• Anonym (Ts)

Till er styvföräldrar som är missnöjda!

Till styvföräldrar som är missnöjda, ni andra kan hålla er härifrån! Pretton och besserwissers, hitta en egen tråd! Här riktar jag mig ENDAST till missnöjda styvföräldrar. Jag vill bolla och dela upplevelser.

Vad är just DU missnöjd med, dela med er. Jag är väldigt missnöjd med min situation iallafall och behöver lite brainstorming.

• Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!
  • Anonym (Ts)

NU VILL JAG PÅMINNA EN GÅNG TILL FÖR ER SOM INTE KAN LÄSA, DETTA ÄR INGEN RÄTTFÄRDIGA ELAKA MÄNNISKOR SIDA, DETTA ÄR FÖR OSS RIKTIGA STYVFÖRÄLDRAR SOM VERKLIGEN VET VAD VI PRATAR OM.

SLUTA ATT HOPPA PÅ MINA INLÄGG ELLER NÅNS INLÄGG SOM DELAR MED SIG, NI VET INTE ETT DUGG OCH HÄR ÄR INGA IDIOTER, DET FINNS FAKTISKT VERKLIGA PROBLEM BAKOM ORDEN! SÅ LÄGG NER MED ERT VET BÄST SNACK. NI VET INTE NÅT, NI FÅR TA PÅ ORDEN OM NI SKA VARA MED HÄR, ANNARS SÖK ANNAN TRÅD! OK?

• Anonym (Klassiker)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-13 07:20:26 följande:
    Nä vi har inte skyndat på nånting, det vet du ingenting om så tyvärr. Vi har inte valt nånting själva så nej tyvärr, du har så fel. Buhu att få hjälpa till med disken, Buhu att ha regler. Alltså nej, detta stämmer inte.

Dina erfarenheter är?...
    Mina erfarenheter är hur man vinner en vårdnadstvist.....
  • Ess
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-12 21:46:31 följande:
    Barnen är för gamla för det samt att pappan har försökt så många gånger att prata, men det bara rinner igenom hon svarar inte på samarbetet.
    Hur gamla är barnen?
    Kan han/ni inte börja fasa ut exet och prata med barnen direkt istället?
    Vad hade barnen tyckt om att komma hem till er och äta middag, precis som andra vänner och bekanta?
    Så att ni går ifrån det klassiska umgänget till att få en mer vuxen relation till varann.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-13 07:25:31 följande:

NU VILL JAG PÅMINNA EN GÅNG TILL FÖR ER SOM INTE KAN LÄSA, DETTA ÄR INGEN RÄTTFÄRDIGA ELAKA MÄNNISKOR SIDA, DETTA ÄR FÖR OSS RIKTIGA STYVFÖRÄLDRAR SOM VERKLIGEN VET VAD VI PRATAR OM.

SLUTA ATT HOPPA PÅ MINA INLÄGG ELLER NÅNS INLÄGG SOM DELAR MED SIG, NI VET INTE ETT DUGG OCH HÄR ÄR INGA IDIOTER, DET FINNS FAKTISKT VERKLIGA PROBLEM BAKOM ORDEN! SÅ LÄGG NER MED ERT VET BÄST SNACK. NI VET INTE NÅT, NI FÅR TA PÅ ORDEN OM NI SKA VARA MED HÄR, ANNARS SÖK ANNAN TRÅD! OK?

Lugna ner dig eller sök hjälp, lugnande medicin eller nåt! Det är inte sunt att bli sådär upprörd över ett inlägg på nätet så jag tror verkligen du behöver hjälp.

Detta är ett forum där ALLA får göra inlägg på trådstarten. Är det inte okej med dig får du prata med din gubbe irl eller om du har kontakt med någon annan vuxen, vän, släkting, terapeut eller nåt.

Du vill tydligen enbart ha svar från folk som stryker dig medhårs och tycker synd om dig.
    Men faktum är att du/ni faktiskt har skapat detta själva med ert beteende. Familje- och/eller parterapi för dig och gubben vore nog ett bra första steg.
    Du vill inte ha hem döttrarna och tydligen väljer den usla "pappan" dig framför sina egna barn. Så glöm hans ungar och försök ordna till den dysfunktionella situation dina ungar lever i iaf.
    Lycka till!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-09-13 07:35:53 följande:

Lugna ner dig eller sök hjälp, lugnande medicin eller nåt! Det är inte sunt att bli sådär upprörd över ett inlägg på nätet så jag tror verkligen du behöver hjälp.

Detta är ett forum där ALLA får göra inlägg på trådstarten. Är det inte okej med dig får du prata med din gubbe irl eller om du har kontakt med någon annan vuxen, vän, släkting, terapeut eller nåt.

