• notnaxd

3-månaders vaccination

Hej!

Min dotter är nu 3 månader och nästa vecka är det dags för vaccination. Jag känner mig orolig över att de ska spruta in dessa vaccinationer och alla på samma gång. Har även övervägt att inte vaccinera.

Min fråga till er är om ni har vaccinerat era små barn eller om ni har struntat i det?

För och nackdelar?

Mvh

• Svar på tråden 3-månaders vaccination
  • Fialotta75

[quote=79846362][quote-nick]Nike76 skrev 2019-08-21 12:12:32 följande:[/quote-nick]nyadagbladet.se/halsa/studie-visar-att-icke-vaccinerade-barn-ar-friskare-an-vaccinerade/&fbclid=IwAR1X2mJr-iHf4DPsaxg9TLqm6LMoeY3KvxqGwRlW0LWgKhTczJUfrf_aZFs

Läs studien längst ner i PDF format. Från 2017. Den har ej tagits bort än. Som studien från 89 gjorde som påvisade samband med autism.[/

Du ljuger som den blinde slåss. Studien du refererar till publicerades i Frontiers in Public Health och drogs tillbaka en vecka efter publicering då resultaten inte stämde. Så den är alltså tillbakadragen (något du hävdar att den inte är....). I ett tidigare inlägg i tråden hävdar du att Gardasil (vaccin mot HPV - livmoderhalscancer) orsakar POTS. Detta påstående stämmer inte heller. Det är vetenskapligt belagt att Gardasil inte orsakar detta tillstånd. Som vanligt massa vaccinationsskeptiskt svammel utan att pålitliga referenser.....

• Nike76
    Fialotta75 skrev 2019-08-21 13:45:22 följande:

[quote=79846362][quote-nick]Nike76 skrev 2019-08-21 12:12:32 följande:[/quote-nick]nyadagbladet.se/halsa/studie-visar-att-icke-vaccinerade-barn-ar-friskare-an-vaccinerade/&fbclid=IwAR1X2mJr-iHf4DPsaxg9TLqm6LMoeY3KvxqGwRlW0LWgKhTczJUfrf_aZFs

Läs studien längst ner i PDF format. Från 2017. Den har ej tagits bort än. Som studien från 89 gjorde som påvisade samband med autism.[/

Du ljuger som den blinde slåss. Studien du refererar till publicerades i Frontiers in Public Health och drogs tillbaka en vecka efter publicering då resultaten inte stämde. Så den är alltså tillbakadragen (något du hävdar att den inte är....). I ett tidigare inlägg i tråden hävdar du att Gardasil (vaccin mot HPV - livmoderhalscancer) orsakar POTS. Detta påstående stämmer inte heller. Det är vetenskapligt belagt att Gardasil inte orsakar detta tillstånd. Som vanligt massa vaccinationsskeptiskt svammel utan att pålitliga referenser.....

Jösses. Kan lägga ut hur mycket som helst. Men allt kommer ifrågasättas. Läs på om hur läkemedelsbranchen fungerar. Läs på varför de oftast klarar sig att betala ut skadestånd. Jag vet hur den fungerar. Jag vet baksidan av vacciner. Läs biverkningar på FASS. Börja där.
  • sextiotalist
    Nike76 skrev 2019-08-21 14:05:07 följande:
    Jösses. Kan lägga ut hur mycket som helst. Men allt kommer ifrågasättas. Läs på om hur läkemedelsbranchen fungerar. Läs på varför de oftast klarar sig att betala ut skadestånd. Jag vet hur den fungerar. Jag vet baksidan av vacciner. Läs biverkningar på FASS. Börja där.
    Det får du nog räkna med. För det första ska allt ifrågasättas, varje vetenskaplig rapport ska ifrågasättas. Den rapporten som du länkade till hade uppenbarligen felaktigheter så den har tagits bort.
    Ja, jag kollade biverkningarna och de allvarliga var så få att de inte ens gick att ta fram en frekvens utifrån tillgänglig data.
    Sedan ska man ta upp alla biverkningar, även om det skulle var en på miljonen som får den. Hade man inte gjort det, så hade man varit oetisk.
    Du skriver att man inte rapporterar in, att man även tar in biverkningar som är ovanliga, innebär ju att biverkningar rapporteras in.
    Det finns ALLTID en baksida av all läkemedel. Det har ju med att läkemedel (även vaccin) har en påtvingad effekt. Alternativet är sockerpiller.
    Skulle vara intressant att se motsvarande lista på "biverkningar" av t.ex mässlingen. Skulle tippa på att allvarliga biverkningar som dödsfall hade kommit med. Även de andra biverkningarna som är ovanliga hade nog kommit med (flertalet av dessa)
  • sextiotalist
    Här har du följdsjukdomar av mässlingen

Följdsjukdomar förekommer framför allt hos barn under fem år, personer över 20 år och personer som har en sjukdom eller läkemedelsbehandling som försvagar motståndskraften. 

