesvårt att förklara sig när man brukar tacka ja till alkohol. Jag ska på kräftskiva nästa vecka, men som tur är jobbar jag dagen efter så jag har iaf det att skylla på ;)
  • sariiparii
    soffipropp1987 skrev 2018-08-02 23:33:17 följande:

BIM LISTAN-

1/8 - soffipropp1987

2/8 - kattblomman, rubie

3/8 - LLW, Trana123, Jahajaa, Udde, Periksson90

4/8 - Ardnas89

5/8 - eman303, annzi82, Elsaida, Lockley, Hjärtat80, sobika, 081119, tinz

6/8 - skrollan94 Sanfo1, babytjejen, ksrg8887

7/8 - Jennib, Neleda, ellie86

8/8 - Glädje 5, linb01, novemberregn, Silk-spectre

9/8 - månflicka, Canary,

11/8 - Tessaloniki, belletristik, majaG

12/8 - niiskueiti, onlyme86

14/8 - Cajsa278, JosHed

15/8 - lyckligast80 sandrasalazaris

16/8 - Blåstjärna, mammatill2boys

17/8 - Roran1, Tiolina

18/8 - Kira16

19/8 - Thorax, amne18

23/8 - Ejjami, Barnlängtan90, BragoP

24/8- AnonymAB , Grumpycavat

26/8 Sararebecca

28/8 - Issari, Emsodadoda

30/8 - lindablinda, MammaKA

31/8 timal89, Esofe, Sariiparii

PLUS + LISTAN

30/7 - Jahajaa ÄL+11 (neg ÄL+9)

30/7 - natalieljung BIM-2

31/7 - Danielsson21 ÄL+11 BIM-4

2/8 - Soffipropp1987 äl+17 bim+1

Imorse kom mensen :( lägger till mig på BIM-listan i slutet av augusti. När ägglossningen kommer vet jag när BIM är mer exakt (alltid 13 dagar efter ägglossning). Har beställt nya ägglossningstester så nu laddar jag och mannen inför andra försöket i mitten av augusti istället! Mina två flickor (födda -13 och -15) kom båda till på första försöket så hade väl hoppats lite för mycket nu. Lycka till alla andra och grattis till alla plus!
  • Thorax
    sariiparii skrev 2018-08-03 08:12:18 följande:

Imorse kom mensen :( lägger till mig på BIM-listan i slutet av augusti. När ägglossningen kommer vet jag när BIM är mer exakt (alltid 13 dagar efter ägglossning). Har beställt nya ägglossningstester så nu laddar jag och mannen inför andra försöket i mitten av augusti istället! Mina två flickor (födda -13 och -15) kom båda till på första försöket så hade väl hoppats lite för mycket nu. Lycka till alla andra och grattis till alla plus!

Vas tråkigt, men hoppas det blir nästa gång. Kroppen hinner ju ändras mycket på bara ett par år tyvärr som kan dra ut på det.

Men andra gången gillt :)
  • kiwibear

Hej! Hoppar in här. Har BIM om 3 dagar (6/8) men har inte allt för höga förhoppningar. I maj fick vi MA i vecka 18, så detta är första försöket efter det. Men hoppet är det sista som lämnar människan, typ ^^

• Trana123
    Timal89 skrev 2018-08-03 00:00:52 följande:

Exakt samma här! Fick ?mens? i tisdags men den har fortfarqnde inte kommit igång. Bara spottings (precis så ?mkt spottings? att de krävs en mini tampong. Men ändå knappt nått) fattar inte varför mensen inte kommer igång..?

Oj spännande att du har likadant! Du måste uppdatera om det slutar/kommer igång! Eller allt som händer!
  • sariiparii
    Thorax skrev 2018-08-03 08:36:16 följande:

Vas tråkigt, men hoppas det blir nästa gång. Kroppen hinner ju ändras mycket på bara ett par år tyvärr som kan dra ut på det.

Men andra gången gillt :)

Tack för dina ord :) ja, kroppen förändras och dessutom är det ju lite av ett mirakel att vi har blivit gravida så snabbt tidigare, det kan man ju inte gå och förvänta sig ska ske tredje gången i rad! Men mensen kom på BIM idag så slapp gå och vänta på den iallafall :P
  • babytjejen
    Thorax skrev 2018-08-03 07:23:02 följande:

Avskyr denna tid.

Den går sjukt långsamt men samtidigt vill jag inte den ska skynda heller då jag börjar jobba igen om 3 veckor. Motstridiga känslor.

Tyckte samma här, har bim på söndag el måndag....funderar på att ta ett test imorgon bitti, inte för att jag tror jag är gravid utan för att få bort alla dumma förväntningar som dyker upp varje månad. Nya symtom varje månad men ingen graviditet...därför man börjat tänka på tidigt klimakterie mer o mer...
  • Linepj

Någon som kan se något streck på dessa? (Vet att kvaliten när man laddar upp här är si sådär men värt ett försök. Jag tycker jag ser ett streck, både i verkligheten och på bilderna i mobilen men... Eftersom jag fick positivt på ältest både 11 juli (och tre dagar framåt) och 21 juli (och fem dagar framåt) så har jag ingen aning om när jag borde testa. Eftersom jag inte fått tillbaka min mens ordentligt efter pillerstopp i januari har jag ingen aning om bim...
  • Thorax
    kiwibear skrev 2018-08-03 10:15:24 följande:

Hej! Hoppar in här. Har BIM om 3 dagar (6/8) men har inte allt för höga förhoppningar. I maj fick vi MA i vecka 18, så detta är första försöket efter det. Men hoppet är det sista som lämnar människan, typ ^^

Beklagar verkligen.

Jag håller tummarna att det går vägen denna gång.
    sariiparii skrev 2018-08-03 11:08:48 följande:

Tack för dina ord :) ja, kroppen förändras och dessutom är det ju lite av ett mirakel att vi har blivit gravida så snabbt tidigare, det kan man ju inte gå och förvänta sig ska ske tredje gången i rad! Men mensen kom på BIM idag så slapp gå och vänta på den iallafall :P

Men förstår om man ändå hoppas det är så tredje gången.

Tryggt att den trots allt är punktlig, då går de ju planera lite bättre.
    babytjejen skrev 2018-08-03 11:27:32 följande:

Tyckte samma här, har bim på söndag el måndag....funderar på att ta ett test imorgon bitti, inte för att jag tror jag är gravid utan för att få bort alla dumma förväntningar som dyker upp varje månad. Nya symtom varje månad men ingen graviditet...därför man börjat tänka på tidigt klimakterie mer o mer...

Ja men samma här, alltid nåt som man tänker att det måste vara ett tydligt tecken.

Jag funderar på att testa nästa fredag. Vet inte riktig när äl var exakt men då har man liksom lite att gå efter om de är negativt.

Komiskt att du sa det. Jag beställde hem ett klimakterietest för några veckor sen, var helt inställd på att de var kört. De var tack och lov negativt men skönt att ha gjort de så hjärnspökena försvann.
Svar på tråden BIM Augusti <3