• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

Percafluviatilis skrev 2018-09-16 09:05:57 följande:

Ja, vi får hoppas att detta är slutet på vår resa även om jag faktiskt inte känner något hopp alls tråkigt nog. De såg perfekta ut och hade följt varandra exakt i utvecklingen så jag borde ju vara glad och hoppfull men jag är bara trött och tar ut saker i förskott :(

Så olika det kan vara! För oss är det Menopur som gäller och mycket sämre resultat med Gonal-f. Hoppas att det funkar för er!
  • Hoppomliv
    Jooosen skrev 2018-09-16 19:01:59 följande:

Hur påverkas erat sociala liv under ivf? Jag kommer börja snart o jag känner att denna barnlängtan har gjort så att jag inte orkar träffa vänner som har barn. Jag könner mig som världens sämsta. Undviker alla sådana situationer. Hur känner ni kring detta? Min pojkväns syster är höggravid o jag klarar inte av att umgås :(

Känner igen det precis! Fruktansvärt jobbigt när alla blir gravida och jobbigt att umgås med folk. Ibland vill jag bara stänga in mig och sluta träffa folk, när jag känner att jag inte orkar mer. Känns som en käftsmäll varje gång någon ny berättar om sin graviditet och man vet inte hur man ska hantera situationen. Och när alla de som man hoppades få barn samtidigt som, för några år sedan, nu får sina andra barn och man inte är i närheten av sitt första än...
  • Hoppomliv
    Inalina skrev 2018-09-17 08:24:38 följande:

känner så väl igen mig i din sista mening - hade allt vart 'normalt' för oss hade ju vi också haft 2 barn vid det här laget som alla andra par som inte behövt gå igenom IVF.. minns när en tjejkompis för 2,5 års berättade att hon var gravid och min mens var lite sen precis då så jag tänkte att vi kanske kunde gå o vara gravida ihop - nu har hon fött sin ANDRA son i somras...ja livet blir inte alltid som man tänkt sig men nu är det väl ändå dags för vår tur =)! 

Ja man tycker ju att det är vår tur nu! Men det har man ju tyckt så länge... hur går det för er?
  • Hoppomliv
    Vildismamma skrev 2018-09-19 21:47:29 följande:

Nu får ni allt peppa mig lite och berätta för mig hur ni har känt... tog min första gonal-f spruta nu för en halvtimma sen så nu är vi igång... nu blir jag orolig för massa biverkningar men vet inte om man behöver få det eller så... har inte velat läsa på så mycket om det för då hade jag bara gått och tänkt på det hela tiden... snälla stilla min rädsla och säg att det kommer att gå smärtfritt detta... =O

Jag har aldrig känt av någonting av sprutorna! Oavsett vilken av alla jag har tagit så har jag inte märkt av det! Lycka till????
  • Hoppomliv
    Hoppomliv skrev 2018-09-19 21:50:58 följande:

Jag har aldrig känt av någonting av sprutorna! Oavsett vilken av alla jag har tagit så har jag inte märkt av det! Lycka till????

Smileyn blev visst frågetecken...
  • Hoppomliv
    Hoppomliv skrev 2018-09-19 21:50:58 följande:

Vildismamma skrev 2018-09-19 21:47:29 följande:

Nu får ni allt peppa mig lite och berätta för mig hur ni har känt... tog min första gonal-f spruta nu för en halvtimma sen så nu är vi igång... nu blir jag orolig för massa biverkningar men vet inte om man behöver få det eller så... har inte velat läsa på så mycket om det för då hade jag bara gått och tänkt på det hela tiden... snälla stilla min rädsla och säg att det kommer att gå smärtfritt detta... =O

Smileyn blev visst frågetecken..
  • Hoppomliv
    mammsen79 skrev 2018-09-21 21:19:48 följande:

Jag tar Lutinus, jag blöder ganska mycket så då är det nog inte pga av de eller? Tror det är kört för min del, har gråtit så mycket idag, tack för all stöttning. Hoppas på att de blir ett plus om en vecka.

Hoppas att det går bra för dig!
  • Hoppomliv
    mammsen79 skrev 2018-09-23 16:19:36 följande:

Ni som gjort den korta behandlingen vilken dag tog dem ut äggen? Jag kollade i broschyren och de skulle tagit ut äggen på dag 14 men eftersom mina ägg inte växte så mycket så fick jag högre dos i slutet o äggplock blev på dag 16 vilket jag tycker är väldigt sent och insättning på dag 19 så exakt två veckor efter så kom mensen blöder så mycket. Hur ska ägget hinna fästa sig?

När jag gjorde korta protokollet blev äggplocket på dag 13, egentligen hade de velat vänta till dag 15 men det gick inte på grund av hormonvärdena..
  • Hoppomliv
    Wishful skrev 2018-09-24 14:40:12 följande:

Nu har jag inte varit in här på länge. Inte sedan vi missade vårt återföring pga helgkrock närmare bestämt. Idag var det dags igen. Ännu en helgkrock! Blir så frustrerad. Misslyckat ET i april och sedan helgkrock varje gång vi varit inplanerade för FET. Vill bara komma vidare med behandlingen.

Var på UL i torsdags för att se om det skulle vara möjligt att sätta igång ägglossning men då var det för tidigt. Sen blev det sjävklart glad gubbe idag och ingen återföring den här gången heller.

Förlåt men var bara tvungen att gnälla av mig lite.

Fy vad frustrerande, sätter man aldrig in FET på helgen? Eller har ni aldrig ET på helgen på er klinik?
  • Hoppomliv
    Wishful skrev 2018-09-24 17:20:11 följande:

Nej aldrig ET på helgen. Ja det är sjukt frustrerande när man lyckas tajma fel hela tiden.

Oj ok, vilken klinik är du på? Är det kanske vanligt att det är så? Tar de äggplock på helgen?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018