De vanligaste följdsjukdomarna vid mässling är öroninflammation (7?9 %), diarré (8 %), lunginflammation (1?6 %) eller bakterieinfektion i andningsvägarna. Mässling försämrar kroppens förmåga att försvara sig mot andra sjukdomar i allt från en vecka till och med två år. 

En sällsynt komplikation är mässlingsrelaterad encefalit, dvs. hjärninflammation (0,5?1 fall per 1 000 insjuknade). 

Mässling leder till döden i 1?3 fall av 1 000 insjuknade

En mycket sällsynt, dödlig följdsjukdom av mässling, subakut skleroserande panencefalit (SSPE), uppstår hos 1 av 100 000 insjuknade. 
    Denna låter väldigt obehaglig

• Nike76
    sextiotalist skrev 2019-08-21 14:21:45 följande:

Här har du följdsjukdomar av mässlingen

Följdsjukdomar förekommer framför allt hos barn under fem år, personer över 20 år och personer som har en sjukdom eller läkemedelsbehandling som försvagar motståndskraften. De vanligaste följdsjukdomarna vid mässling är öroninflammation (7?9 %), diarré (8 %), lunginflammation (1?6 %) eller bakterieinfektion i andningsvägarna. Mässling försämrar kroppens förmåga att försvara sig mot andra sjukdomar i allt från en vecka till och med två år. 

En sällsynt komplikation är mässlingsrelaterad encefalit, dvs. hjärninflammation (0,5?1 fall per 1 000 insjuknade). 

Mässling leder till döden i 1?3 fall av 1 000 insjuknade. 

En mycket sällsynt, dödlig följdsjukdom av mässling, subakut skleroserande panencefalit (SSPE), uppstår hos 1 av 100 000 insjuknade. 

Denna låter väldigt obehaglig

Handlar fortfarande inte om hur följdsjukdomar är. Det vet jag. Handlar om att ingen ska behöva skadas av vaccin. Typ nollvision.
  • sextiotalist
    Nike76 skrev 2019-08-21 14:25:29 följande:
    Handlar fortfarande inte om hur följdsjukdomar är. Det vet jag. Handlar om att ingen ska behöva skadas av vaccin. Typ nollvision.
    Ja, det är absolut det bästa, men då måste vi ta bort alla allergier t.ex, scanna alla barn innan vaccination, för att veta med säkerhet att det inte finns någon bakomliggande sjukdom eller genetisk disposition som gör att barnet reagerar kraftigt på vaccinet.
    Alla barn får inte vaccineras, då man vet att det redan har bakgrundssjukdomar som gör att kroppen inte kan hantera detta smittämne, eller allergier. Och tack vare att vi andra vaccinerar, så behöver inte dessa barn vaccineras.
    Din flicka tillhör den gruppen som inte borde fått vaccin.
  • Myrkrypet
    nja, när man läser på FASS då du nu vill att vi läser, ja länkar för att andra ska kunna se hur galet detta är: 
    https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19980717000112

s
    å är det så otroligt få allvarliga biverkningar att det inte ens går att ta fram ordentliga siffror på det. Däremot står det om encefalit: Encefalit har rapporterats med en frekvens på mindre än 1 av 10 miljoner doser. Risken för att få encefalit efter vaccination är mycket lägre än risken att få encefalitorsakad av naturliga sjukdomar (mässling: 1 på 1000 till 2000 fall; påssjuka: 2?4 på 1000 fall; röda hund: cirka 1 på 6000 fall).

så det är alltså troligare att få encefalit av naturliga orsaker än vccination: med andra ord, den som drabbats av encefalig efter vaccination hade mest troligt drabbats ändå av naturliga orsaker. Du har inget på fötterna. Och jag förstår genom att läsa dina inlägg att du gillar konspirationsteorier och skrämselpropaganda.
  • Nike76
    Myrkrypet skrev 2019-08-21 15:12:51 följande:

nja, när man läser på FASS då du nu vill att vi läser, ja länkar för att andra ska kunna se hur galet detta är: 

www.fass.se/LIF/product&nplId=19980717000112

så är det så otroligt få allvarliga biverkningar att det inte ens går att ta fram ordentliga siffror på det. Däremot står det om encefalit: Encefalit har rapporterats med en frekvens på mindre än 1 av 10 miljoner doser. Risken för att få encefalit efter vaccination är mycket lägre än risken att få encefalitorsakad av naturliga sjukdomar (mässling: 1 på 1000 till 2000 fall; påssjuka: 2?4 på 1000 fall; röda hund: cirka 1 på 6000 fall).

så det är alltså troligare att få encefalit av naturliga orsaker än vccination: med andra ord, den som drabbats av encefalig efter vaccination hade mest troligt drabbats ändå av naturliga orsaker. Du har inget på fötterna. Och jag förstår genom att läsa dina inlägg att du gillar konspirationsteorier och skrämselpropaganda.

