IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Vilken vecka är du i nu?
Följer er och kommer över när jag känner mig mogen. :)
Grattis Akira Öken till bekräftat graviditet - det ger hopp åt oss som inte har gjort så många försök ännu att man aldrig ska ge upp fast det känns hopplöst ibland....har telefontid bokad med en läkare från CvL kliniken och hoppas då bli lite klokare. Antar att det blir nedreglering igen i februari efter en runda med egen mens.
Det korta programmet skulle ju kännas lite enklare nu. Någon som har provat korta? Varför väljer man odta(st) det långa?
Vilken vecka är du i nu?
Följer er och kommer över när jag känner mig mogen. :)
[quote=79350642][quote-nick]nypan78 skrev 2019-01-10 14:08:10 följande:[/quote-nick]Grattis Akira Öken till bekräftat graviditet - det ger hopp åt oss som inte har gjort så många försök ännu att man aldrig ska ge upp fast det känns hopplöst ibland....har telefontid bokad med en läkare från CvL kliniken och hoppas då bli lite klokare. Antar att det blir nedreglering igen i februari efter en runda med egen mens.
Det korta programmet skulle ju kännas lite enklare nu. Någon som har provat korta? Varför väljer man odta(st) det långa?[/p
Beror nog på vad det är som inte fungerar och hur man svarat på tidigare behandlingar vilket protokoll de väljer. Jag har bara kört korta och det har aldrig varit tal om annat.
Hej Akira! Minns du talade om att du ägglossat före ÄP nån gång? Förra IVFn hade 5-6 äggblåsor och då hade den största av dem poppat vid ÄP. Den var 18 mm dagen då jag tog Ovitrellen 36 timmar före ÄP, och hade alltså poppat. Nu har jag bara tre äggblåsor, en på 18mm, en på 15 mm och en på 10mm, varav den minsta nog inte är att räkna med. Nu vill de åter igen att jah tar ovitrelle ikväll, 36 timmar före ÄP, och jag är såklart rädd att den största poppar innan. Överväger att ta ovitrellen imorgon bitti istället, 24 timmar innan, och orgalutran ikväll. Hur gjorde du?
Grattis Akira Öken till bekräftat graviditet - det ger hopp åt oss som inte har gjort så många försök ännu att man aldrig ska ge upp fast det känns hopplöst ibland....har telefontid bokad med en läkare från CvL kliniken och hoppas då bli lite klokare. Antar att det blir nedreglering igen i februari efter en runda med egen mens.
Det korta programmet skulle ju kännas lite enklare nu. Någon som har provat korta? Varför väljer man odta(st) det långa?
Hej! Ja, det stämmer. I mitt fall kortades tiden mellan ägglossningssprutan med en eller någon timme. Då sprutan även är för äggmognad, hade jag nog inte själv vågar laborera med tiderna utan att prata med kliniken. Risken finns ju då att de plockar ut ägg som inte mognat. Är ordinationen att du ska ta både Ovitrelle och Orgalutran ikväll, om inte, så är mitt råd att följa klinikens anvisningar. Lycka till!
Första ÄL efter den misslyckade IVFen verkar vara på.gång ...då hoppas vi på det osannolika då ???? men blev så glad när jag fick detta i eftermiddags.
Sedan har CvL gått med på att vi får köpa 3pack trots min ålder och amh eftersom vi har lyckats förut, det ger oss en plan. I februari kör vi på igen...om inget under sker innan
Ok, det är ju märkligt att det räcker med nån timmes skillnad bara.