mammsen79 skrev 2018-11-27 22:15:50 följande:
Kroppen blir ju konstig efter dessa hormoner tror inte du ska lägga så mycket fokus på lh hormonet osv.. Vad var det hos er som var att ni inte kan bli gravid? Minns ej. Själv finns varken något fel på mig eller min sambo. Är väl helt enkelt för gammal o att äggen är i dåligt skick eller kan den se det? Stor kram till dig
Jag kan väl inte säga att jag inte kan bli gravid. Har nämligen inte försökt så länge, pga att det aldrig har varit av intresse för mig tidigare. Men ville göra ivf pga min ålder som är 43. Allt funkar på mig, alla hormoner osv och hyfsad äggreserv senast jag kollade. Gjort 1 ivf bara som gav 5 äggblåsor men bara ett ägg, pga att de inte väntade tills alla mognat (litet snedsteg enl min gunekolog). Blev befruktat och överlevde 3 dagar men blev inte gravid efter ET. Så jag kanske är för gammal, men har inte tillräckligt med bevis för att kunna va säker ännu. Nu blir jag rädd att äggreserven plötslit tagit slut. Vore märkligt att ha regelbunden, klockren ägglossning ända fram till slutet och sen bara stopp, men man vet ju aldrig. För inte ens ett år sedan hade jag AMH 0,76 vilket inte är jättemycket, men bra för min ålder. Ska nog mäta igen om nån månad när hormonerna är borta. Detta är första ggn nånsin för mig som slemhinnan var tunn och ingen äggblåsa växte. Läskigt.