Du vill tydligen enbart ha svar från folk som stryker dig medhårs och tycker synd om dig.

Men faktum är att du/ni faktiskt har skapat detta själva med ert beteende. Familje- och/eller parterapi för dig och gubben vore nog ett bra första steg.

Du vill inte ha hem döttrarna och tydligen väljer den usla "pappan" dig framför sina egna barn. Så glöm hans ungar och försök ordna till den dysfunktionella situation dina ungar lever i iaf.

Lycka till!

Men snälla människa läs trådstart, den är min och inte din! Så nej man får inte skriva vad man vill. Alltså sök hjälp själv, snälla! Du har enorma problem med att hoppa på folk och bara vara totalt genom elak, så nej här är det du som pratar om dig själv! Läs trådstarten igen, annars vet jag att du medvetet skriver på ren jäkelskap och det behöver du verkligen hjälp med! Att jag blir upprörd är för att detta är ett livs levande problem och att såna som du inte har hjärta nog att fatta det! Så sök hjälp med dina översitteri problem!

Lycka till med hjälpen och återkom när din ton och ditt uppsåt är av godo!
  • Anonym (Ts)
    Ess skrev 2018-09-13 07:35:22 följande:

Hur gamla är barnen?

Kan han/ni inte börja fasa ut exet och prata med barnen direkt istället?

Vad hade barnen tyckt om att komma hem till er och äta middag, precis som andra vänner och bekanta?

Så att ni går ifrån det klassiska umgänget till att få en mer vuxen relation till varann.

Ja men har du förslag på hur vi ska göra det utan att mamman ska vara inblandad och utan att de ska gå bakom ryggen på oss sen och enligt dom skvallra till mamma om vad som försiggår i vårt hem, fast det egentligen bara är rena lögner.. Hur gör vi tänker du?

Hur fasar vi ut exet? Hon är ju gud i barnens ögon (och jättefint att ha relation med sin mor) och påverkar dom negativt, typ om de är här och berättar att de fått pommes till middag, kan hon säga att hon inte tycker man ska äta pommes och så lagar hon oxfilé middag. Ungefär så. Eller som den gången när ena dottern fick köpa en examen klänning i sjuan hon fick välja själv och vi köpte även skor till som hon valde, mamman sa att klänningen var fel val och skorna för höga klackar så dottern fick en begagnad klänning i storlek större av sin mamma, och hade skor mamman fixat av sin kusin. Detta var heliga kläder för det kom från släkten. När vi sa nåt om det, skyllde mamman på dottern och tvärtom. Alltså det är såhär det är.. Så hur gör vi?
  • Anonym (Klassiker)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-13 06:03:09 följande:
    Ja verkligen, hon passar in på det. Pappan har tyvärr kommit så långt att han känner att hans barn inte vill veta av honom, då de tydligt visar det. Jag tycker det är så sjukt, det finns barn som far illa hos sina pappor på riktigt. Inte i detta fall, tvärtom. Han får liksom ingen respons och hur han än gör kan bara mamma göra rätt ändå. Det har ju framkommit förr hur hon suttit framför barnen och gråtit och sagt att pappa precis skällt ut henne i telefon. Såna saker. Det är så fckd up.
    Här beskriver du hur barnen far illa, hur barnen känner och visar att något är fel, dessa signaler dök inte upp bara ur tomma intet, utan det är något som pågått ett längre tag.
    Psykisk misshandel är det samma som fysisk, vilket resulterar i att barnen far illa, skulle något barn hamna efter eller få något problem i skolan så kan mamman använda detta som försvar, samt hänvisa att det kommer från er så vinner hon i alla lägen.
    Får hon det bevisat av socialen, barnen beskriver hur dom mår dåligt hos er, så har ni tappat allt med dessa barn, då har ni bara vv-helg umgänge som max.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Klassiker) skrev 2018-09-13 07:54:33 följande:

Här beskriver du hur barnen far illa, hur barnen känner och visar att något är fel, dessa signaler dök inte upp bara ur tomma intet, utan det är något som pågått ett längre tag.

Psykisk misshandel är det samma som fysisk, vilket resulterar i att barnen far illa, skulle något barn hamna efter eller få något problem i skolan så kan mamman använda detta som försvar, samt hänvisa att det kommer från er så vinner hon i alla lägen.

Får hon det bevisat av socialen, barnen beskriver hur dom mår dåligt hos er, så har ni tappat allt med dessa barn, då har ni bara vv-helg umgänge som max.

