• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Inalina
    Kumminsilver skrev 2018-08-23 07:10:10 följande:
    Saner skrev 2018-08-22 14:36:05 följande:
    Usch så tråkigt du känner så? Är det en känsla eller har du börjat få ont eller nått? Du kanske ska vara hemma några dagar å vila dig....viktigt lyssna på kroppen å ens känslor.
    Jag hade bara en stark känsla av att det inte tagit sig. Var väl rädd och gett upp hoppet. Nu imorse har jag gråtit igen men av andra anledningar... Vaknade av att jag drömde att jag hade ett positivt graviditetstest. Blev besviken när jag vaknade men bestämde att gå upp och testa bara för det... POSITIVT! Är så sjukt glad och lättad, men samtidigt orolig. Hoppas verkligen att det går hela vägen nu denna gången efter alla försök och missfall jag haft.

Åh grattis!!!! Skrattande Vad härligt att vakna upp till ett plus! försök att stilla din oro och våga tro på att det ska gå! förstår att man är försiktig i sina tankar speciellt så här tidigt och med din historik, men förhoppningsvis är det ju er tur nu Hjärta
  • Inalina
    hoppas 2014 skrev 2018-08-22 23:54:34 följande:
    Jag blev bara så osäker när ja inte hade recept på ägglossningssprutan ens :s Har tidigare gjort ett FET men då var orsaken ett misslyckat ET då det inte blev äggplock pga för få blåsor.. Tack för de lugnande orden :)
    ah jag förstår, ja man blir lätt lite förvirrad här i IVF svängen!! =)
  • Wishful

Jag hade bara en stark känsla av att det inte tagit sig. Var väl rädd och gett upp hoppet. Nu imorse har jag gråtit igen men av andra anledningar... Vaknade av att jag drömde att jag hade ett positivt graviditetstest. Blev besviken när jag vaknade men bestämde att gå upp och testa bara för det... POSITIVT! Är så sjukt glad och lättad, men samtidigt orolig. Hoppas verkligen att det går hela vägen nu denna gången efter alla försök och missfall jag haft.

Vad roligt! Grattis!!!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-22 15:09:31 följande:
    jaha jag ska göra stimulerat försök med VUL på dag 10 i cykeln så de ser att slemhinnan tjockat till sig som den ska så det är bra läge för återföring denna månaden.

Men det funkar kanske inte så i en naturlig cykel förstår jag då, det verkar ju väldigt enkelt och okomplicerat tycker jag! jag hoppas verkligen de klarar upptiningen, det blir ju rätt mkt press på de där stackars eskimåerna när jag ska resa från Prag för att stoppa in och hämta hem dem...

Ja just det, du gjorde i stimulerad cykel :) då förstår jag!

haha ja, det är ju ganska mycket som måste stämma, och fixas och så eftersom du reser så långt. Hur många har ni i frysen? 

• Mjbo
    Wishful skrev 2018-08-22 16:10:58 följande:
    Välkommen! Jag väntar just nu på glad gubbe på ÄL-testet för FET i naturlig cykel. Hoppas att den glada gubben inte ska dyka upp så att dagen för återföring hamnar på en helg när kliniken inte har öppet. De hände här innan sommaren.

Tack!

Min förmodligen sista mensdag är idag, så jag ska väl börja väntandet jag med strax. Borde ha ägglossning om ca en vecka eller lite till. Så din klinik gör inte återföringar på helger?? Gud va konstigt ändå? eller?? Ska man vänta en hel månad då extra för att de hamnar på en helg, gud va surt alltså.... :/ 

Hoppas att du inte behöver det denna månaden nudå :)

• Mjbo
    Saner skrev 2018-08-22 14:36:05 följande:
    Usch så tråkigt du känner så? Är det en känsla eller har du börjat få ont eller nått? Du kanske ska vara hemma några dagar å vila dig....viktigt lyssna på kroppen å ens känslor.

MEN! stort grattis till dig! Vilken lycka! <3 
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-23 10:09:06 följande:

Tack!

Min förmodligen sista mensdag är idag, så jag ska väl börja väntandet jag med strax. Borde ha ägglossning om ca en vecka eller lite till. Så din klinik gör inte återföringar på helger?? Gud va konstigt ändå? eller?? Ska man vänta en hel månad då extra för att de hamnar på en helg, gud va surt alltså.... :/ 

Hoppas att du inte behöver det denna månaden nudå :)

Håller med, jag menar risken att det är på en lö/sö är ju ändå ganska stor då det gäller 2 av 7 dagar i veckan!! =(

min klinik i Prag gör återföring och ÄP även på lördagar men har stängt på söndagar - men jag hade inte kunnat gjort vare sig äggplock eller återföring under någon av mina IVFer på din klinik, då jag alltid behövt göra detta på lördagar...
    men jag antar att det inte är en privat klinik?
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-23 10:01:31 följande:

Ja just det, du gjorde i stimulerad cykel :) då förstår jag!

haha ja, det är ju ganska mycket som måste stämma, och fixas och så eftersom du reser så långt. Hur många har ni i frysen? 

jag har 2 i frysen, men inte av 'toppkvalitet' som jag förstod.. så jag hoppas de klarar av upptiningen...Skäms
  • Akira Öken

Men vad härligt! Grattis!
  • Akira Öken
    hoppas 2014 skrev 2018-08-23 00:39:16 följande:

När är det dags för er?

Stimulering pågår och jag gissar att vi kommer att få besked imorgon på uljtraludet om vilken dag ägguttaget blir.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018