• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

AniCase skrev 2018-11-13 05:13:22 följande:

Jodå de gick bra,fick både morfin och lugnande så var helt utslagen hela dagen igår,kommer intr ihåg super mkt men de gjorde mer ont på kvällen än själva ingreppet.

De fick ut 5 st ägg,vet inte om de är bra eller dåligt men hade hoppats på lite mer faktiskt :/

Så känner mig lite besviken, de gick ifrån 15 äggblåsor till 12 st dugliga och Sedan bara 5 ägg????

De skulle höra av sig idag om mindre än de 5 äggen blev befruktade så får väl sitta på telefonen idag känns de som.

Kändes som en dipp igår typ????

Lycka till idag, du får berätta hur det gick sedan ????

Skönt att du inte kommer ihåg så mycket, själva plocket gick bra för mig, sen får vi se hur resultatet blir... tror inte att du dka hänga upp dig för mycket på antalet - det kanske är perfekt kvalité på dem och blir bra resultat och det är ju trots allt det viktigaste! Har du hört något mer om befruktningen?

Jag fick fler än vad vi hade hoppats på, får lite för många varje gång med dålig kvalitet så jag hade hoppats på förre med bättre kvalitet istället. Idag fick vi ut 18 st, får se hur många som klarar befruktning och framförallt delning...
  • Hoppomliv
    AniCase skrev 2018-11-13 17:13:49 följande:

kan mycket väl vara så, de var bara att 5 stycken kändes så fjuttigt när man hållt på med alla jäkla sprutor och allt.

men jag ska försöka hålla mig possitiv men när man försökt så länge så känns de nästan som hoppet är ute och man gett upp.

ja dem ringde idag och 3 st hade blivit befruktade så de bästa sätts in på torsdag redan och dem andra sparas till dag 5 och hoppas att de blir blastocyster eller vad de heter.

men när vet man om dem klarar delningen vet du det?

jag försökter bara ta steg för steg för blir så mkt att ha i huvudet annars.

Förstår det! Imorgon för din del, dag 2 har de börjat dela sig, sen fortsätter delningen varje dag om man har tur. I mitt fall har vi bara haft ett enda ägg som klarat sig fram till dag 2, så på morgonen dag 2 har de ringt och sagt att inget finns kvar. Men vet inte hur vanligt det är att alla faller bort, tror inte att det är jättevanligt men vet ej.
  • Hoppomliv
    AniCase skrev 2018-11-13 19:26:20 följande:

Så imorn ringer de igen och så får jag veta om något ägg börjat dela sig?

Kan de falla bort ägg även trots att de blivit befruktade?

De kan falla bort trots befruktning, förra gången hade vi 13 befruktade men dag 2 hade vi bara ett kvar som hade delat sig. Beror på hur din klinik gör, de ringer nog inte om de delat sig som det ska, utan i så fall om de inte gör det. Men oroa dig nu inte för det! Som jag förstår det lyckas de flesta få ägg som delar sig som de ska så det kommer säkert gå bra för er!!
  • Hoppomliv
    Hönsmorsa skrev 2018-11-15 17:46:30 följande:

Gjorde min första VUL-kontroll idag och blodprov. Ska ta sprutan som vanligt ikväll och får besked om fortsatt dos i morgon när de fått svar på blodprov. Hur många dagar brukar det vara till nästa VUL-kontroll? Förstår att det är individuellt, men hur många dagar har det gått emellan för er?

För mig har det varit en dag emellan och sen nytt VUL, men nu är det ju helg så det är frågan om de väntar till måndag kanske...
  • Hoppomliv
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-16 16:54:11 följande:

Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.

Grattis till frysning! Vi har heller aldrig lyckats frysa, förstår vilken liten lättnad det måste vara! Ska ni göra frysförsök nästa gång då eller ni har fler innestående försök som ni vill utnyttja först?
  • Hoppomliv
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-16 20:41:43 följande:

Vi hade tänkt ge upp efter fem ivf-försök med 10% chans att lyckas, så känns som en bonuschans.

Då hoppas jag verkligen att ni lyckas!
  • Hoppomliv
    Pillores skrev 2018-11-16 22:34:09 följande:

Hej på er. Förlåt för att jag hoppar in så abrupt. Ska starta min andra/tredje ivf nu (fick avbryta första) Lång historia kort, fick min mens ikväll och jag som inte fått någon instruktion om jag kan börja med sprutorna utan att haft koktast med kliniken. Finns inget akutnummer. Det enda som de sagt var att ?får du mens på lördagen kan du börja på söndagen?. Men hur fasen gör jag nu då?

Sen en till fråga. Första omgången fick jag menopur. Fick avbryta. Andra gången menopur och blev överstimulerad men kunde fullfölja omgången efter många om och men. Någon annan som gått från menopur till gonal-f?

Skulle vi våga börja ta sprutor imorgon?

Åh så jobbigt, hade nog inte vågat börja utan klartecken från kliniken men finns dör verkligen inget journummer att ringa mär man är igång med behandling finns det ju ofta ett nummer att ringa när det krisar. Jag har varit nära överstimulering varje gång, gick tvärtom från Gonal-f till Menopur men kroppen reagerar fortfarande snabbt på hormonerna.
  • Hoppomliv
    Micec skrev 2018-11-18 06:58:45 följande:

ruvardag 7 och nu har man fått det svart på vitt. Helt överlycklig!! Hoppas ni alla lyckas snart ni med! <3

Stort grattis!!! Kände du redan av några symtom eller du vågade dig på att testa ändå?
  • Hoppomliv
    Micec skrev 2018-11-18 06:58:45 följande:

ruvardag 7 och nu har man fått det svart på vitt. Helt överlycklig!! Hoppas ni alla lyckas snart ni med! <3

Stort grattis!!! Kände du redan av några symtom eller du vågade dig på att testa ändå?
  • Hoppomliv
    Percafluviatilis skrev 2018-11-18 11:35:58 följande:

Nu kom min mens! Det betyder sprutstart imorgon. Märkte att VUL blir en dag senare än senaste behandlingen. Brukar det variera ni som gjort flera IVF? Vill minnas att det alltid brukar vara på dag 7 med korta protokollet men nu är det på dag 8.

Mitt inlägg skickades nog aldrig innan. De två gånger då jag kört med korta protokollet har jag haft första VUL på stimuleringsdag 6.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018