• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • invidadel
    Akira Öken skrev 2018-12-12 21:40:42 följande:

Jag mår rätt kasst. Bättre idag än igår dock.

Låter inte alls bra! Har du varit i kontakt med din klinik? Feber? Känner du dig riktigt dåligt ska du kanske ta kontakt med 1177, gissar att de kommer att uppmana dig att söka akut för detta. Som jag förstår det brukar överstimulering inte påverka graviditeten, dock kan graviditet förvärra överstimuleringen.

Pratade med dom idag och skulle hålla koll på hur jag mår men är iaf mindre spänd än igår o mindre öm men allmänt helt slut.. o värk i magen.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-12 21:41:13 följande:

Jo, den ena iallafall. Han sa också att de som skall vidareodlas till imorgon (och var lite långsammare) brukar kunna bli något och då oftast flickor. Trodde det var killarna som var lite segare där  

Hoppas iallafall att "flickorna" är bra nog för frysen imorgon.

Håller tummarna för dig nu!! Känningar?

Mm, det verkar inte vara så ovanligt att några tar lite längre tid på sig. Hoppas att de kan frysas! Är ju alltid en liten trygghet att ha något kvar.

Tack för tummar! Har nog lite känningar i form av spända bröst, metallsmak, kissnödig ofta och trötthet. Sover dåligt också. Och gråter lätt och ofta. Men vem vet vad som är det ena eller det andra. Mycket oro.
  • Akira Öken
    invidadel skrev 2018-12-12 21:46:35 följande:

Pratade med dom idag och skulle hålla koll på hur jag mår men är iaf mindre spänd än igår o mindre öm men allmänt helt slut.. o värk i magen.

Vad bra att de har koll på dig! Har du varit inne och tagit prover och kollat hur mycket vätska som finns kring äggstockarna? När jag blev överstimulerad tog de prover som de följde upp efter två dagar. Jag fick även sprutor med blodförtunnande att ta under lång tid med anledning av att överstimulering innebär en förhöjd risk för blodproppar.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-12-12 15:24:34 följande:

Ok då är det säkert den som gör mig sjuuukt trött, tycker det är sååå jobbigt orkar ju ingenting. Hur går det för dig?

Ja jag tog ju oxå ovitrelle (i söndags) och har varit jättetrött sedan dess. Tror jag hade ÄL igår eller idag och vi har försökt lörd, månd tisdag samt ska påt imorrn igen :). Bara hoppas det tar sig men inte så hoppfull.
  • Annanathalia

Testade idag och det är negativt, suck alltså. Vet inte ens om jag orkar bli ledsen. Det jobbigaste är att vi inte fått något till frysen någon av gångerna vilket gör att vi återigen får börja om.

• Elcca
    Annanathalia skrev 2018-12-13 06:03:10 följande:

Testade idag och det är negativt, suck alltså. Vet inte ens om jag orkar bli ledsen. Det jobbigaste är att vi inte fått något till frysen någon av gångerna vilket gör att vi återigen får börja om.

Så ledsen för din skull! De där jävla negativa testen är så smärtsamma. Som en kniv i hjärtat varje gång! Tillåt dig att vara ledsen, gråt och va arg. Vi finns här!
  • Jooosen
    Annanathalia skrev 2018-12-13 06:03:10 följande:

Urs i fy!!! Så jäkla tråkigt :( var det testdag idag? Kram
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • nypan78

Inget till frysen tyvärr. Fick just höra att det blev så.

Ruvar på mina 2 bastos nurå men är så orolig. Spolade de rent katedern igår för att se att embryona verkligen hamnade i livmodern? Jag såg inte tt embryologen gjorde det iaf. Fick heller inte se nåt på skärmen, bara kort innan de sögs upp i katedern. Helt crazy vilka tankar som kommer...går på Cvl Uppsala. De borde ju veta vad dem gör...

• Ellencassandra
    nypan78 skrev 2018-12-13 15:06:34 följande:

Inget till frysen tyvärr. Fick just höra att det blev så.

Ruvar på mina 2 bastos nurå men är så orolig. Spolade de rent katedern igår för att se att embryona verkligen hamnade i livmodern? Jag såg inte tt embryologen gjorde det iaf. Fick heller inte se nåt på skärmen, bara kort innan de sögs upp i katedern. Helt crazy vilka tankar som kommer...går på Cvl Uppsala. De borde ju veta vad dem gör...

Embryologin kollar ALLTID så att katedern är tom :) det har dom som rutin på alla klinker vad jag vet. Just för att ibland kan den fastna där. Å då börjar dom om isåfall. Så du har dina blastocyster på plats nu :) lycka till!
  • Annanathalia
    Jooosen skrev 2018-12-13 09:12:56 följande:

Urs i fy!!! Så jäkla tråkigt :( var det testdag idag? Kram

Nej men imorgon så det var ett litet tjuvtest men inte mer än 24 h. Har menskänningar nu. Så deppigt! Tack för omtanken m. Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018