Anonym (Klassiker) skrev 2018-09-13 08:10:27 följande:
Fast nu är ni här, vem som dragit det hit har inget med saken o göra,om mamman använder sig av umgängessabotage eller inte, men hon utnyttjar läget iallafall. i Sverige finns inget umgängessabotage eller PAS som det kallas, inget soc eller tingsrätt får använda utom i vissa specifika fall där det är riktigt uppenbart.
Det ni ska veta är att en förälder har inte rätt till sina barn, utan lagen är att barn har rätt till sina föräldrar, nu har dom en mot vilja till er, det är det ni måste vända, enda sättet är o visa kärlek och omsorg,på såsätt vinna tillbaka barnen, nu visar dom tydliga tecken på missnöje, enda ni kan göra är och försöka vända trenden. med fler regler kommer ni mest troligt förskjuta dom mer.
Men lägg ner, vi tänker väl inte ändra regler efter mamman heller och försumma våra egna.
1. Hos mamma får man övningsköra när man är 14 - Ja vi gör så och hamnar i fängelse.
2. Hos mamma får man cykla utan hjälm under 15 - Ja vi gör så och betalar böter.
3. Hos mamma får man slippa plocka in efter sig - Ja vi gör så och blir deras pigor.
4. Hos mamma får man bada i älven utan vuxen tillsyn - Ja vi gör så och sjunger på begravningen.
5. Hos mamma får man ro eka utan flytväst mitt på älven - Ja vi gör så och sjunger igen på begravningen, OM vi får permission från finkan.
6. Hos mamma får man sköta sig själv medan vuxna festar hela natten - Ja vi gör så och hoppas att de ätit mat och borstat tänderna.
7. Hos mamma får man pierca sig med hemmagjord piercing maskin - Ja vi gör så och åberopar bästa vän kortet!
8. Hos mamma behöver man inte göra läxor - för då får man ångest och det ska inte barn ha! Håller med!
9. Hos mamma får man stanna hemma från skolan när man väljer själv - Ja vi gör så och gnäller sen på varför ungarna aldrig flyttar hemifrån.
Alltså jag orkar inte ens fortsätta. Vänd på det, varför ska inte mamman ta till sig våra regler? Ingen ska väl bestämma över nån annans hushåll, jag är ju mamma hos mig och hon hos sig. Mina ungar har mig som mamma, inte henne så varför i hela friden ska hennes regler gälla mina barn och hushåll?!? Näru. Inte med dom reglerna iallafall! Brist på regler snarare. Barn ska ha regler, det mår de bra av och att hjälpa till gör dom till ansvarstagande. Se nu, mina barn är hjälpsamma varelser, hennes tjuter och vägrar vara här, mina får beröm från skolan av att vara fina vänner och människor, flitiga barn och att de är såna fina ärliga barn! Om nån blir mobbad på skolan är det mina barn som går fram, hennes umgås med mobbarna, ena hennes dotter umgås med tjejer som mobbar min ena dotter och skyller på grupptryck. Min dotter som blir mobbad säger jag är stark mamma det är inte dom! Hon är stark att gå till skolan varje dag, trots hån hon stöter på från gänget som mammans dotter är med i. Att inte ens försvara sin s.k familj.. Äldsta dottern tar omvägar i korridoren och nekar till alla att de känner varann. Alltså så nej tack den mammans uppfostrings metoder är jag inte nog impad av för att anamma!