Elcca skrev 2019-01-20 20:07:05 följande:
Grattis!! :)
Jag mår så dåligt just nu. Inte fysiskt utan psykiskt! Är livrädd att detta ska tas ifrån mig och vill helst inte ens tänka på det. Är rädd att jag börjar drömma mig bort och sen får jag missfall och allt man dröm om bara tas ifrån en! Trodde jag skulle vara överlycklig den dagen jag plussade med det är såååå blandande känslor och jag tror inte jag kan ta in det ännu. Och framför allt, koppla bort rädslorna.
Tack!
Jag känner igen känslan. Har också oroat mig massor (och gör det än även om det har blivit lite bättre). Har nästan oroat mig mer än vad jag glatt mig åt graviditeten så här långt. Det har börjat ändras liten nu efter kub ultraljudet och när jag kommit in i andra trimestern.
Först oroade jag mig för att plusset inte skulle hålla i sig. Tog hur många test som helst för att försäkra mig om att det fortfarande var positivt. Sedan oroade jag mig för det tidigare UL. Tänk om det inte skulle vara något där? Eller om det var något där men inget hjärtslag? När jag sett hjärtslaget tänkte jag att jag skulle känna mig lite lugnare men inte det. Inför KUB ultraljudet blev jag jätteorolig igen. Tänk om hjärtat stannat? Tänkt om inte allt ser bra ut. Efter det ultraljudet har jag känt mig lite tryggare och lugnare men oroar mig fortfarande.
Dumt att oroa sig så mycket egentligen. Du kommer sannolikt att bli lika ledsen om något går fel oavsett om du oroat dig eller inte och tidigt i graviditeten är det ändå inget att göra om något skulle gå fel så egentligen borde man försöka slappna av och glädjas men det är lättare sagt än gjort.