• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

Många som ruvar nu? Hur mår ni? Är på RD 13.

• Hoppomliv

Då var det slut på ruvandet här, blev inget denna gång heller. Vet knappt vad vi kan förändra längre, känns snart som att vi testat allt, även om det fortfarande kanske finns några vägar kvar.

• Hoppomliv
    Percafluviatilis skrev 2018-11-30 12:57:25 följande:

Av sju blåsor - ett ägg. Tror vi ger upp nu. Med vår tidigare befruktningsgrad lär ju inte detta befruktas.

Nej så tråkigt! Hoppas verkligen att detta ägg klarat sig!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-30 11:12:55 följande:

Usch vad tråkigt att höra! Det kanske inte är något som behöver förändras. Det kan ju vara så att embryot helt enkelt inte utvecklas som det ska. Stor kram

Ja tyvärr är det det som bi är rädda för. Nu när vi äntligen har fått upp befruktningsgraden de senast två gångerna med Menopur så har det ändå bara varit ett ägg som delat sig dag 2, och vi antar ju att dessa två ägg som lett till våra båda insättningar, inte fortsätter dela sig heller och då kommer det ju aldrig att funka. Önskar så att vi hade lyckats få fler till att dela sig och att vi hade fått en blastocyst, men vi verkar aldrig komma dit.

Grattis till två tillbaka! Det är vår dröm att få! Vilken dag blir set återföring?
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-01 09:57:12 följande:

Tänker även att det kan variera från gång till gång utan att det är något direkt "fel". Min läkare brukar prata om att det är nya spermier och nya ägg varje gång och att resultatet därför kan bli väldigt olika. Vet du hur ni går vidare nu?

Tack för grattis! De återfördes under gårdagen! Så nu är jag för första gången ruvare av två (!) tvådagars. :)

Wow så underbart! Tänk om det äntligen blir er tur!

Jo så säger våra läkare med, men samtidigt har de tomte varierat på våra fyra försök hittills, alltid samma att de slutar dela sig dag 2. Vi köpte ett tre-pack så vi har två försök kvar. Har inte pratat med läkarna än så har inte diskuterat hur vi ska gå vidare. Hoppas på att de ska komma med något helt nytt men vet inte vad det skulle vara. Känns som att vi kan vara med och påverka själva också, vilket är skönt. Vi får se om de vill gå tillbaka till långt protokoll eller köra kort igen. Vi hade över 80% befruktningsgrad förra gången med långt protokoll och denna gång hade vi bara 40 %, men kan ju vara dosen som påverkat, eller de nya äggen och spermierna. Börjar nästan bli lite orolig för att äggen ska ta slut någon gång eftersom vi fått ut 70 st nu på mindre än ett år.
  • Hoppomliv
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-07 07:55:30 följande:

Min förhoppning är att de ringer idag och meddelar att allt delat sig hejvilt, annars har vi fått preliminär återföringstid på lördag. :)

Generell fråga: jag har inte varit öppen med särskilt många om IVF, tror det är max 3-4 vänner som känner till det hela. Vet era anhöriga eller planerar ni att berätta om processen när ni väl är gravida? Jag har haft en tanke om att berätta först efter att barnet är fött. Hur tänker ni?

Vi berättade för familjen i samband med första mötet på förra kliniken. Efter andra försöket kände vi att vi ville berätta för de närmsta och efter tredje försöket berättade vi för några till, nu efter fjärde försöket kommer vi berätta för övriga vänner. På jobbet är det bara de närmsta som vet. Möjligt att jag kommer behöva berätta för min chef men det vill jag helst inte.
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-08 11:39:22 följande:

Jo förresten, har ju glömt att berätta att vi även fick en blastocyst till frysen denna gång! Vi fick besked om det tidigare i veckan. :)

Wow, stort grattis till blastocyst!! Har ni fått det förr?
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-08 16:34:35 följande:

Tack! Känns fint att ha en i frysen. Vid ett tidigare försök fick vi två till frysen.

Jag har också tänkt på dig, hoppas att det äntligen blev er tur!
  • Hoppomliv

[quote=79275259][quote-nick]Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:[/quote-nick]

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

[/quote

Wow fantastiskt!!! Ska ju inte vara konstigt att det blöder lite. Tänk ändå, oavsett så är det ett plus idag! När är din riktiga testdag? Känner du av något? Ett försiktigt grattis härifrån!

