• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

Hontmail skrev 2018-09-26 01:37:47 följande:

Är det bara jag som inte ska ha bebis i hela tråden?

Känns så otroligt hopplöst! Jag har aldrig haft svårt att bli gravid tidigare förän jag träffade min man. Han har kraftigt nedsatt antal. Nu velar jag och han mellan en sista ivf eller ej med hans spermier eller gå över till spermiedonation direkt.

Nej du är inte ensam! Vi är inte i närheten än...
  • Hoppomliv
    Hontmail skrev 2018-09-26 17:05:54 följande:

Va skönt jag inte är ensam. <3

Hur många ivf har ni eller du gjort och hur har det gått?

Vi har gjort tre ivf och ska starta vårt fjärde så fort vi valt klinik nu efter landstingets försök är förbrukade. Hr många har ni gjort?
  • Hoppomliv
    Hontmail skrev 2018-09-26 17:35:44 följande:

Ok. Vi har gjort två med återförening båda gångerna. Ska göra sista försöket via landstinget med uppstart på nästa mens. Har du fått testa olika mediciner under de olika försöken?

Bra tecken att ni kommit till återföring båda gångerna, vi kom till återföring på vårt tredje försök. Ja det har jag fått, först Gonal-f och senare Menopur. Menopur verkar helt klart bäst för mig! Har du fått olika på dina behandlingar?
  • Hoppomliv
    Wonderfluff skrev 2018-09-27 14:25:59 följande:

Hej! Vore jätteintressant att höra på vad sätt Menopur är bättre för dig :). Jag fick ju Gonal-F 300 ml/dag och äggstockarna svarade inte så bra som man hoppades. Endast 5 blåsor varav tre inte riktigt hängde med i växten, blev bara 1 ägg. Nu vill läkarn testa ge mig mer Gonal-F, men kanske att Menopur skulle ge bättre effekt? Vore intressant att höra vad du tycker för din egen del :).

Jag har fått närmre 30 blåsor och fått ut 13-23 ägg. Mitt problem har varit att äggen varit omogna och inte kunnat befruktas - andra försöket med Gonal-f befruktades 3 av 23 men med Menopur på tredje försöket befruktades 13 av 16, så en klar förbättring! När jag frågade om vi kunde kombinera Gonal-f och Menopur så minns jag inte riktigt vad läkaren sa men har för mig att Gonal-f får väl fler ägg att växa till sig men Menopur ger kanske lite bättre äggkvalité. Men kan ha fel... men om du får få ägg så är det kanske bättre att fortsätta med Gonal-f, fråga din läkare - vore intressant att höra om jag missförstått helt!
  • Hoppomliv
    Jooosen skrev 2018-09-28 13:32:51 följande:

Börjar med gonal imorn! Så nervös och spänd ...

Lycka till, det kommer att gå bra med sprutorna! Skönt att få komma igång!
  • Hoppomliv
    Wonderfluff skrev 2018-09-28 11:45:05 följande:

Ok tack för svar. Jösses vilka skillnader från gång till gång! Ja mitt enda lilla ägg var åtminstone bra kvalitet, så kanske att det är en tendens hos mig med få, men bra ägg. Svårt att säga efter bara ett försök. Vet inte ens om min klinik använder Menopur då det aldrig nämnts. Kanske testar en omgång till med Gonal-F, så får vi se :).

Hoppas att du slipper fler försök sen :) När ska ni göra nästa försök?
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-09-28 20:20:42 följande:

Hej och välkommen till tråden! Har inte hört talas om någon där man i förväg bestämmer att frysa alla ägg, men kanske finns någon annan i tråden som hört talas om det.

Samma gällde för mig! fick dock inga dugliga ägg...
  • Hoppomliv
    ranten skrev 2018-09-28 15:16:27 följande:

Hej!

Står i startgroparna för ivf om inte denhär omgången med pergotime lyckas.

Pratade med läkaren idag som sa att om det blir ivf så görs äggplock och sen fryser de ner äggen då det leder till negativt ändå då jag har stor risk för överstimulering. Jag har pcos och barn sedan innan med pergo. Så blir det insättning nästa månad efter med frysta ägg. Är det något ni hört eller gör ni så?

Samma hällde för mig! Fick dock inga dugliga ägg...
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2018-09-28 21:39:52 följande:

Tog precis första sprutan gonal inför första ivf-behandlingen. Pirrigt och nervöst och jobbigt och allt det där. Ni vet. Funderar på hur ni andra har mått både fysiskt och psykiskt medan ni tagit sprutorna?

Lycka till med allt! Har inte känt av något fysiskt eller psykiskt av hormonerna alls! Känt mig svullen och tung om magen inför äggplock men annars inget. Sen har det ju känts väldigt jobbigt psykiskt av hela processen, det är tufft med många dalar! Men hoppas att allt går vägen för er!
  • Hoppomliv
    ranten skrev 2018-09-29 08:01:42 följande:

Vad tråkigt att höra att det inte blev något. Men det bestämdes i förväg att frysa alla då. Vad ar anledningen till detta?

Det sades efter första ultraljudet, men inte innan jag började med sprutorna!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018