• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Childs

Hej, jag är gravid med mitt andra barn och beräknad till den 8/4-19. Jag bloggar om livet som mamma och gravid och tänkte höra om det är någon annan som också gör det då det vore kul att följa? 

Om någon vill följa mitt liv hittar ni länken här: 
    nouw.com/childs

• julle92

Länge sedan jag var inne här och skrev, men känner att jag behöver dela med mig. Idag var det dags för kub, lite nervös och pirrig över att se bebis för första gången såklart, men gissa chocken när man kommer in och nästan de första hon säger är att det är två bebisar där inne. Enäggstvillingar dessutom, litegrann att smälta nu under dagen.

• fixaochdona
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-08 20:35:58 följande:

Tror det kan vara olika? Vid min förra graviditet erbjöds inte de under 35 KUB i vårt landsting men de betalade för det om man utförde det i annat landsting. I det landstinget bestämde de graviditetslängd vid KUB och inte RUL, vi fick dock ett bytt datum igen vid RUL eftersom de här bestämde efter RUL. Nu bestämmer de efter KUB alternativt vanligt UL i vecka 13 om man väljer det istället.

Okej!
  • fixaochdona
    julle92 skrev 2018-10-09 19:45:33 följande:

Länge sedan jag var inne här och skrev, men känner att jag behöver dela med mig. Idag var det dags för kub, lite nervös och pirrig över att se bebis för första gången såklart, men gissa chocken när man kommer in och nästan de första hon säger är att det är två bebisar där inne. Enäggstvillingar dessutom, litegrann att smälta nu under dagen.

Åh wow!
  • Gurkan25

Så roligt! Grattis! Väntar också enäggstvillingar!:)
    Benjamin 24/12-2017 BF med tvillingar 2/4-2019
  • Niluth

Hej!

Hittade precis denna tråd och tänkte hoppa in här.

Är 36 år och gravid med mitt andra barn, har en dotter på 9 år sedan innan så var ett par år sedan man var gravid sist. Nästan så att man har glömt av hur det känns Glad

Har BF 19/4 enligt KUB. Egentligen avslöjas BF först på RUL i min stad, men råkade se vilken dag jag var i på skärmen när barnmorskan bläddrade förbi.

• julle92
    Gurkan25 skrev 2018-10-10 00:00:14 följande:

Så roligt! Grattis! Väntar också enäggstvillingar!:)

Kul! Ni har vetat de ett tag eller? Tog de lång tid att smälta och "tänka om"? :)
  • Gurkan25
    julle92 skrev 2018-10-10 17:38:43 följande:

Kul! Ni har vetat de ett tag eller? Tog de lång tid att smälta och "tänka om"? :)

Vi fick veta det i samband med att vi var inne på gyn pga blödningar. Självklart jätteroligt men man blir ju chockerad, trodde ju att vi förlorat barnet vi väntade men så var det 2 istället. Våran son kommer vara ungefär 16 månader när syskonen kommer så det är väl det som är lite jobbigt med 3 så små!
    Benjamin 24/12-2017 BF med tvillingar 2/4-2019
  • nadie2019
    Childs skrev 2018-10-09 14:27:40 följande:

Hej, jag är gravid med mitt andra barn och beräknad till den 8/4-19. Jag bloggar om livet som mamma och gravid och tänkte höra om det är någon annan som också gör det då det vore kul att följa? 

Om någon vill följa mitt liv hittar ni länken här: 

nouw.com/childs

Följer dig :) men skriver dock inget öppet om de ännu..

vart bor du?
  • nadie2019

Åh waow! Vilken grej, grattis :)
Svar på tråden Vi som har bf April 2019