My102 skrev 2019-01-13 00:01:49 följande:
Letrozlen hjälper mig att få regelbunden cykel med tjockare slemhinna och äggblåsor, framkallar ägglossning helt enkelt. Ovitrellen hjälper gulkroppen.. eller vad det heter, orgalutran hindrar ägglossning men vid fet tar jag ingen orgalutran, då kan kan ägglossa som jag vill :) Jag fick faktiskt nej att göra återföring med en slemhinna på 7 mm, det var så sent i cykeln också, så det hade tagit för lång tid för kroppen att på egen hand få till den slemhinnan. Också därför jag tar letrozol vid fet. Denna cykel var dock på 30 dagar och jag fick pos på ÄL, känns skönt att kroppen börjar komma tillbaka.
Vid återföringar har jag haft mellan 8,5-9,5, skulle verkligen vilja få till skickade slemhinna. Men vet inte riktigt vad man kan ta för att få det
Ok så vid ET skulle det alltså kunna se ut såhär: Letrozol och Gonal-f tas från CD 3, och Orgalutran börjar tas 5:e-6:e stimulationsdagen, tills det är dags för ovitrelle?
När man får en blastocyst från äggdonator jobbar man upp slemhinnan mhja nån form av nässpray med östrogen. Borde inte samma metod kunna användas vid FET?