• Wishful

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-09-26 19:07:47 följande:

Vi har samlat information och funderar på hur vi går vidare. Men inget helt bestämt än.

Ah, vi fick information igår om att man för närvarande använder danska spermier i landstinget. Vet inte om det på något sätt hänger ihop med den lagändring du skriver om. Har du mer info/länk? Vore intressant att läsa!

Att landstinget använder danska spermier har nog inte med lagändringen att göra. Tillgång kanske? Nu är det bara universitetssjukhus som får utföra IVF med donerade spermier/ägg. Från och med 1 januari 2019 blir det möjligt för även andra vårdinrättningar som har fått tillstånd från IVO att utföra IVF med donerade spermier/ägg.

www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/03/modernare-regler-om-assisterad-befruktning-och-foraldraskap/
  • Wishful

Barnmorska ringde i torsdags. De hade pratat med läkarna om stimulerad FET. Läkaren ville försöka i naturlig cykel igen med VUL onsdag och torsdag och ägglossningsspruta då om ägget tillräckligt stort. Hon frågade om de provat det tidigare och två av de tre gångerna då timingen var fel gjordes VUL på torsdag men var då för tidigt att ta ägglossningsspruta och sedan positiv ägglossningssticka på måndag. Barnmorskan frågade mig om jag orkade med ett till försök med eventuell helgkrock. Talade om att jag helst ville få göra stimulerad cykel så hon skulle ta det med läkarna ett varv till...

• Wishful
    mammsen79 skrev 2018-09-30 18:55:51 följande:

Vet du jag blöder ännu i mellan åt men känner av nertill som att jag kommer ha ägglossning. Jätte skumt. Trodde blödningen var över men ihop r dansa jag zumba 1,5 h o idag kom en blödning. Hur länge blödde du? Någon annan som vet om det är att normal blöda fler dagar efter ivf?

Har varit olika för mig. Efter första misslyckade försöket blödde jag bara pyttelite i två dagar. Knappt ens riktig mens. Efter andra misslyckade blödde jag i 7 dagar. Efter tredje misslyckade (då jag först fått plus som ökade i några dagar innan det blev minus) blödde jag 7 dagar. Sedan 7 dagar senare började jag blöda igen och blödde i 9 dagar.
  • Wishful
    Vildismamma skrev 2018-09-30 20:52:21 följande:

Nej dom har inte ringt idag så det blir att åka dit imorgon och få in en 2dagars.. får se hur många som har klarat sig.. mindre än 6 ägg måste det ju vara eftersom dom inte har ringt.. håller ju tummarna att dom inte ringer innan imorgon bara...

Hoppas det går bra idag! Håller tummarna.
  • Wishful

Nu har jag fått in recept på Progynon och Lutinus så jag gissar att jag kommer att få köra stimulerad cykel den här gången.

• Wishful
    Percafluviatilis skrev 2018-10-01 15:09:08 följande:

Är det någon här som gjort en hysteroskopi? I sådana fall, varför gjorde ni den? Funderar på att be om detta då jag har en del "missbildningar" (livmodern är sned och bakåtlutad och jag har stopp i en äggledare samt krokig livmoderhals).

Jag har gjort/skulle gjort. De trodde att jag hade en polyp. När jag väl bar där hittade de inget. Fick ta tabletter innan för att mjuka upp livmodertappen och fick sedan smärtstillande innan ingreppet. Kände inget alls. Blödde lite efteråt men inte mycket. Fick vila upp mig och fika innan jag åkte hem.
  • Wishful
    LillaAw skrev 2018-10-11 16:33:13 följande:

Nu är ultraljudet klart och allt såg bra ut! Man såg ett litet hjärta slå i v7+0. Är så lättad! Hoppas kunna börja njuta lite mer. Läkaren sa att om man sett ett hjärta slå minskar risken för missfall drastiskt till nån enstaka procent bara. Blev lugnad av det :) håller tummarna för er andra här i tråden nu!! <3

Vad roligt! Stort grattis. Försök att slappna av lite nu.
  • Wishful

Har följt med här men var ett litet tag sedan jag skrev nu. Började med Progynon i tisdags inför FET i stimulerad cykel. Ultraljud nästa torsdag för att kontrollera tjockleken på slemhinnan. Nu hoppas jag verkligen att det blir återföring den här gången.

• Wishful
    Inalina skrev 2018-10-12 13:25:27 följande:

Vad bra att du kör stimulerat FET när du haft sån otur med tajmingen tidigare! Hoppas ultraljudet visar att du får göra insättning nu i oktober! Stort lycka till

Tack.
  • Wishful
    LLW skrev 2018-10-12 15:31:08 följande:

Då var första försöket över för oss. De ringde från kliniken förut och berättade att inget av våra 5 ägg blivit befruktat. Känner mig helt tom. Knappt ledsen. Klart det inte blev något. Som om vi någonsin skulle lyckas. Vilket skämt. Eftersom vi inte får börja om direkt på nästa mens, och vi gången efter det är bortresta och gången efter det är mitt i julhelgen då jag tror de har stängt så får vi vänta till slutet av januari innan vi kan försöka igen. Måste försöka koppla bort detta nu under tiden annars kommer jag gå under. Ni som klarar detta gång på gång, ni är så starka. Trodde aldrig jag skulle vilja ge upp men det känns så nu. Kanske orken kommer tillbaka senare.

Nej men usch vad jobbigt för er. Håller tummarna för att det går bra för er nästa år!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018