• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?

• Hoppomliv
    Fröken Rabarber skrev 2018-11-09 22:52:54 följande:

Hejhej, nu har jag snart kört en vecka med sprayen, ska försöka köpa ut gonal-f imorgon från apoteket. Men måste fråga er mer erfarna, hur har ni mått efter äggplock? På själva dagen kommer jag ta ledigt, men har ni kunnat jobba dagen efter till exempel? Eller varit hemma sjukskrivna ett par dagar?

Efter första äggplocket hade jag fruktansvärt ont och var hemma två dagar, de andra äggplocken fick jag starkare bedövning och mådde bra! Hade ganska många ägg, så kan vara en sån sak också. Hoppas att du är den typen som inte känner av det så mycket! Lycka till!
  • Hoppomliv
    tossaliten skrev 2018-11-09 19:32:10 följande:

Jag gjorde äggplock på dag 13

Tack för svar :)
  • Hoppomliv
    AniCase skrev 2018-11-10 15:45:14 följande:

vad kul, då kan man kanske följas åt :)

Nytt ultraljud idag och äggplock på måndag redan, det fanns 12 fina äggblåsor så hoppas på de bästa Får se när de sätter in dock, de får vi veta på måndag, ja det är vårt försök så det är spännande.

väntade i 7 månader bara på att sahlgrenska skulle svara sedan blev vi remiterade till carlanderska och där flöt allt på hur bra som hellst, fick mensen 1 dag efter vi var där sedan har de gått hur snabbt som hellst :)

hur många försök har ni gjort? 

Ja :) håller tummarna för oss båda! Vi har äggplock på tisdag. Skönt när det rullar på! När vi väl blev remitterade gick vårt också snabbt, skönt när man känner att det varit segt innan. Vi har gjort 3 försök via landstinget och nu är vi inne på vårt fjärde på en privat klinik. Hur känns det inför plocket?
  • Hoppomliv
    tossaliten skrev 2018-11-10 23:47:31 följande:

Känns tröstlöst!!

Hatar att vänta och jag känner det som om det aldrig kommer funka! vi kommer aldrig få bli föräldrar och det känns så orättvist för min mans skull!!! :( 

Jag har liksom räknat ut allt redan!! :( Hur stor chans är det liksom vid IVF?! Känns som nada! :(

Känner mig sjukt negativ just nu!!

Ja det är verkligen inte rättvist! Förstår inte hur vi orkar, så mycket styrka vi faktiskt har som tvingas gå igenom detta. Förstår precis hur du känner, vill ändå hoppas att vi har en chans, och att vi snart lyckas allihop! Det kan bara inte vara så att det aldrig ska bli vår tur.
  • Hoppomliv
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-11 16:31:43 följande:

Ingen munter dag idag. Testade negativt idag dag 13 efter äggplock så räknar med att mensen kommer i morgon.

Så tråkigt! Förstår att deg känns riktigt tungt, varför ska det vara så svårt?! Hoppas att ni lyckas snart!
  • Hoppomliv
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-11 19:55:33 följande:

Ja efter sju års med att försöka bli gravid så är man relativt less på att aldrig lyckas. Vi får se hur eller om vi går vidare med. Funderar på äggdonation, men vet inte.

Förstår verkligen det. Vet ni vad det beror på med äggen? Positivt att det förhoppningsvis blir lite lättare med donation med de nya reglerna. Vi har också funderat lite på det, men jag är inte redo att tänka på det än.
  • Hoppomliv
    AniCase skrev 2018-11-11 21:37:58 följande:

Ojdå så många :o

Nervöst,jag har ju mina kontrollbehov så känns lite jobbigt att inte kunna påverka något direkt.

Sedan även att försöka få ihop privatliv,arbetsliv och fritid just nu med alla tider :)

Själv?

Ja, tyvärr har det snabbt blivit många - gjorde vårt första i januari och nu är vi inne på fjärde. Ja det känns som att livet stannar upp lite mitt bland alla försök, svårt att planera när man inte kan styra över sin tid.

Det känns okej inför plocket, vet ungefär vad som väntar - betydligt färre äggblåsor denna gång vilket egentligen är positivt men lite läskigt. Blir sövd så känns rätt skönt att inte behöva oroa mig för det. Har det sett bra ut på era ultraljud?
  • Hoppomliv
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-12 17:03:20 följande:

Nej visserligen har de inte varit många, men de senaste två jag fått tillbaka har varit toppkvalite. Jag misstänker att det är min kropp som spökar. Jag fick nästan samma resultat försök fem som försök ett trots att antal ägg och kvalitet borde minska och försämras. Om jag minns rätt har jag aldrig tidigare haft tre överlevande ägg dag tre.

Usch ja, det är en lång och tuff process...
  • Hoppomliv
    AniCase skrev 2018-11-11 21:37:58 följande:

Ojdå så många :o

Nervöst,jag har ju mina kontrollbehov så känns lite jobbigt att inte kunna påverka något direkt.

Sedan även att försöka få ihop privatliv,arbetsliv och fritid just nu med alla tider :)

Själv?

Hur gick äggplocket idag och hur mår du nu?!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018