• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2019-01-11 17:27:12 följande:

Ja, det tänkte vi göra. Gjorde ni KUB? Hoppas också på det! Bad om att få en med erfarenhet av ivf och då visade det sig att de har en som arbetat flera år på ivf-klinik. Så henne ska vi få träffa. Förstår verkligen att det känns som en evighet! Görs rutinultraljudet av annan person än barnmorskan?

Vi gjorde också KUB. Det låter bra med en med erfarenhet av IVF. Jag är nöjd med den barnmorska jag går hos. Har iofs bara träffat henne en gång än så länge men hon verkar bra. Ultraljudet görs av en ultraljudsbarnmorska. Jag gör ultraljuden hos en annan barnmorska och på en annan mottagning men de delar lokaler med MVC så det är på samma ställe.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2019-01-11 17:27:12 följande:

Ja, det tänkte vi göra. Gjorde ni KUB? Hoppas också på det! Bad om att få en med erfarenhet av ivf och då visade det sig att de har en som arbetat flera år på ivf-klinik. Så henne ska vi få träffa. Förstår verkligen att det känns som en evighet! Görs rutinultraljudet av annan person än barnmorskan?

Kan nämna att jag fick välja vart jag ville att hon skulle skicka remiss för ultraljud och att jag valde att göra ultraljuden hos ultraljudsmottagningen som delar lokal med MVC.
  • Fröken Rabarber
    Wonderfluff skrev 2019-01-12 11:43:17 följande:

Jaha allihopa! Då hade båda stora äggblåsorna såklart poppat redan på äggplocket idag.

Åhh, vad tråkigt! Hoppas det ändå gick att få ut ett par ägg ändå.
  • Wonderfluff
    Fröken Rabarber skrev 2019-01-12 11:47:19 följande:

Åhh, vad tråkigt! Hoppas det ändå gick att få ut ett par ägg ändå.

Nej det gjorde ju tyvärr inte. 0 ägg.
  • LLW
    Wonderfluff skrev 2019-01-12 12:01:11 följande:

Nej det gjorde ju tyvärr inte. 0 ägg.

Fy fan vad tråkigt. Beklagar verkligen :( usch vilken tråkig nyhet, det måste kännas jättetungt. Stor kram till dig!! <3
  • Wonderfluff
    LLW skrev 2019-01-12 12:18:05 följande:

Fy fan vad tråkigt. Beklagar verkligen :( usch vilken tråkig nyhet, det måste kännas jättetungt. Stor kram till dig!! <3

Extra irriterande eftersom jag sa till kliniken att jag tror jag kommer ägglossa för tidigt, och föreslog att ta ovitrellen senare, men de lyssnade inte på mig.
  • LLW
    Wonderfluff skrev 2019-01-12 12:42:53 följande:

Extra irriterande eftersom jag sa till kliniken att jag tror jag kommer ägglossa för tidigt, och föreslog att ta ovitrellen senare, men de lyssnade inte på mig.

Ja verkligen extra! Ibland känns det som att man skulle kunna styra behandlingen bättre själv, vi känner ju våra kroppar betydligt mycket bättre än vad läkarna gör. Eller iallafall att de borde lyssna på oss mycket mer, de flesta av oss är ju faktiskt ordentligt insatta.

Hur går ni vidare?
  • Akira Öken

Jaha allihopa! Då hade båda stora äggblåsorna såklart poppat redan på äggplocket idag.

Näää! Fy vad tråkigt! Och jag får jättedåligt samvete för att jag rådde dig att följa kliniken rekommendationer! :( Vad ledsen jag blir för din skull. Kunde de se att du hade ägglossat, att det fanns vätska eller så? Stor kram
  • Elcca

Åh vad jag är ledsen för din skull! Man blir så matt av allt som ska behöva gå igenom. Vad sa kliniken? Detta kan väl ändå inte räknas som en behandling, utan du borde få en extra gång utan extra kostnad?

Stor kram till dig!!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018