• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Delinda

Grattis! Hoppas verkligen det samma sker för mig. Vad som oroar mig är att jag öppnat de digitala testen och tycker inte att remsorna i blivit starkare.

Ska på tidigt VUL idag så får hoppas det ser bra ut då.

Barnlängtan31år skrev 2019-06-27 22:19:57 följande:

Det behöver inte alls vara någon fara! Jag tog ett på 5+2 och fick 2-3. Tog ett sedan dagen efter, 5+3 och då fick jag 3+ :)

• mso17

[quote=79675974][quote-nick]t123 skrev 2019-06-07 22:14:06 följande:[/quote-nick]Åh grattis!! :) Skriv privat till mig så fixar jag![/

Finns det fortfarande plats kvar i FN-gruppen? Hur skriver man privata meddelanden? Är ny här...????

• mso17

Hej!

Ny här och har plussat. Det gick dock väldigt snabbt och jag har iiiingen koll på i vilken vecka jag är i eller när jag hade mens ???? Tror jag hade det första eller andra veckan i maj och sen när jag skulle få nästa i juni (antingen första eller andra veckan i juni) så kom det bara en miniblödning som väckte mina misstankar. Gjorde första testen runt midsommar och plussade. Nojig som jag är köpte jag ett digitalt häromdagen som visade 3+ så frågan är om jag är i v 6 eller 7? Har inte fått tid hos barnmorska förrän 15/7. Har inget illamående endast mensvärk, lite ömma bröst, hungrig och trött.

Förstföderska Sthlm, 38 år ??

• mso17

[quote=79721073][quote-nick]mso17 skrev 2019-06-28 08:39:05 följande:[/quote-nick]Hej!

Ny här och har plussat. Det gick dock väldigt snabbt och jag har iiiingen koll på i vilken vecka jag är i eller när jag hade mens ???? Tror jag hade det första eller andra veckan i maj och sen när jag skulle få nästa i juni (antingen första eller andra veckan i juni) så kom det bara en miniblödning som väckte mina misstankar. Gjorde första testen runt midsommar och plussade. Nojig som jag är köpte jag ett digitalt häromdagen som visade 3+ så frågan är om jag är i v 6 eller 7? Har inte fått tid hos barnmorska förrän 15/7. Har inget illamående endast mensvärk, lite ömma bröst, hungrig och trött.

Förstföderska Sthlm, 38 år ??[/

Skulle alltså inte vara frågetecken utan emojis

• Barnlängtan31år
    Delinda skrev 2019-06-28 06:48:51 följande:

Grattis! Hoppas verkligen det samma sker för mig. Vad som oroar mig är att jag öppnat de digitala testen och tycker inte att remsorna i blivit starkare.

Ska på tidigt VUL idag så får hoppas det ser bra ut då.

Tack:)

Jag läste så himla mycket om CB när jag bara fick 2-3 och då skrev flera att man inte kan gå på styrkan på strecken. Men förstår verkligen din oro! Men som sagt, det behöver inte ALLS vara någon fara!

Stort lycka till idag!!!
  • Ritzy
    Carrie123 skrev 2019-06-27 17:14:33 följande:

Ar din kille fran UK eller svensk? Min man ar amerikansk och vi hade redan planerat att forsoka flytta dit innan jag blev gravid och nu kanns allt ganska ostrukturerat haha! Jag ska pa inskrivning i slutet av juli har tror jag, men sen ska jag spendera augusti i sverige och skriva in mig dar med (skont att ha nagon att kontakta och fa rad av) och fick en tid 5/8. Vi vet inte nar flytten till USA gar an sa jag hoppas att vi vet lite mer snart. Jag har inget visum an (det tar typ ett ar och vi ansokte for 5 manader sedan...), men jag kan alltid aka dit pa ESTA som turist i 3 manader at gangen. Sa lange vi kan ses mycket och planera in vart jag befinner mig nar jag foder barn sa kommer det ju ga bra haha! Jag ar ju extremt organiserad och gillar planering sa lite stressigt kanns det hehe.

Haha, det vänder upp och ner på en hel del att bli gravid! xD Åh, förstår att det känns lite jobbigt när man gillar planering och allt är uppe i luften. Det är lite samma för oss! Min kille är från London och hans föräldrar har ett hyfsat rymligt hus så vi flyttar in där i september när kontraktet på vår lägenhet går ut. Vi tänkte flyttat till Sverige då, men nu vill vi bo kvar så vi kan få föräldrapeng här, annars går vi miste om en hel del pengar. Sen ordnar vi med flytt till Sverige medan vi bor där och har det färdigt till våren/sommaren 2020... Det är planen I alla fall. Är det första barnet för dig då?
  • Carrie123
    Ritzy skrev 2019-06-28 11:43:28 följande:
    Haha, det vänder upp och ner på en hel del att bli gravid! xD Åh, förstår att det känns lite jobbigt när man gillar planering och allt är uppe i luften. Det är lite samma för oss! Min kille är från London och hans föräldrar har ett hyfsat rymligt hus så vi flyttar in där i september när kontraktet på vår lägenhet går ut. Vi tänkte flyttat till Sverige då, men nu vill vi bo kvar så vi kan få föräldrapeng här, annars går vi miste om en hel del pengar. Sen ordnar vi med flytt till Sverige medan vi bor där och har det färdigt till våren/sommaren 2020... Det är planen I alla fall. Är det första barnet för dig då?
    Ja, detta blir vart forsta! Jag tror nog inte ens vi hade kunnat fa foraldrapenning har pa Irland sa det ar skont att ni kan fa det i London. Vet att det ar en del skillnader mellan landerna aven om manga tror att bada ar UK haha! Skont anda att ni har en hyfsad plan och skont att ni har familj nara. Vi har ju min familj i Sverige och hans familj i USA. Aven om vi nog inte kommer bo i samma stat sa kommer det bara vara ett par timmar pa ett flyg (de gar dessutom sa ofta) sa vi kommer anda ha hyfsat nara till familjen sen. Det var mitt krav!
  • idisslaren

Hej.. Jag har idag varit på ultraljud. (Har under tidigare graviditet fått blodpropp så behöver börja förebyggande medicinering.) Hade dock hoppats på  att få se ett litet hjärta som slog men det var för tidigt och så pass att man inte ens kunde säga om fostret levde eller ej. Det var "nästan" rätt storlek men några dagar mindre än det borde varit enligt sista mens men nu fick jag bara massa hjärnspöken. Har två friska barn men mellan dom fick jag två missfall. En gång var vi in på sånt här tidigt ultraljud och barnet var lite för litet för den vecka jag var i även då men hjärtat slog. Några dagar senare fick jag missfall. När man väl ser hjärtat slå ökar missfallsrisken avsevärt men eftersom man inte kunde se det idag blir jag orolig :( bara hålla tummarna och önskar jag inte behövt åka in så hade jag inte behövt fundera på det här.

• Cis
    Tottisen skrev 2019-06-27 16:00:21 följande:

Grattis! Fan vilken häftig årspresent..:- D

Är det första barnet?

Hihi Tack. Grattis till ert plus också. Ja det var grymt faktiskt. :)

Japp första barnet! För er också?
  • Cis
    Nube skrev 2019-06-27 16:42:29 följande:

Grattis! Vi kommer inte heller att ta reda på kön, gjorde inte det med dottern heller och det var fantastiskt sedan när hon föddes att få veta att det var en flicka. Kan verkligen rekommendera :)

Tack detsamma! Åå vad häftigt! :D vilken upplevelse!
Svar på tråden BF februari 2020