• Anonym (Ts)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Till styvföräldrar som är missnöjda, ni andra kan hålla er härifrån! Pretton och besserwissers, hitta en egen tråd! Här riktar jag mig ENDAST till missnöjda styvföräldrar. Jag vill bolla och dela upplevelser.

Vad är just DU missnöjd med, dela med er. Jag är väldigt missnöjd med min situation iallafall och behöver lite brainstorming.

• Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-23 08:30:21 följande:

Fy fasen vad bra! Heja din man, heja er! Härligt att få sån revansch, det gör så mycket det lilla! Det är grundläggande för mindre frustration åtminstone. Det kan bara stärka er och GIVETVIS ska du och era barn involveras, varför inte?? Vem säger att just den första frun och barn alltid är viktigast, är liksom inte alla barn lika viktiga? Ska man brännmärkas för livet för att man skiljer sig, absolut inte. Nu är NI viktigast och hans barn får passa in i pusslet och ni med det. Exet får fixa sitt eget pussel och sen får ni mötas nånstans på mitten.

Tackar!!
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Vuxet) skrev 2018-09-23 09:17:56 följande:

Nu förstår man hur konflikter med ex i styvfamiljer börjar. Hon har en önskan om att få göra något med sitt eget barn och får som svar att hon kan göra det med dig och dina barn? Och nu sitter du och är nöjd för att han minsann har visat henne?

Det handlar alltså inte om att det inte gick eller att det skulle stöka till det för er utan om att visa att ni är de viktiga? Men grattis, hoppas att hon gör likadant mot er när ni får behov av att byta någon gång.

Men du har ju missat hela poängen totalt!

Det var inga problem alls att byta vecka det fick hon gärna göra. Det var att hon vill ha bekräftelse för att hon är så himla duktig med deras son som var störigt om du nu inte fattade det. Min kille fattade det och ville skoja till det med henne genom att skriva sms tillbaka att kul initiativ, det hade nog XX (jag) också tyckt var kul med mina barn.

Intressant också att det verkar befängt av mig eller min kille att bjuda till och försöka öppna dörrar till relation med hans barn och mina, men hade det varit åt andra håller, låt säga om jag och min kille hade ett gemensamt och vi skulle hitta på nåt kul med det barnet, så kan jag lova att vi hade fått skäll av dig och liknande personer för hur man kan hitta på nåt kul utan att ta med det tidigare barnet. (Inte för att vi skulle bete oss så men ändå)

Fy fan vilket hyckleri. Tvi.
  • molly50
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-23 18:50:04 följande:
    Märkligt resonemang. Man kan väl vara lite flexibel, och det kanske inte alls passade att de andra följde med. Kanske mamman ville göra nåt med sina väninnor och deras barn? Kanske ett evenemang som bara var just den veckan?
    Om det händer någon enstaka gång. Men om jag har tolkat Anonym (Bonusmamma) rätt så har detta hänt flera gånger under pappans veckor.
    Och varför byta hela veckan om det handlar om en dag?
    Carpe Diem
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-09-23 09:36:27 följande:

Håller med. Detta bevisar verkligen VARFÖR en del styvfamiljer inte fungerar.

Denna man (och styvmamman) betedde sig helt galet anser jag och den som fick lida i vanlig ordning är barnet.

Om styvmamman tyckte det vore en kul grej för hennes ungar får väl hon ta med sina ungar på det.

Ännu en hycklar-jvel. Hej

Det handlade ibte om att det inte var ok att byta vecka det var helt ok. Och självklart var det inte på allvar utan det skulke bli en lite kul grej då han skrev till henne exet att det var ett kul initiativ det hade min tjej och hennes barn säkert också tyckt var kul. Allt för att skapa en god relation att alla barnen är viktiga.

Men nej, de första barnen från tidigare relationer ska alltid få allt och de ska alltid få vara med över allt är den vanliga melodin man får höra av de tidigare fruarna. Sen ska exet alltid få all bekräftelse hon vill från sitt ex. Så verkar hycklare son du resonera.