• Hoppomliv
    Annanathalia skrev 2018-12-12 20:01:51 följande:

Alltså jag skall testa egentligen på fredag men hade tänkt testa imorgon när jag vaknar men vågar inte. Känns som jag kommer tappa det när som, är hellre ovetande men lever på hoppet än att stå där med ett negativt resultat. Känner mig helt livrädd. Måste säga att jag är så glad för att kunna läsa om er andra som kämpar för annars hade jag känt mig ensammast i världen vid det här laget.

Du är inte ensam, vi är alldeles för många! Håller tummarna för att ditt test visar positivt! Vet precis vad du menar, bättre att inte veta något annars...
  • Hoppomliv

Har ni andra fått information om att det kan vara klokt att spara ett landstingsförsök om det skulle bli aktuellt med donation? Det fick inte vi, och känner mig nästan lite lurad även om vi kanske borde ha kollat upp ordentligt innan, men den tanken tänker man inte riktigt när man från början ger sig in i IVF-karusellen. Vi kommer kanske få satsa på donerade äggceller i Köpenhamn. Håller med om att man inte ska ge upp hoppet, men samtidigt börjar vi och läkarna tänka att vi måste gå vidare med donation. Jag har alltid drömt om en stor familj och vill fortfarande ha tre barn! Men efter 70 uttagna ägg och två insättningar med två-dagars där dessa två är de enda av våra 70 som klarat sig till dag två börjar det kännas rätt hopplöst. Vill hellre vänja mig vid tanken på donation än att det kanske blir försent för den familj jag ser framför mig! Hur tänker ni andra?! Har egentligen så svårt för tanken att behöva få donerat.

• Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:00:51 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Wooow, helt fantastiskt! Stort grattis till er, det är ni verkligen värda efter allt kämpande!!
  • Hoppomliv
    My102 skrev 2018-12-14 22:01:02 följande:

Vi har ?bara? gjort en IVF behandling och fått 5 fina blastos men tre av dom har gett oss hjärteort så in i bängen. Just nu så skiter jag fullständigt i hur vi blir gravid, oavsett om det är med vore egena celler eller andras. Kanske många tycker att det vi är för tidig att känna så i processen, men hur många hjärtekross klarar man av? För mig personligen spelar det ingen roll vart cellmassan kommer ifrån. Det barnet skulle inte ha kommit till om det inte vore för att just vi/ni valde att det barnet skulle komma till världen, just med det cellblandingen. Och det är för mig precis lika speciellt.

Från 1 januari är det dessutom lagligt att ha både ägg och spermie donerat Sverige. Tummen upp!

Nej det har du rätt i, det spelar nog ingen roll hur egentligen, hade bara varit så fantastiskt att få bli gravid! Var är ni i processen nu?
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:17:24 följande:

Vi har inte fått någon sådan info. Har ni gjort tre försök? Vad skulle det kosta att göra en behandling med donerade ägg i Danmark?

Vi har gjort fyra försök. Tyvärr verkar inte läkarna särskilt hoppfulla, men vi har två försök kvar - köpte paket. Det kostar ca. 77.000. Mycket pengar när vi precis köpt ivf-paket också. Men hoppas att vi lyckas innan dess!! Fick lite mer hopp när jag såg ditt fina resultat! Gjorde ni något annorlunda inför eller under det försök?!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:50:58 följande:

Ja, det blir verkligen mycket pengar. Hoppas också att ni lyckas på de försök som är kvar! Kan inte komma på något som vi gjorde annorlunda under denna behandling. Viss justering av läkemedel dock, men det borde inte ha haft någon inverkan då det bara handlade om själva nedregleringen.

Visst är det hoppfullt när andra lyckas! Har tänk så många gånger på att om andra lyckas efter en mängd försök så kanske vi också kan göra det.

Vad gjorde ni annorlunda med nedregleringen? Ja det är väl så man får tänka, finns hopp! :)
  • Hoppomliv
    tossaliten skrev 2019-01-21 04:14:23 följande:

Gick ur tråden efter första ivf i november då det inte blev nåt.

Fick mens i december men så nära deras stängning över jul så vi fick avvakta till januarimensen.

Grejen var att den aldrig kom utan ist ett plus på stickan!!! Är i chock men ändå nåt positivt att det kanske går ändå. Fortfarande tidigt men hoppas så!!

Wow, vilken dröm! Grattis :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018