• nypan78

IVF sommar/höst 2018

Hej!
    Jag börjar behandlingen med spray den 10 november, det är typ 8,5 år sedan sist. Chanserna är väl sådär men jag fyller 40 iår så det är nu eller aldrig. Någon mer som är "lite äldre" eller har dåligt AMH? Jag har typ 0.8 nu. Men det betyder ju inget bara man hittar guldägget....

• nypan78
    Akira Öken skrev 2018-10-30 21:37:53 följande:
    Hej! Vad roligt, då börjar du några dagar efter mig. Jag har första spray-dagen idag. :)

Gjorde ni en lyckad ivf för 8,5 år sedan?

Jag är 36 men har bra amh.
    Ja, det är längesedan nu, sonen fyller 8 i januari. EN lyckad frysbehandling var det, sedan några mirakel till...men nu är det ju sista chansen för mig känns det som. Lite galet. Inte lika stressad som då (innan första barnet kom till slut) men lite orolig över eventuella biverkningar och risk för överstimulering. Då hade vi inga problem iofs
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-12 21:34:51 följande:
    Du är igång med behandlingen nu va? Själv har jag sprayat i två veckor.
    Japp igång nu! Sprayat i 4 dagar, inga biverkningar än förutom nysningar. Du då?
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-13 09:10:59 följande:
    Det är onekligen lättare sagt än gjort!

Det är vi. Tänker att vi alla är det! Men det har verkligen varit toppar och dalar.

Vi har gjort återföring 3 av 5 gånger. En gång slutade alla sju dela sig och en gång dog alla 14 på labbet på grund av felhantering. Totalt 5 återföringar. Tyvärr inget plus någon av gångerna.
    Felhantering??? Låter oproffsigt, bytte ni klinik då eller fick en gratis behandling iallafall??
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-13 12:01:10 följande:
    Dag 15 idag. Inga direkta biverkningar. Nyser också en del och har under de senaste dagarna haft lätt huvudvärk som kommer och går. Imorgon ska vi till kliniken för ultraljud och blodprov och förhoppningsvis börjar vi med Menopur imorgon kväll.
    Får jag fråga vilken klinik? 
    Det blir Menopur här också. Hur många UL kontrolle brukar det bli under sprutperioden numera? Mår toppen än så länge, minns att jag fick kallsvettningar under sprayperioden sist (för 8-9 år sedan)...men samma läkemedel, Menopur blir det iallafall.
  • nypan78
    authentic skrev 2018-11-13 22:17:24 följande:
    Jag gör just nu långa protokollet och är inne på sprutdag 6 och har UL kontroll på torsdag. På telefon sist så verkar de som att de bara tänkt sig en koll men jag vet att jag varit på 2 någon av de tidigare gångerna också.
    De vet nog ungefär hur mycket man behöver om man gjort IVF tidigare. Tack! Det blir spännande...
  • nypan78

Snart dags för sprutor här också dvs om en vecka.

10 år sen senaste ivf för mig, minns inte men kan man ha samlag som vanligt under ivf eller ska man låta bli pga risker dvs "okontrollerade ägg" nära inpå äggplock?

• nypan78

Authentic hoppas ni lyckas nu.

Själv är jag lite förvirrat. Har sprayat i 11 dagar och fick min blödning igår precis som vanligt. Skulle ringa kliniken då och de säger att då ska jag börja med sprutor ikväll! Redan? Trodde man skulle spraya i dryga 2 v oavsett mensen eller den där blödningen man får. Min kropp är ju som en klocka och började blöda precis samma dag som mensen ....

Samma instruktioner för er?? När jag gjorde min första ivf för 10 år sedan sprayade jag längre då jag hade typ ingen cykel alls då..

• nypan78

Oj så olika det verkar vara, kanske åldersberoende. Jag är 39 och ngn koll innan spraystart verkar inte vara aktuell. Ska inte spraya alls under sprutperioden - för 10 år sedan gjorde jag det.

Pratat med kliniken igen och kan köra igång med sprutorna om 2 dgr för att inte röra till det i planeringen..mannen ska på tjänstresa större delen av v49. Jösses..hoppas vi prickar in lördag då

• nypan78
    Akira Öken skrev 2018-11-21 18:15:40 följande:
    Jag säger som Hoppomliv: cirka 14-16 dagar med spray. Antar att de anpassar behandlingen efter person. Men har även för mig att jag läste rätt nyligen att man brukar spraya 2-3 veckor innan hormonstimulering påbörjas. Vilka läkemedel ska du använda efter sprayen?
    det blir menopur som tidigare. Fick nu erbjudande om att skjuta på sprutstart 2 dagar, vore ju en lättnad..
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018