Fast pappan har ju inte skällt ut henne, de har diskuterat.. Och vem gör ens så inför sina barn? Så nej det kommer inte från oss. Isåfall hade vi kunnat lösa det.
  • Anonym (Klassiker)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-13 07:57:24 följande:
    Fast pappan har ju inte skällt ut henne, de har diskuterat.. Och vem gör ens så inför sina barn? Så nej det kommer inte från oss. Isåfall hade vi kunnat lösa det.
    Fast nu är ni här, vem som dragit det hit har inget med saken o göra,om mamman använder sig av umgängessabotage eller inte, men hon utnyttjar läget iallafall. i Sverige finns inget umgängessabotage eller PAS  som det kallas, inget soc eller tingsrätt får använda utom i vissa specifika fall där det är riktigt uppenbart.

Det ni ska veta är att en förälder har inte rätt till sina barn, utan lagen är att barn har rätt till sina föräldrar, nu har dom en mot vilja till er, det är det ni måste vända, enda sättet är o visa kärlek och omsorg,på såsätt vinna tillbaka barnen, nu visar dom tydliga tecken på missnöje, enda ni kan göra är och försöka vända trenden. med fler regler kommer ni mest troligt förskjuta dom mer.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Klassiker) skrev 2018-09-13 08:10:27 följande:

Fast nu är ni här, vem som dragit det hit har inget med saken o göra,om mamman använder sig av umgängessabotage eller inte, men hon utnyttjar läget iallafall. i Sverige finns inget umgängessabotage eller PAS  som det kallas, inget soc eller tingsrätt får använda utom i vissa specifika fall där det är riktigt uppenbart.

Det ni ska veta är att en förälder har inte rätt till sina barn, utan lagen är att barn har rätt till sina föräldrar, nu har dom en mot vilja till er, det är det ni måste vända, enda sättet är o visa kärlek och omsorg,på såsätt vinna tillbaka barnen, nu visar dom tydliga tecken på missnöje, enda ni kan göra är och försöka vända trenden. med fler regler kommer ni mest troligt förskjuta dom mer.

Men lägg ner, vi tänker väl inte ändra regler efter mamman heller och försumma våra egna.

1. Hos mamma får man övningsköra när man är 14 - Ja vi gör så och hamnar i fängelse.

2. Hos mamma får man cykla utan hjälm under 15 - Ja vi gör så och betalar böter.

3. Hos mamma får man slippa plocka in efter sig - Ja vi gör så och blir deras pigor.

4. Hos mamma får man bada i älven utan vuxen tillsyn - Ja vi gör så och sjunger på begravningen.

5. Hos mamma får man ro eka utan flytväst mitt på älven - Ja vi gör så och sjunger igen på begravningen, OM vi får permission från finkan.

6. Hos mamma får man sköta sig själv medan vuxna festar hela natten - Ja vi gör så och hoppas att de ätit mat och borstat tänderna.

7. Hos mamma får man pierca sig med hemmagjord piercing maskin - Ja vi gör så och åberopar bästa vän kortet!

8. Hos mamma behöver man inte göra läxor - för då får man ångest och det ska inte barn ha! Håller med!

9. Hos mamma får man stanna hemma från skolan när man väljer själv - Ja vi gör så och gnäller sen på varför ungarna aldrig flyttar hemifrån.

Alltså jag orkar inte ens fortsätta. Vänd på det, varför ska inte mamman ta till sig våra regler? Ingen ska väl bestämma över nån annans hushåll, jag är ju mamma hos mig och hon hos sig. Mina ungar har mig som mamma, inte henne så varför i hela friden ska hennes regler gälla mina barn och hushåll?!? Näru. Inte med dom reglerna iallafall! Brist på regler snarare. Barn ska ha regler, det mår de bra av och att hjälpa till gör dom till ansvarstagande. Se nu, mina barn är hjälpsamma varelser, hennes tjuter och vägrar vara här, mina får beröm från skolan av att vara fina vänner och människor, flitiga barn och att de är såna fina ärliga barn! Om nån blir mobbad på skolan är det mina barn som går fram, hennes umgås med mobbarna, ena hennes dotter umgås med tjejer som mobbar min ena dotter och skyller på grupptryck. Min dotter som blir mobbad säger jag är stark mamma det är inte dom! Hon är stark att gå till skolan varje dag, trots hån hon stöter på från gänget som mammans dotter är med i. Att inte ens försvara sin s.k familj.. Äldsta dottern tar omvägar i korridoren och nekar till alla att de känner varann. Alltså så nej tack den mammans uppfostrings metoder är jag inte nog impad av för att anamma!
Svar på tråden Till er styvföräldrar som är missnöjda!