• Wishful

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-12-07 11:46:15 följande:

Jag testade mig redan i måndags, på dag 7, och är gravid. Gjorde nytt test igår och de var starkare så hcg stiger iaf.

Har faktiskt lutinus kvar sen en annan gång när vi fick avbryta så jag fortsätter att ta det som stöd till slemhinnan. Utomlands rekommenderar man ju lutinus till vecka 12 då moderkakan tar över.

14, ja verkligen galet bra siffra!! Exakt samma som oss denna gång:) håller tummarna för bra brefrutning nudå. Ringer de i morgon trots att det är lördag?

LVi satte in på dag 5, 26 november. Detta var vår sjunde insättning och därav 2 embryon tillbaka.

Grattis till plus!
  • Wishful
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-07 07:55:30 följande:

Min förhoppning är att de ringer idag och meddelar att allt delat sig hejvilt, annars har vi fått preliminär återföringstid på lördag. :)

Generell fråga: jag har inte varit öppen med särskilt många om IVF, tror det är max 3-4 vänner som känner till det hela. Vet era anhöriga eller planerar ni att berätta om processen när ni väl är gravida? Jag har haft en tanke om att berätta först efter att barnet är fött. Hur tänker ni?

Min syster vet. Har även berättar för chef och kollegorna på enheten. Jag har tyckt att det har varit bra. Inga problem att vara borta från jobbet. Några har gjort IVF själva. Alla har varit tydliga med att jag själv väljer vad jag vill berätta och att de alltid är beredda att lyssna om jag vill prata. Jag har däremot inte berättat att jag har plussat. Det är det bara jag och maken som vet om ännu (ja och kliniken förstås).
  • Wishful
    nypan78 skrev 2018-12-08 10:15:42 följande:

Nu har dem ringt. 7 av de 14 uttagna äggen var mogna, 5 befruktade och de odlar vidare tills på onsdag. Hoppas hoppas att de klarar sig och ser någorlunda bra ut då...

Utfallet verkar rätt bra än så länge med tanke på min ålder.

För övrigt mår jag bra, bara lite öm idag så det blir nog en tur till gymmet och en promenad ????

Lycka till alla ruvare som ska testa.

Hoppas de fortsätter dela sig fint.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-07 19:45:11 följande:

Det går bra! Eller? Jag väntar. Ruvardag 7 nu och åtminstone inget blod än. Har köpt ett test och tänkte testa på söndag. :) Hur går det för dig?

Lycka till imorgon!
  • Wishful
    My102 skrev 2018-12-08 07:57:31 följande:

Här här testen nu blanka.

Jag tog ett vanligt CB som ska visa plus i torsdags och det kom fram ett blått streck, smalt och tunt men blått. Har testat i tre års tid och har bokstavligen aldrig fått så förrut. Spökstreck vet jag hur dom ser ut men detta var blått!

Igår och idag är CB early helt blankt. Troligtvis kemiskt missfall eller vad det heter... ska bli intressant och se vad Falun säger nu och vad vi kan göra. Jag blir så ledsen.. bröt ihop igår och tänkte att nu får det vara nog, vill ha tillbaka mig själv, min kropp, pengar! .. sambon vet inget, tror jag måste få bryta ihop själv först för att kunna vara ett stöd till honom sen. Hade så gärna velat överraska honom med ett positivt test :(.

Har någon fått intralipid som jag? Hur ofta får ni doserna i såfall? Har även hört att många får ta ovitrelle i flera omgångar,

Någon som vet varför?

Nu blir det att dricka en jäkla massa bubbel och glögg och kanske få upp lusten att ligga igen.. detta tär på en verkligen.

Om jag räknar rätt blir det återföring i slutet av januari.

Jag beklagar. Det är lika ledsamt och frustrerande varje gång det misslyckas.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-08 11:39:22 följande:

Jo förresten, har ju glömt att berätta att vi även fick en blastocyst till frysen denna gång! Vi fick besked om det tidigare i veckan. :)

Grattis!!!
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Grattis! Håller tummarna för att det håller i sig och pluset blir starkare. Det behöver inte vara någon fara för att du blöder men jag förstår din oro.
  • Wishful

Idag var vi på vårt första ultraljud. Vecka 8+6. Fick se en bebis som mätte som den skulle och ett litet fladdrande hjärta.

• Wishful
    Akira Öken skrev 2018-12-10 22:11:56 följande:

Vad underbart! Hur kändes det att se den på skärmen?

Tack! Det var helt fantastiskt. Började äntligen kännas lite mer verkligt och som att det här faktiskt kan gå vägen.
  • Wishful
    mammsen79 skrev 2018-12-10 10:22:25 följande:

Åh vad glad jag blir vilken lycka Stort Grattis!

Tack! Det var verkligen helt fantastiskt att få se en liten som rörde sig där inne och ett litet pickande hjärta. Kändes äntligen lite mer verkligt.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018