Varken hans eller mina barn får nånsin lida för i min och min killes värld är alla barn lika viktiga.

Men exet kan glömma att min kille fortsätter bekräfta henne. Det var DET som var poängen här om du nu vägrade få in det i din torra skalle.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-23 10:15:58 följande:

Så då får hon inte ha sonen eftersom hon inte ville gå med dig och dina barn? Ni brukar säga att biomammorna använder barnen som maktmedel, men den här gången var det faktiskt du och din särbo som använde barnet som maktmedel.

Det handlade ju inte ens om att pappan ville vara med sonen den kvällen, utan om att visa att du är viktigare än henne. Herregud så löjligt!

Skulle aldrig någonsin använda nåt barn som maktmedel.

Både jag och min kille är noga med att låta alla barn trivas och aldrig npgra problem med att byta.

Däremot ville han knäppa exet på näsan lite för att hon söker bekräftelse hos honom över hur duktig hon är och han ville bara visa att han är med mig.
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (Annan) skrev 2018-09-23 11:40:25 följande:

Eller så blir tonårssonen jätteglad över att slippa gå med sin gamla mamma på ännu en aktivitet som hon påstår är rolig. Nu kan han få hänga med sina nya coola bonussyskon istället!

Fast så är det förstås inte. Tonårsbarn vill alltid vara med sina biologiska mammor som är goda och snälla istället för med bonussyskon som egentligen är onda påtvingade styvsyskon som de vill slippa.

Jag bara missförstår allt eftersom jag ser på mina egna tonårsungar som hellre har kul med bonussyskonen eller med sina andra kompisar istället för att som ensam tonåring gå på en aktivitet med en förälder.

• Anonym (andra sidan)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-09-23 19:44:44 följande:
    Skulle aldrig någonsin använda nåt barn som maktmedel.

Både jag och min kille är noga med att låta alla barn trivas och aldrig npgra problem med att byta.

Däremot ville han knäppa exet på näsan lite för att hon söker bekräftelse hos honom över hur duktig hon är och han ville bara visa att han är med mig.
    Jaha, det var nog inte många som gjorde kopplingen från "kan vi byta vecka" till "söker bekräftelse över hur duktig hon är".
  • Anonym (Bonusmamma)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-23 20:46:02 följande:

Jaha, det var nog inte många som gjorde kopplingen från "kan vi byta vecka" till "söker bekräftelse över hur duktig hon är".

Nej, det är inte säkert. Men det är inte första gången hon skriver utförligt hur och vart hon ska med sonen och det är på ett sånt sätt att om man hör hur hon formulerar sig så fattar man att det är bekräftelse hon söker för det är så onödig information emellan som kvittar för min kille att veta det är mer hon som vill ha det sagt på nåt vis. Svårt att förklara.
  • Anonym (Mm)
    Anonym (andra sidan) skrev 2018-09-23 20:46:02 följande:
    Det var många som drog helt andra slutsatser, att barnet användes som maktmedel, att mamman inte fick byta vecka, att sonen inte fick gå, att pappan ställde villkor. Det var mycket som lästes in isom inte fanns där men många missade det där lilla "på kul" som faktiskt stod där. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2018-09-23 21:02:07 följande:
    Nej, det är inte säkert. Men det är inte första gången hon skriver utförligt hur och vart hon ska med sonen och det är på ett sånt sätt att om man hör hur hon formulerar sig så fattar man att det är bekräftelse hon söker för det är så onödig information emellan som kvittar för min kille att veta det är mer hon som vill ha det sagt på nåt vis. Svårt att förklara.
    Du verkar helt sjukligt svartsjuk på din särbos exfru, nästan som besatt.

Att berätta vad man har för planer med deras GEMENSAMMA son är ett sätt att skapa god relation mellan föräldrarna och inte att "visa hur duktig hon är".
    Eller är din sambo en sån usel förälder så hon måste skriva utförligt vad hon gör med sonen för att lära honom?
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!