IVF sommar/höst 2018
Vi ska tillbaka till kliniken i morgon och föehoppningsvis få tillbaka en blastis. Är sjukligt nervös varje gång telefonen ringer, vill ju inte att de ska ringa och säga att inga av de 7 befruktade har överlevt till dag 5.
Vi ska tillbaka till kliniken i morgon och föehoppningsvis få tillbaka en blastis. Är sjukligt nervös varje gång telefonen ringer, vill ju inte att de ska ringa och säga att inga av de 7 befruktade har överlevt till dag 5.
Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)
Jag är nu på ruvardag 8 med 2 st blastocystor. Håller på med kladd-lutinus för fullt och än så länge finns ingen tillstymmelse till lätt rosa på pinnen. Känner dock varken några gravidkänningar eller menskänningar och jag är supernervös!! Brösten ömmar iofs lite till och från typ men det är väl lutinus som gör det.
Jag har tydligen endometerios så mensen brukar kännas tydligt när den kommer med smärts och upprörd mage.
Testdagen enligt kliniken är först 29/9, så lördag. Försöker hålla mig från av tjuvstarta.
Förstår hur du känner! Man vill ju gärna ha nåt symptom men samtidigt kan man ju inte lita på nåt när man tar dom där jäkla lutinus :P
Håller tummarna! Vi är rätt lika. Är på rd 12 med 2 dagars.
Nja har haft molvärk sen i lördags å ömma bröst har kommit tillbaka efter att ha varit borta två dagar.. mensen har alltid kommit på dag 28 varje ivf å det är idag. Velar om jag ska köpa hem ett grav test å ta ikväll eller inte :/
Någon mer som har en tanke kring vårt test? Såg ni något streck? Spännande att vi är 3 på samma dag nästan som ska testa... Jag fick åka in igår, då min mage svällde upp och började göra rejält ont! De såg då att äggstockarna reagerat kraftigt (de vet inte på vad) och ena var 10*6cm istället för 2*2... Samt att det var en del vätska i buken.
Så nu är jag inlagd och får endast gå ur sängen för toabesök som de mäter urinmängd och även vätskeintag och bukomfång.
Usch- det enda de sagt är att set kan vara ett tecken på grav men absolut inte säkert. Och nu orkar jag inte få reda på att det är negativt- det är mitt enda hopp just nu???? Någon annan som fått såhär tidigare?
Lycka till alla!
Tack för respons! De säger att det är en ös isf... Här ör bilden som togs igår.
Jag tog ett test nu på kvällen. Inte kissat på 2 timmar å det kom upp ett svagt streck. Är chockad <3
Åh grattis!!! Håller alla tummar att det stannar nu <3
Jag vågade aldrig testa. Mensen ska komma idag troligen. Har den inte gjort det testar jag ikväll.
[quote=79087618][quote-nick]authentic skrev 2018-09-25
Själv vågar jag inte testa alls, iofs inte testdag förrän lördag men jag har ju 2 stycken 5-dagars i mig så det ska väl ge utslag nu. Men jag skjuter på det ett tag till. Orkar inte med sorgen som kommer med ett misslyckat försök riktigt än. Har ju gjort 5 insättningar innan denna med 2 kemiska graviditeter och ett MA i vecka 14.
Rosa på lutinuspinnen och paniken sprider sig i kroppen. Att det aldrig ska vara våran tur då :(