• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Gurkan25

Vi har RUL 2 november. Funderar på om vi ska ta reda på kön, är ju roligt med en överraskning, men är så himla nyfiken. Med sonen kunde vi inte hålla oss utan tog reda på det men frågan är hur vi ska göra denna gång. Hur har ni gjort/ska göra? Vi gör RUL i vecka 18+2!

Benjamin 24/12-2017 BF med tvillingar 2/4-2019
  • Eloons
    Gurkan25 skrev 2018-10-25 11:02:54 följande:

Vi har RUL 2 november. Funderar på om vi ska ta reda på kön, är ju roligt med en överraskning, men är så himla nyfiken. Med sonen kunde vi inte hålla oss utan tog reda på det men frågan är hur vi ska göra denna gång. Hur har ni gjort/ska göra? Vi gör RUL i vecka 18+2!

Vi har rul 14 nov, vi tog reda på kön första gången för vi var så himla nyfikna också! Den här gången låter vi lillasyster få reda på det och så ska hon fixa en liten gender-reveal så att vi får poppa en ballong med en färg i och se vad det blir för något men dock två dagar senare för jag orkar inte hålla mig längre haha
  • stjärnasomärdin

Någon som har erfarenhet (eller av annan orsak kunskap kring) att det gör ont i övre delen av skinkan (upp mot ländryggen liksom men tydligt att det sitter i skinkan och inte ryggen)? Något som är kopplat till graviditeten? Något man kan göra något åt? Något man skall undvika? Hit me!

• Eloons
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-28 16:54:21 följande:

Någon som har erfarenhet (eller av annan orsak kunskap kring) att det gör ont i övre delen av skinkan (upp mot ländryggen liksom men tydligt att det sitter i skinkan och inte ryggen)? Något som är kopplat till graviditeten? Något man kan göra något åt? Något man skall undvika? Hit me!

Ischias?
  • stjärnasomärdin
    Eloons skrev 2018-10-28 22:08:08 följande:

Ischias?

Tänkte också på det men det strålar inte, som jag fått för mig att det ska göra? Det känns som det sitter muskulärt liksom, fast om det gör det eller inte ver jag inte ;) Funderade på om jag ?gjort något? oberoende av graviditeten eller om det kan vara foglossning? Kanske kan vara ischias även om det inte känns som det passar in på beskrivningen! Känns så tidigt med sådana bekymmer att man hoppas att det är något annat ;) Hade inga som helst bekymmer förra graviditeten!
  • Eloons
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-29 06:07:53 följande:

Tänkte också på det men det strålar inte, som jag fått för mig att det ska göra? Det känns som det sitter muskulärt liksom, fast om det gör det eller inte ver jag inte ;) Funderade på om jag ?gjort något? oberoende av graviditeten eller om det kan vara foglossning? Kanske kan vara ischias även om det inte känns som det passar in på beskrivningen! Känns så tidigt med sådana bekymmer att man hoppas att det är något annat ;) Hade inga som helst bekymmer förra graviditeten!

Har också haft ont där, men då endast två dagar så jag antog att jag sovit konstigt...

förra graviditeten fick jag foglossning i vecka 16, nu känner jag än så länge ingenting vilket är väldigt skönt, kanske man kan jobba enda fram till bf
  • stjärnasomärdin
    Eloons skrev 2018-10-29 06:19:14 följande:

Har också haft ont där, men då endast två dagar så jag antog att jag sovit konstigt...

förra graviditeten fick jag foglossning i vecka 16, nu känner jag än så länge ingenting vilket är väldigt skönt, kanske man kan jobba enda fram till bf

Då hoppas jag som det blev för dig att det försvann! Vad skönt att du sluppit foglossningen än så länge, hoppas det fortsätter så.
  • Jahajaa

Jag har haft som dig sen typ vecka 11-12 ungefär. Vet inte heller om det är en tillfällighet eller beror på graviditeten, men känns bara i vänster skinka. Ibland gör det ont ner under sittbenet också men bara vänster sida. Kommer och går, men värre har jag märkt när jag har lyft tungt på jobbet eller varit och tränat. Funderar på om det är en nerv i kläm eller något. Mitt sitter tyvärr fortfarande i nu i vecka 18 :/

stjärnasomärdin skrev 2018-10-28 16:54:21 följande:

• Fysioterapeutstudent

Vi är två studenter på Fysioterapeutprogrammet vid Lunds Universitet som skriver vår kandidatuppsats inom ämnet gravida kvinnors aktivitetsvanor. Uppsatsen är en enkätstudie som vänder sig till gravida kvinnor över 18 år som tidigare inte genomgått förlossning och som inte har en medicinskt komplicerad graviditet då du på grund av din diagnos har blivit avrådd från att vara fysiskt aktiv.

Vi vill gärna att du deltar oavsett hur fysiskt aktiv du anser dig vara. Ett deltagande i vår studie innebär att svara på vår enkät (5-10 min) vilket görs helt anonymt via länken nedan.

Vänliga hälsningar,

Sofia Ford och Maria Lönngren

https://sunet.artologik.net/lu/Survey/21497

• stjärnasomärdin
    Jahajaa skrev 2018-10-31 10:21:02 följande:

Jag har haft som dig sen typ vecka 11-12 ungefär. Vet inte heller om det är en tillfällighet eller beror på graviditeten, men känns bara i vänster skinka. Ibland gör det ont ner under sittbenet också men bara vänster sida. Kommer och går, men värre har jag märkt när jag har lyft tungt på jobbet eller varit och tränat. Funderar på om det är en nerv i kläm eller något. Mitt sitter tyvärr fortfarande i nu i vecka 18 :/

Låter ju lite likadant, har dock inte känt något vid sittbenet utan enbart längst upp. Också bara ena skinkan, fast högra. Har fått en tid inbokad av sjukgymnast 9/11 så kan uppdaterar om vad de sa eller rekommenderade.
Svar på tråden Vi som har bf April 2019