• Wonderfluff

IVF sommar/höst 2018

Inalina skrev 2018-12-18 10:15:20 följande:

jag tror inte det är ovitrelle som spökar - om du inte tog dubbla sprutor av någon anledning. man kan få svagt plus redan på RD 5 så hoppas du är gravid om du fått plus 

Kom på att jag räknat fel! :/. Är bara på dag 8,5 efter ovitrelle. (räknade sönd - sönd som 10 dagar). Dock är de ömma bröstvårtorna ett tecken jag haft tidigare och de kom ju först 5 dar efter sprutan så tror inte det beror på den. Hoppas den lille krabaten lyckas fästa.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-12-18 15:40:05 följande:

Jag tror o hoppas på att du är gravid kram >3

Tack detsamma <3 nu håller vi tummarna
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-12-18 23:59:53 följande:

Jag tackar så hjärtligt för alla grattis! Och tack för att jag får dela detta med er!

Helt klart inspirerande! Måste fråga, hur kände du dig innan du plussade? Några tydliga symptom, eller samma som tidigare försök?
  • Wonderfluff

Hej! Om man ca en vecka före BIM får såna där lite gula, klistriga flytningar - kan man då utgå ifrån att man inte är gravid? De flytningarna brukar ju föranleda mens har jag märkt, och många gravida brukar tala om rikliga, vattniga eller lotionsflytningar. Nån som vet? Känns som det är kört, trots jätteömma bröst :(.

• Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-12-19 16:19:55 följande:

Nää, det tror jag inte att man kan utgå ifrån. :)

Ok hoppas du har rätt. Känner mig extremt hormonell. Brösten är som ballonger.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-12-20 17:08:40 följande:

Är på rv 10 illamådende i vågor, extremt trött mellan åt o mycket flytningar. Hoppas mensen håller sig borta. Någon med liknande symtom? Vilken ruv är ni alla på?

låter som du kan va gravid!
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-12-20 18:01:29 följande:

Ska ha mens i dag eller i morgon. Jädra trötthet är sjuk jobbig. Blir man det så tidigt om man är gravid? Skulle vara en underbar julklapp få ett plus. Har ju inte testdag förrens den 28.

Jag tror man blir trött både av alla hormoner och eventuell graviditet. Det händer ju massor i kroppen, även i tidigt skede. Jag pendlar mellan extrem trötthet och att va pigg och stark/uthållig.
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-12-21 11:56:45 följande:

Mannen är glad. Men han har lite samma känsla som mig, att han inte riktigt kan förstå att det är sant.

En vän till mig med pcos ägnade 8 år av konstanta försök, vilket resulterade i två barn. I det ena fallet förstod hon inte att det lyckats förrän han var ett halvår gammal ^^).
  • Wonderfluff

Såhär ser gravtest ut idag, 11,5 dagar efter ovitrelle. Kan såklart bara vara ett spökstreck lr lite rester från sprutan. Inget testa tidigt och endast 9 dagar sedan ÄL. Hoppas se ett rosa streck på julafton :).

• Wonderfluff
    nypan78 skrev 2018-12-21 19:03:42 följande:

Hmm finns det verkligen fall där det har "fäst sent"?

Det verkar ju som att det kan fästa efter 5-10 dagar så några dagars variation kan det nog va! Har det fäst först dag 10 syns nog inte hcg förrän ytterligare några dagar senare.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018