Försök att föreställa dig att ditt barn får vaccin. Inom 20 timmar har ditt barn tappat all hud och ligger nedsövd. Samtidigt som du får höra att hon kanske inte överlever natten. Skrämselpropaganda? Vår verklighet. Nä har inget på fötterna. Men mycket kunskap i huvudet om vaccinationers baksida.
  • sextiotalist
    Nike76 skrev 2019-08-21 15:31:56 följande:
    Försök att föreställa dig att ditt barn får vaccin. Inom 20 timmar har ditt barn tappat all hud och ligger nedsövd. Samtidigt som du får höra att hon kanske inte överlever natten. Skrämselpropaganda? Vår verklighet. Nä har inget på fötterna. Men mycket kunskap i huvudet om vaccinationers baksida.
    Det är ingen som förringat din barns skador, det är ingen som förnekat att när det har hänt
    När biverkningar uppstår,  så är det tragiskt. Men därifrån säga att folk inte ska vaccinera. Som andra påpekat, så har denna reaktion uppkommit vid antibiotikabehandling, när de tagit smärtlindring eller även vid andra sjukdomar. Med det resonemanget så hade vi förbjudit antibiotika, förbjudit smärtlindring. Vi hade förbjudit kirurgiska ingrepp (för där är dödligheten betydligt högre).
    Vi hade inte kunnat ha några preventiva medicinska åtgärder alls, det har inte med "lite svinn får man räkna med", det har med att minska antalet sjuka och döda så mycket man kan.
  • notnaxd

Oj här var det livat.

Tänkte bara berätta att jag har bestämt mig för att vaccinera min dotter. Är självklart orolig över biverkningar men hellre det än att vara orolig i ett helt liv för att hon ska gå runt ovaccinerad.

Mvh

• Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-21 12:12:32 följande:
    nyadagbladet.se/halsa/studie-visar-att-icke-v...

Läs studien längst ner i PDF format. Från 2017. Den har ej tagits bort än. Som studien från 89 gjorde som påvisade samband med autism.
    Det finns massiva probem med den studien. Det är orsaken, inte följden att folk protesterade på grund av alla problemem.
  • Iarwain
    Nike76 skrev 2019-08-21 10:38:17 följande:
    En bor med mig. Det är det som är så skrämmande. Finns på inrapporterade biverkningar som jag följer. Jag nätverkar med föräldrar med vaccinskadade barn över hela världen. En del änglaföräldrar främst från USA. En i min hemkommun fick POTS av Gardasil. Sängliggande i fyra år nu.
    Finns ingen forskning som stödjer autism som vaccinskada. Ingen jag har hittat iallafall. I studien vi var med i var det 300 barn över hela världen som fått sjs av vaccination. För mig är det alldeles för många. Orsaken vad de tror i USA där dödsfall förekommer mer är att de får fler vaccin i en i tidig ålder. I Sverige är det mer uppdelat. Sedan är det svårt att få igenom vaccinskada. O de inrapporteras inte. Vi hade tur. För i min dotters prover kunde man se att kroppen stötte bort vaccinet. Huden lossnade. Sköldkörteln opererades bort vid 1 år. Lungorna skadades så syrgas på natten. Läs biverkningar i FASS. De står där av en anledning. Vissa vacciner har död som biverkan.

Återigen;

Kan du skriva ned titeln på studien (eller rapporten) du var med i?

Sedan har jag en annan sista fråga innan jag skriver en lite längre kommentar;

Jag är för dåligt insatt i detta syndrom, men min gissning är att det är svårt att särskilja orsak från trigger, har jag fel?

• Fialotta75

[quote=79846545][quote-nick]Nike76 skrev 2019-08-21 14:05:07 följande:[/quote-nick]Jösses. Kan lägga ut hur mycket som helst. Men allt kommer ifrågasättas. Läs på om hur läkemedelsbranchen fungerar. Läs på varför de oftast klarar sig att betala ut skadestånd. Jag vet hur den fungerar. Jag vet baksidan av vacciner. Läs biverkningar på FASS. Börja där.[/

Du kan alltså lägga ut hur mycket som helst men avstår då allt kommer att ifrågasättas. Det är ju humor på hög nivå.

Sanningen är ju den att alla vaccinskeptiska referenser du någonsin kan komma med kan smulas sönder med hjälp av äkta vetenskap. Om du nu är så kunnig som du påstår borde du känna till att biverkningslistorna i FASS är en sammanställning av alla rapporterade händelser under processen då ett läkemedel godkänns. Det betyder inte att det finns ett orsakssamband mellan biverkningen och läkemedlet....

