• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Nathiis
    siiaa skrev 2018-10-18 09:22:18 följande:

Jag fick inte heller tid för rul förän i v 20, har bf 4/4. Jag gjorde ett ul i v 13, hade varit jättejobbigt att behöva vänta till rul om jag inte hade gjort det.

Jag vill kolla kön, sambon är inte lika övertygad ;)

Ja ultraljud i v13 gjorde ju vi med i samband med kub osv. Vi ska inte ta reda på kön .. Vi ser ingen anledning plus att det känns mer spännande så ^^
  • siiaa
    Nathiis skrev 2018-10-18 09:36:33 följande:

Ja ultraljud i v13 gjorde ju vi med i samband med kub osv. Vi ska inte ta reda på kön .. Vi ser ingen anledning plus att det känns mer spännande så ^^

Jag har inte fått göra kub men fick göra vul pga blödningar. Åh jag är alldeles för nyfiken haha :)
  • Nathiis
    siiaa skrev 2018-10-18 10:03:00 följande:

Jag har inte fått göra kub men fick göra vul pga blödningar. Åh jag är alldeles för nyfiken haha :)

Jasså ? Blir ni inte erbjudna kub eller bara vanligt ultraljud där du bor ?
  • siiaa
    Nathiis skrev 2018-10-18 11:56:49 följande:

Jasså ? Blir ni inte erbjudna kub eller bara vanligt ultraljud där du bor ?

Nej man blir bara erbjuden kub om man är över 35 här, annars är det bara rul som gäller.
  • gammelpysen

Ni som gjort kub, hur har det gått? Har kub på måndag. Eftersom vi verkligen fått kämpa för det här är jag så nervös att de ska säga att det inte det bra ut..

Hur fort får man veta att det ser ok ut?

• fixaochdona

Gjorde kub idag. Hon sa ganska fort att allt såg bra ut. Sen fick vi vänta liten stund när datasystemen skulle räkna ut risken. Fick dock inget datum bara att det var drygt v12.

• gammelpysen

Ok, tack!! Datum har vi ju stensäkert eftersom det är ivf. Vill att dagarna ska gå fort nu...

• stjärnasomärdin
    Niluth skrev 2018-10-18 08:48:56 följande:

Snart dags för RUL för några här (kanske någon redan hunnit göra?)!

Kommer ni att kolla upp kön? Själv är jag inte sugen på att veta innan, gjorde inte det sist heller och kände mig väldigt nöjd med det beslutet. 

Detta är dock sambons första så han har inte riktigt bestämt sig ännu om han vill veta innan så jag låter han få bestämma där. Dock är jag bara i vecka 14 ännu så vi har tid att fundera ett tag till 

Vi kollade förra gången och kommer göra det denna gången också!
  • stjärnasomärdin
    gammelpysen skrev 2018-10-18 13:32:25 följande:

Ni som gjort kub, hur har det gått? Har kub på måndag. Eftersom vi verkligen fått kämpa för det här är jag så nervös att de ska säga att det inte det bra ut..

Hur fort får man veta att det ser ok ut?

Vi fick inga siffror som tror vi fick förra gången utan fick bara redan på om det var hög eller låg risk samt om det hon såg i övrigt på UL såg bra ut. Tog några minuter efter UL innan risken var framräknad, förutsatt att man gjort blodprovet innan!
  • stjärnasomärdin
    siiaa skrev 2018-10-18 12:18:04 följande:

Nej man blir bara erbjuden kub om man är över 35 här, annars är det bara rul som gäller.

Det var likadant i vårt landsting när vi fick vårt förra barn, nu har de dock ändrat! Verkar som det blir vanligare och vanligare att erbjuda ett UL/KUB i vecka 13.
Svar på tråden Vi som har bf April 2019