• Wishful

IVF sommar/höst 2018

Mect skrev 2018-11-02 14:19:09 följande:

Uppdatering; Det var bara tre ägg ( av 11) som blev befruktade så det blir återföring redan imorgon.. Bara att hålla tummarna!

Håller tummarna!
  • Wishful
    Kumminsilver skrev 2018-11-01 15:28:28 följande:

Okej så ni kör långa? Hur länge ska du spraya?Tack!

Har någon av er blött efter embryotransfer? Jag var ju och satte in en blastocyst igår men hon hade lite svårt att få in katetern riktigt och hitta "kanalen" sa hon men det blev till slut rätt efter lite lirkande. Imorse hade jag lite bruna flytningar som åkt med progesteronet ut och känner mig orolig att det ska påverka chanserna. Tänker att jag kanske började blöda vid insättningen när det krånglade så...

Kan inte minnas att jag blött efter embrytransfer men om det bara är lite bruna flytningar tror jag inte att det är någon fara.
  • Wishful
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-01 16:53:24 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett ägg, 3 dagar sen äggplock. Tre ägg blev befruktade och alla delade sig fortfarande som de ska. Bästa resultatet hittills.

Lycka till!
  • Wishful
    Misstankar skrev 2018-11-01 23:41:15 följande:

Hej. Hoppas gärna in här, har följt tråden ett tag.

Jag är 26år min man 29 och har just gjort vår första ivf (manlig faktor).

Idag är jag på ruvardag 8, och tog ett clear blue tidiga test idag (vet att det förmodligen är för tidigt) och det visade klart neg :(

Hoppas att det kan kommas att ändras under tiden. Jag har testdag 8/11

Min hunger har ökat extremt mycket (har annars väldigt dålig aptit) väldigt svullen mage, och extremt svullna och ömmande bröst. Förövrigt mår jag jätte bra. Tänker att det nog är biverkningarna från lutinus. Hur känner ni er nu under ruvar dagarna?

Ruvar du på ett 3 eller 5 dagars? Fortfarande tidigt så ge inte upp.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-10-31 17:53:52 följande:

Ja! Samtidigt är det ju precis som du skriver ovan att det blir lite väl mycket spänning under behandlingen olika skeden.

Ja det är ju det. Nu håller vi tummarna för att det går hela vägen för oss den här gången.
  • Wishful
    Misstankar skrev 2018-11-03 21:49:07 följande:

Jag ruvar på ett 4celligt 2 dagars.. har inte riktigt förstått skillnad eller vad som är ?bäst? eller ?sämst? med hur många dagar det är odlat innan återföring.. jag hoppas du har rätt, ska vänta någon dag .. ruvar du också?

Ruvar också. Är på ruvardag 5 med ett 5 dagars. Jag har testdag den 11/11. Ett två dagars måste först utvecklas till blastocyst innan det kan fästa och först då börjar hCG som ger utslag på graviditetstest att utsöndras i kroppen så mycket kan hinna hända till 8/11. Håller tummarna för att du får ett fint plus.
  • Wishful
    Kumminsilver skrev 2018-11-03 20:06:32 följande:

Är på ruvardag 3 med en 5-dagars blastocyst idag och fick just lite rostfärgad ägglossningsliknande flytning (stretchar) på toapappret när jag torkade mig... Ska det vara över och mensen komma redan eller tar jag kanske för mycket/lite hormoner - funderar på allt möjligt. Tror inte ens jag vågar hoppas på nidblödning, utan är orolig att hormonerna är i obalans. Har inte haft så här något annan omgång. Usch vad jobbigt allt detta är  Önskar man kunde trycka på en knapp så var man gravid 

Ja att kunna trycka på en knapp så var man gravid hade inte varit fel. Känns som en evighet till testdag. När är din testdag förresten?
  • Wishful
    Kumminsilver skrev 2018-11-04 11:52:07 följande:

Det kan man ju hoppas på! Har plussat redan! Är så glad och lättad men ändå så nojig (som vanligt). Hoppas på att antibiotikakuren löst problemen jag haft och att de små miniblödningarna tyder på att embryot satt sig riktigt ordentligt denna gången! Hur går det för er, sprejar ni fortfarande? Har aldrig gjort långa så har inte stenkoll på den metoden.

Tror den som skulle uppfinna en sån knapp skulle bli världens rikaste ;)

Åh vad roligt grattis!! Vågar knappt erkänna det men jag plussade också för ett par dagar sedan. Är dock livrädd att det ska visa sig vara en kemisk graviditet. Plussade nämligen innan testdag vid ET också men det höll bara i sig i 5 dagar.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-11-04 15:43:17 följande:

Ser att ytterligare gratulationer är på sin plats: Grattis!

Tack! Håller tummarna för att det är din tur med den här gången.
  • Wishful
    Bli3ifamiljen skrev 2018-11-04 17:15:16 följande:

Grattis!

Tack! Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018