• jag2000
    En halv miljon danska flickor och kvinnor blev vaccinerade med Gardasil mot HPV-viruset. 1000 flickor upplevde biverkningar  283 stycken fick allvarliga biverkningar. 
    År 2015 gör Danska TV2  dokumentären ?De vaccinerede piger? som handlar om vaccinering mot HPV-virus med vaccinet Gardasil. Dokumentären säger att år 2009 började det danska cancersällskapet att göra reklam för att flickor skulle börja vaccinera sig mot HPV-viruset. Myndigheterna menade att vaccinet skulle reducera riskan att få cervikal cancer (livmodershalscancer) senare i deras liv. Vaccinet i fråga, Gardasil, var gratis till alla flickor över 12 år. Denna kampanj resulterade i att en halv miljon flickor och kvinnor blev vaccinerade och ungefär 1 000 flickor fick biverkningar av vaccinet varav 283 flickor har fått allvarliga biverkningar. 
    År 2011 beslöt Amalies föräldrar att Amalie skulle bli vaccinerad med Gardasil. Amalies mor säger att i princip alla som hon stötte på rekommenderade vaccinering mot HPV. Gardasil-vaccinet gavs i tre steg och efter ett par dagar efter vaccineringen fick Amalie kraftig huvudvärk, feber och kände sig utmattad. När hon reste sig från sängen blev hon yr. Amalie kan nu må fysiskt dåligt om hon är uppe i mer än 10 minuter och hon tillbringar mesta tiden i sin säng. Hon har inte kunnat vara i skolan i över ett år på grund av sjukdomen. Före vaccineringen var Amalie en aktiv och kommunikativ tjej.
  • IceKitten
    jag2000 skrev 2019-09-09 07:54:13 följande:
    En halv miljon danska flickor och kvinnor blev vaccinerade med Gardasil mot HPV-viruset. 1000 flickor upplevde biverkningar  283 stycken fick allvarliga biverkningar. 
    År 2015 gör Danska TV2  dokumentären ?De vaccinerede piger? som handlar om vaccinering mot HPV-virus med vaccinet Gardasil. Dokumentären säger att år 2009 började det danska cancersällskapet att göra reklam för att flickor skulle börja vaccinera sig mot HPV-viruset. Myndigheterna menade att vaccinet skulle reducera riskan att få cervikal cancer (livmodershalscancer) senare i deras liv. Vaccinet i fråga, Gardasil, var gratis till alla flickor över 12 år. Denna kampanj resulterade i att en halv miljon flickor och kvinnor blev vaccinerade och ungefär 1 000 flickor fick biverkningar av vaccinet varav 283 flickor har fått allvarliga biverkningar. 
    År 2011 beslöt Amalies föräldrar att Amalie skulle bli vaccinerad med Gardasil. Amalies mor säger att i princip alla som hon stötte på rekommenderade vaccinering mot HPV. Gardasil-vaccinet gavs i tre steg och efter ett par dagar efter vaccineringen fick Amalie kraftig huvudvärk, feber och kände sig utmattad. När hon reste sig från sängen blev hon yr. Amalie kan nu må fysiskt dåligt om hon är uppe i mer än 10 minuter och hon tillbringar mesta tiden i sin säng. Hon har inte kunnat vara i skolan i över ett år på grund av sjukdomen. Före vaccineringen var Amalie en aktiv och kommunikativ tjej.
    Nu vaccinerar man ju inte med Gardasil vid 3 månaders ålder så tack för totalt orelevant information.
  • Iarwain
    jag2000 skrev 2019-09-09 07:54:13 följande:
    År 2015 gör Danska TV2  dokumentären De vaccinerede piger som handlar om vaccinering mot HPV-virus med vaccinet Gardasil. Dokumentären säger att år 2009 började det danska cancersällskapet att göra reklam för att flickor skulle börja vaccinera sig mot HPV-viruset. Myndigheterna menade att vaccinet skulle reducera riskan att få cervikal cancer (livmodershalscancer) senare i deras liv. Vaccinet i fråga, Gardasil, var gratis till alla flickor över 12 år. Denna kampanj resulterade i att en halv miljon flickor och kvinnor blev vaccinerade och ungefär 1 000 flickor fick biverkningar av vaccinet varav 283 flickor har fått allvarliga biverkningar. 
    Förutom att det finns mycket stora studier som visar att risker för allvarliga biverkning av Gardasil är mycket små.
    Du sprider rädsla och oro och är kort sagt en fara för samhället.

https://journals.lww.com/pidj/fulltext/2015/09000/An_Overview_of_Quadrivalent_Human_Papillomavirus.17.aspx
Svar på tråden 3-månaders vaccination